Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tuhle krabici dostanete k nejlépe zrychlujícímu autu světa. Co vše skrývá?
3.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
K novému autu obvykle dostanete tak nanejvýš lékárničku a koberečky a nezřídka si za obojí musíte ještě připlatit. K Dodgi Challenger Demon vám přibalí celou bednu věcí navíc.
Dodge Challenger SRT Demon je pro nás auto z jiného světa. Částečně i proto, že my Evropané si nejlépe zrychlující vůz světa standardně koupit nemůžeme, to ale není neřešitelný problém - v nabídce českých dovozců se čas od času nějaký objeví a zrovna teď jeden vidíme s cenou jednoho 3 984 999 Kč, třebaže na našem území nestojí. Vysoké ceny dané obrovským převisem poptávky před omezenou nabídkou jsou druhým důvode, proč Demon působí jako něco zcela mimořádného, tím hlavním je ale nepochybně jeho akcelerace. Stovku (resp. 97 km/h) za 2,3 sekundy dnes nezdolá žádné jiné auto homologované pro veřejné komunikace.
Zadní nápravu pohání kompresorem dotovaný 6,2litrový V8, který má se závodním palivem dosahovat výkonu 852 koní (635 kW) a na „brzdě” už mu v sériovém stavu naměřili i 900 koní. Jen vysokooktanové palivo ale nestačí, auto k němu potřebuje ještě řídicí jednotku a pár dalších vylepšení. Všechny tyhle věci jsou součástí bedny, které majitelé k autu dostanou. Pravda, i ta je za příplatek, automobilka ale říká, že neexistuje prodaný Demon bez ní - koupě vozu by pak skoro nedávala smysl.
Jednu tedy dostali i lidé z tuningové firmy Hennessey a její příchod tamní zaměstnance potěšil asi tak, jak malé děti návštěva Santy. O rozbalení tohoto velkého dárku se s námi naštěstí podělili, takže se můžeme do detailu podívat, co tahle „bedna štěstí” skrývá.
Krabice zaujme už svou bytelností, železnými zámky a plaketkou určující konkrétního majitele i jeho vůz. Po rozbalení pánové našli uvnitř pojízdný hydraulický zvedák, bezdrátový, rázový utahovák šroubů s dobíječkou, momentový klíč, tlakoměr na pneumatiky, mřížku ventilace v blatníku s individuálním popiskem a pytel s nářadím. To je v podstatě nudné nářadí a něco málo navíc, majitelé ji budou milovat kvůli něčemu docela jinému.
Tím hlavním je řídící jednotka pro nejostřejší nastavení hnacího ústrojí, propustnější vzduchový filtr, tlačítko pro volbu vysokooktanového paliva, dva úzké přední disky a krytka otvoru, ve kterém je přichyceno pravé vnější zpětné zrcátko. To všechno je pochopitelně optimalizace pro dosahování maximální možné dynamiky - jen s těmito prvky udělá „démon” stovku za 2,3 sekundy. A pokud se ptáte, co budete dělat se standardními koly, pak krabice obsahuje i pěnové výstelky zavazadlového prostoru, do nichž je můžete uložit.
Podívejte se na to všechno níže i obrazem, je to vážně kouzelná krabice. A vážně se nedivíme, že si ji dosud pořídil každý z kupců Challengeru Demon...










Dodge ke svému Challengeru SRT Demon poskytuje krabici plnou příslušenství pro zlepšení akcelerace vozu na maximum
Zdroj: Hennessey Performance@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? včera 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
Nejnovější články
Technik na okruhu postavil starou dieselovou ošklivku proti BMW M3 jen na jiných moderních pneu. A začaly se dít věci
včeraJaponské automobilky ukázaly, jak udrží při životě spalovací motory i v době, kdy se všechno spiklo proti nim
včeraPokud chce Kia s tímhle autem skutečně porazit Teslu Model 3 v její vlastní hře, může Elon Musk zůstat v klidu
včeraJedna z největších silničních brutalit moderní historie aut je k mání dodnes nejetá, papírová spotřeba až 22 l „na sto” říká vše
včeraAudi dokonalo zmatení. Vedle A4 a A5 nabídne ještě model E5, ale pozor, bude to AUDI
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva