Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Trápící se Nissan chce ven z problémů, chystané novinky ho ale mohou poslat ke dnu
25.12.2019 | Petr Prokopec
Nissan se topí v problémech a bez kompetentního šéfa v čele z nich zatím nenašel cestu ven. Plány má, máme ovšem pocit, že jej snadno mohou dostat do ještě horší situace.
Nissanu teče do bot. To je skutečnost, již nemůže rozporovat ani samotná japonská automobilka. Její prodeje se za prvních 10 letošních měsíců propadly v Evropě o 24 procent na pouhých 334 505 vozů. Taková Škoda má přitom na kontě zhruba dvojnásobné registrace, a jakkoliv rámci celého světa se před Nissanem musí sklonit, na starém kontinentu mu definitivně ukazuje záda. Přitom ještě na počátku milénia byla situace opačná, v 90. letech minulého století pak Škoda japonské automobilce nesahala ani po kotníky.
Ve výsledku tedy není překvapivé, že Nissan bije na poplach a velí k razantní modernizaci, která by měla pád zastavit. Během následujících 18 měsíců se tak dočkáme nahrazení každého SUV v evropském portfoliu značky. Tuto skutečnost potvrdil Gianluca de Ficchy, jenž má na starosti operace Nissanu na starém kontinentu. Dle něj tato modernizace již začala představením nové generace modelu Juke, u nějž došlo na vypuštění dieselových motorů. Podle evropského šéfa značky totiž poptávka po nich razantně slábla.
Nový Juke ovšem již známe, proto vzhůru za dalšími novinkami. Jejich příjezd odstartuje X-Trail, kterého se dočkáme během příštích šesti měsíců. Jeho prodeje jsou pro letošek dole o 59 procent, příchod nástupce je tak extrémně důležitý. Problémem pro automobilku však jsou velké nejasnosti okolo Brexitu, kvůli nimž velké SUV nakonec nebude vyráběno v britském Sunderlandu, jak se původně plánovalo. Místo toho se o montáž postarají japonské továrny, což ale s ohledem na dopravu povede k redukci zisku.
Pojďme ovšem za dalším „pánem na holení“, kterým se stává nový Qashqai. Ten dorazí v září 2020, přičemž také v tomto případě se očekává absence dieselového ústrojí. Automobilka je přitom hodlá nahradit elektrifikovanými jednotkami, jež ostatně dostane do vínku i X-Trail. V případě plug-in hybridního systému bude využita technologie z Mitsubishi Outlander nové generace, jež pro změnu stane na alianční platformě CMF. Propojení obou značek tak bude mnohem větší než dosud.
Ještě než se posuneme dále, je třeba dodat, že prodeje Nissanu Qashqai letos klesly o 11 procent. To možná na první pohled není tak hrozivé číslo, nicméně musíme uvést, že jde o stěžejní evropský model značky, který se stará o více než polovinu registrací (183 896 ks). Jakýkoliv pád je tedy v tomto případě zásadní. Otázkou však je, zda ho Nissan dokáže za pomoci příští generace zastavit. Pohled na prodeje Hondy CR-V, která se taktéž vzdala dieselů, to ale nepotvrzuje.
Tím se dostáváme k poslední novince, jíž je produkční verze konceptu Ariya. Ta má dorazit v závěru příštího či na počátku přespříštího roku, přičemž rovněž s diesely nepočítá - což je logické, neboť jde o elektrické SUV, které dostane do vínku jednu jednotku vpředu a druhou vzadu. Kromě toho máme počítat s autonomním řízením ProPILOT 2.0, jež má umožnit řidičům sundat ruce z volantu na určitých dálničních úsecích.
Sériová Ariya dorazí na trh až v roce 2021, kdy zákazníci již budou na elektrická auta připravenější, znovu se však musíme ptát, jaké registrace automobilka v tomto případě očekává. Vůz by totiž měl být k mání v pásmu 50 až 70 tisíc Eur (cca 1,27 až 1,78 milionu korun), což je pro většinu zákazníků značky až příliš vysoká suma. Nissan tedy sice zakrátko bude mít nejmladší nabídku SUV napříč všemi výrobci, ovšem bez dieselů v nabídce a s elektrickým modelem navrch tím nemusí vyřešit nic, může si tím i uškodit.
Produkční verze konceptu Nissan Ariya bude poslední novinkou, jíž chce značka spasit své evropské prodeje. Při ceně tohoto elektrického SUV to asi půjde ztěžka a ostatní modely mohou mít bez dieselů též velké problémy. Třebaže jejich podíl na trhu léta slábnul, nyní jsou stále důležitou součástí nabídky
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
před hodinou - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18.1.2025 - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025
Nejnovější články
- Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
před 59 minutami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
včera - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva