Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota začala prodávat nové levné rodinné auto, sedm lidí ubytuje za pouhých 345 tisíc Kč
5.2.2022 | Petr Prokopec
Nové auto zvučné značky, které pobere velkou rodinu i se zavazadly? Za takové peníze? A v dnešní době? Není to žert ani překlep, pochopitelně ale není určeno pro nás. A vlastně to není ani ryzí Toyota.
Módní trendy přichází a odchází a snadno se může stát, že po čem v jednu chvíli touží davy, po tom v jinou sotva štěkne pes. Příkladem za vše může být vývoj zájmu o vozy kategorie MPV ve většině světa, starý kontinent nevyjímaje. Dříve je Evropané považovali za ideální rodinná vozidla, načež většina z nich pro narození dětí nabídla svůj dosavadní sporťák na protiúčet a místo braní zatáček smykem přepřáhla na klidnější jízdní styl. Poté však do módy přišla SUV všeho druhu a s dosud oblíbenými empévéčky byl rázem konec. Ne však v úplně celém světě.
V Asii zůstávají relativně populární a mrtvou větví vývoje se nezdají být ani na jihu Afriky. Právě tam Toyota začala prodávat nový model Rumion, který je přes poněkud alkoholové jméno konzervativním rodinným MPV. Při délce 4,4 metru počítá se třemi řadami sedadel a pokud využijete jen dvě z nich, dočkáte se pro změnu 550litrového zavazadelníku. Prostřední řada je pak dělená v poměru 60:40, načež umožňuje převoz čtyř cestujících i velkých předmětů. Na elektrické ovládání víka zavazadelníku je však třeba zapomenout, koneckonců jde o MPV, které chce nabízet své služby co možná nejlevněji.
Z toho důvodu ostatně Toyota vůz nevyvinula sama, místo toho prohloubila svou spolupráci se značkou Suzuki. Ta pod svým logem nabízí modely jako RAV4 či Corolla, stejně jako pro změnu svému partnerovi umožňuje opatřit jiným emblémem Baleno či Vitaru Brezza. Rumion vychází ze Suzuki Ertiga.
Obě japonská MPV používají stejný motor, a to 1,5litrový benzinový čtyřválec naladěný na 105 koní a 138 Nm točivého momentu. O jejich přenos na přední kola se přitom může starat pětistupňový manuál či čtyřstupňový automat, dechberoucí jízdní dynamika však není na programu dne ani s ohledem na relativně muší hmotnost pohybující se mezi 1 135 a 1 245 kilogramy.
Rumion vstoupil do prodeje nabízen ve třech úrovních výbavy S, SX a TX, z nichž každá již ve standardu počítá s předními airbagy, dětskými pojistkami na zadních dveřích nebo s ABS a EBD. Interiér pak páruje černé čalounění se stříbrnými dekory a falešným dřevem, v základní výbavě dále nechybí elektrické ovládání všech oken, stejně jako třeba multimédia disponující funkcemi Android Auto či Apple CarPlay.
U nás, kde oholená Fabia s tříválcem 1,0 bez turba startuje na 340 tisících Kč, by leckdo čekal, že Rumion bude stát aspoň půl milionu, ale nestojí, ani zdaleka. Jeho ceny začínají na 250 500 jihoafrických randech, tedy jen 345 tisících Kč. I když se ale rozšoupnete a sáhnete po nejlépe vybavené verzi TX s automatem, bude vám stačit 323 500 ZAR, tedy asi 445 tisíc Kč. Proč u nás něco podobného nelze prodávat, se zeptejte v Bruselu. Současně s tím se můžete i poptat, proč používání takových aut v zemích EU vůbec někomu vadí - místní regulace je tu činí neprodejnými a z mnohem obyčejnějších a menších vozů dělají dražší zboží.
Toyota Rumion je praktickým rodinným autem pro sedm, které přitom nestojí nesmyslné peníze. U nás na něj ale můžete zapomenout, něco takového se v dnešní EU prodávat bohužel nedá. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 13 minutami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před hodinou - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 3 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 09:05 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 08:35 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis