Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Trápící se Nissan chce ven z problémů, chystané novinky ho ale mohou poslat ke dnu
25.12.2019 | Petr Prokopec
Nissan se topí v problémech a bez kompetentního šéfa v čele z nich zatím nenašel cestu ven. Plány má, máme ovšem pocit, že jej snadno mohou dostat do ještě horší situace.
Nissanu teče do bot. To je skutečnost, již nemůže rozporovat ani samotná japonská automobilka. Její prodeje se za prvních 10 letošních měsíců propadly v Evropě o 24 procent na pouhých 334 505 vozů. Taková Škoda má přitom na kontě zhruba dvojnásobné registrace, a jakkoliv rámci celého světa se před Nissanem musí sklonit, na starém kontinentu mu definitivně ukazuje záda. Přitom ještě na počátku milénia byla situace opačná, v 90. letech minulého století pak Škoda japonské automobilce nesahala ani po kotníky.
Ve výsledku tedy není překvapivé, že Nissan bije na poplach a velí k razantní modernizaci, která by měla pád zastavit. Během následujících 18 měsíců se tak dočkáme nahrazení každého SUV v evropském portfoliu značky. Tuto skutečnost potvrdil Gianluca de Ficchy, jenž má na starosti operace Nissanu na starém kontinentu. Dle něj tato modernizace již začala představením nové generace modelu Juke, u nějž došlo na vypuštění dieselových motorů. Podle evropského šéfa značky totiž poptávka po nich razantně slábla.
Nový Juke ovšem již známe, proto vzhůru za dalšími novinkami. Jejich příjezd odstartuje X-Trail, kterého se dočkáme během příštích šesti měsíců. Jeho prodeje jsou pro letošek dole o 59 procent, příchod nástupce je tak extrémně důležitý. Problémem pro automobilku však jsou velké nejasnosti okolo Brexitu, kvůli nimž velké SUV nakonec nebude vyráběno v britském Sunderlandu, jak se původně plánovalo. Místo toho se o montáž postarají japonské továrny, což ale s ohledem na dopravu povede k redukci zisku.
Pojďme ovšem za dalším „pánem na holení“, kterým se stává nový Qashqai. Ten dorazí v září 2020, přičemž také v tomto případě se očekává absence dieselového ústrojí. Automobilka je přitom hodlá nahradit elektrifikovanými jednotkami, jež ostatně dostane do vínku i X-Trail. V případě plug-in hybridního systému bude využita technologie z Mitsubishi Outlander nové generace, jež pro změnu stane na alianční platformě CMF. Propojení obou značek tak bude mnohem větší než dosud.
Ještě než se posuneme dále, je třeba dodat, že prodeje Nissanu Qashqai letos klesly o 11 procent. To možná na první pohled není tak hrozivé číslo, nicméně musíme uvést, že jde o stěžejní evropský model značky, který se stará o více než polovinu registrací (183 896 ks). Jakýkoliv pád je tedy v tomto případě zásadní. Otázkou však je, zda ho Nissan dokáže za pomoci příští generace zastavit. Pohled na prodeje Hondy CR-V, která se taktéž vzdala dieselů, to ale nepotvrzuje.
Tím se dostáváme k poslední novince, jíž je produkční verze konceptu Ariya. Ta má dorazit v závěru příštího či na počátku přespříštího roku, přičemž rovněž s diesely nepočítá - což je logické, neboť jde o elektrické SUV, které dostane do vínku jednu jednotku vpředu a druhou vzadu. Kromě toho máme počítat s autonomním řízením ProPILOT 2.0, jež má umožnit řidičům sundat ruce z volantu na určitých dálničních úsecích.
Sériová Ariya dorazí na trh až v roce 2021, kdy zákazníci již budou na elektrická auta připravenější, znovu se však musíme ptát, jaké registrace automobilka v tomto případě očekává. Vůz by totiž měl být k mání v pásmu 50 až 70 tisíc Eur (cca 1,27 až 1,78 milionu korun), což je pro většinu zákazníků značky až příliš vysoká suma. Nissan tedy sice zakrátko bude mít nejmladší nabídku SUV napříč všemi výrobci, ovšem bez dieselů v nabídce a s elektrickým modelem navrch tím nemusí vyřešit nic, může si tím i uškodit.
Produkční verze konceptu Nissan Ariya bude poslední novinkou, jíž chce značka spasit své evropské prodeje. Při ceně tohoto elektrického SUV to asi půjde ztěžka a ostatní modely mohou mít bez dieselů též velké problémy. Třebaže jejich podíl na trhu léta slábnul, nyní jsou stále důležitou součástí nabídky
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 5 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 7 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 8 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 10 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva