Toyota Yaris TMG R1A: malý závoďák jako předobraz vstupenky do WRC?

Německá sportovní divize TMG chce popostrčit mateřský koncern do WRC, ještě předtím ale zapojí Toyotu do soubojů v juniorských soutěžích rallye.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota Yaris TMG R1A: malý závoďák jako předobraz vstupenky do WRC?

13.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Toyota Yaris TMG R1A: malý závoďák jako předobraz vstupenky do WRC?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá sportovní divize TMG chce popostrčit mateřský koncern do WRC, ještě předtím ale zapojí Toyotu do soubojů v juniorských soutěžích rallye.

Toyota by se mohla v roku 2014 opět vrátit do šampionátu mistrovství světa v rallye nejvyšší kategorie WRC. V Německu sídlící sportovní divize Toyota Motorsport GmbH již potvrdila, že ve vlastní režii vyvíjí přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru i samotný vůz postavený na základech modelu Yaris. Japonci musí s FIA akorát dořešit výjimku na rozměry vozu, protože pravidla WRC vyžadují od závodních speciálů délku čtyři metry, Yaris ale nemá ani 3,9 metru.

Než TMG tuto kaňku odstraní, vstoupí Toyota do rallye zadními vrátky. V této chvíli má automobilka hotový Yaris TMG R1A, což je vůz skupiny N s minimálními úpravami a motorem do objemu 1 400 cm3. Předpisy FIA dovolují skutečně pouze malé úpravy, takže auto dostane v souladu s nařízeními kit TMG obsahující výfukový systém s katalyzátorem s lepší propustností spalin, kratší finální převod v diferenciálu, upravené pružiny a stavitelné tlumiče. Samozřejmostí je bezpečnostní klec, kryt olejové vany, zesílená ochrana nádrže a palivového potrubí, hasicí přístroj, závodní pásy a sportovní sedačky.

Motor je pochopitelně sériový, v tomto případě atmosférický čtyřválec o objemu 1 329 cm3 s výkonem 99 koní při 6 000 ot./min a 125 newtonmetrů při 4 000 ot./min. (podle tabulky TMG jen 120 Nm). Převodovka je šestistupňová manuální. Tato výbava stačí na akceleraci z 0 na 100 km/h za 11,7 sekundy a maximální rychlost 175 km/h.

Yaris R1A má za sebou finální testování a k jeho prvnímu nasazení dojde v srpnu na německé ADAC Rallye, která je součástí kalendáře WRC. Nepůjde ovšem o ostrý start, protože Toyota bude muset čekat na homologaci a tu nedostane dříve než před koncem roku. Za volant Yarisu se proto posadí německá pilotka Isolde Holderied a pojede v roli předjezdce. Pokud vše půjde podle plánu, mladí piloti ještě letos dostanou do rukou relativně slabý ale plnohodnotný závodní stroj za docela příznivou cenu 22 500 Eur.


Toyota Yaris TMG R1A: malý závoďák jako předobraz vstupenky do WRC? - 1 - Toyota Yaris R1A TMG 01aToyota Yaris TMG R1A: malý závoďák jako předobraz vstupenky do WRC? - 2 - Toyota Yaris R1A TMG 02aToyota Yaris TMG R1A: malý závoďák jako předobraz vstupenky do WRC? - 3 - Toyota Yaris R1A TMG 03Toyota Yaris TMG R1A: malý závoďák jako předobraz vstupenky do WRC? - 4 - Toyota Yaris R1A TMG 04Toyota Yaris TMG R1A: malý závoďák jako předobraz vstupenky do WRC? - 5 - Toyota Yaris R1A TMG 05Toyota Yaris TMG R1A: malý závoďák jako předobraz vstupenky do WRC? - 6 - Toyota Yaris R1A TMG 06
Yaris se do rallye zapojí nejdříve ve třídě N s minimálními úpravami, jeho varianta WRC by měla být nasazena v roce 2014

Zdroj: blogautomobile.fr

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.