Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota začala prodávat nové levné rodinné auto, sedm lidí ubytuje za pouhých 345 tisíc Kč
5.2.2022 | Petr Prokopec
Nové auto zvučné značky, které pobere velkou rodinu i se zavazadly? Za takové peníze? A v dnešní době? Není to žert ani překlep, pochopitelně ale není určeno pro nás. A vlastně to není ani ryzí Toyota.
Módní trendy přichází a odchází a snadno se může stát, že po čem v jednu chvíli touží davy, po tom v jinou sotva štěkne pes. Příkladem za vše může být vývoj zájmu o vozy kategorie MPV ve většině světa, starý kontinent nevyjímaje. Dříve je Evropané považovali za ideální rodinná vozidla, načež většina z nich pro narození dětí nabídla svůj dosavadní sporťák na protiúčet a místo braní zatáček smykem přepřáhla na klidnější jízdní styl. Poté však do módy přišla SUV všeho druhu a s dosud oblíbenými empévéčky byl rázem konec. Ne však v úplně celém světě.
V Asii zůstávají relativně populární a mrtvou větví vývoje se nezdají být ani na jihu Afriky. Právě tam Toyota začala prodávat nový model Rumion, který je přes poněkud alkoholové jméno konzervativním rodinným MPV. Při délce 4,4 metru počítá se třemi řadami sedadel a pokud využijete jen dvě z nich, dočkáte se pro změnu 550litrového zavazadelníku. Prostřední řada je pak dělená v poměru 60:40, načež umožňuje převoz čtyř cestujících i velkých předmětů. Na elektrické ovládání víka zavazadelníku je však třeba zapomenout, koneckonců jde o MPV, které chce nabízet své služby co možná nejlevněji.
Z toho důvodu ostatně Toyota vůz nevyvinula sama, místo toho prohloubila svou spolupráci se značkou Suzuki. Ta pod svým logem nabízí modely jako RAV4 či Corolla, stejně jako pro změnu svému partnerovi umožňuje opatřit jiným emblémem Baleno či Vitaru Brezza. Rumion vychází ze Suzuki Ertiga.
Obě japonská MPV používají stejný motor, a to 1,5litrový benzinový čtyřválec naladěný na 105 koní a 138 Nm točivého momentu. O jejich přenos na přední kola se přitom může starat pětistupňový manuál či čtyřstupňový automat, dechberoucí jízdní dynamika však není na programu dne ani s ohledem na relativně muší hmotnost pohybující se mezi 1 135 a 1 245 kilogramy.
Rumion vstoupil do prodeje nabízen ve třech úrovních výbavy S, SX a TX, z nichž každá již ve standardu počítá s předními airbagy, dětskými pojistkami na zadních dveřích nebo s ABS a EBD. Interiér pak páruje černé čalounění se stříbrnými dekory a falešným dřevem, v základní výbavě dále nechybí elektrické ovládání všech oken, stejně jako třeba multimédia disponující funkcemi Android Auto či Apple CarPlay.
U nás, kde oholená Fabia s tříválcem 1,0 bez turba startuje na 340 tisících Kč, by leckdo čekal, že Rumion bude stát aspoň půl milionu, ale nestojí, ani zdaleka. Jeho ceny začínají na 250 500 jihoafrických randech, tedy jen 345 tisících Kč. I když se ale rozšoupnete a sáhnete po nejlépe vybavené verzi TX s automatem, bude vám stačit 323 500 ZAR, tedy asi 445 tisíc Kč. Proč u nás něco podobného nelze prodávat, se zeptejte v Bruselu. Současně s tím se můžete i poptat, proč používání takových aut v zemích EU vůbec někomu vadí - místní regulace je tu činí neprodejnými a z mnohem obyčejnějších a menších vozů dělají dražší zboží.
Toyota Rumion je praktickým rodinným autem pro sedm, které přitom nestojí nesmyslné peníze. U nás na něj ale můžete zapomenout, něco takového se v dnešní EU prodávat bohužel nedá. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
- Vrcholné BMW M3 si ve sprintu namazalo na chleba nejlepší Teslu Model 3 i zpackaný Mercedes C63, neměly šanci
před 5 hodinami - Nový německý „Giga vlak” Tesly firma nenavrhla, nevyvinula, nevyrobila a dokonce jí ani nepatří. Ale aspoň už nejezdí na naftu
před 11 hodinami - Čínské auto se při pokusu o automatické zaparkování splašilo a bez řidiče vyrazilo na projížďku městem
včera
Nejnovější články
- Vedení GM oznámilo zaměstnancům, že buď budou kopat za elektromobily, nebo si můžou sbalit věci a jít
před 3 hodinami - Mechanik ukázal, jak zevnitř vypadá nezničitelný diesel po ujetí 592 tisíc km. Přes odfláknutou péči pořád fungoval
před 4 hodinami - Vrcholné BMW M3 si ve sprintu namazalo na chleba nejlepší Teslu Model 3 i zpackaný Mercedes C63, neměly šanci
před 5 hodinami - Továrna Audi v Bruselu je po krádeži 300 klíčů na hranici kolapsu. Šéfové ji zavřeli a zmrazili mzdy, fabriku mohou převzít Číňané
před 7 hodinami - Jedno z největších SUV Volkswagenu v novém předčasně odhalil únik, jeho příď je mimořádně bizarní
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 18:14 - abgx1
- Předjíždění zprava a mylné tvrzení Autoškoly King 09.16. 17:18 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.16. 15:10 - M.Z.
- střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem 09.16. 13:50 - jerry
- Škoda Auto obecně 09.16. 13:47 - jerry
- Politický koutek 09.16. 11:25 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 09.15. 22:07 - petr_riha
- Rychlodotazy 09.15. 15:14 - GeneHawkins