Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Yaris TMG R1A: malý závoďák jako předobraz vstupenky do WRC?
13.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německá sportovní divize TMG chce popostrčit mateřský koncern do WRC, ještě předtím ale zapojí Toyotu do soubojů v juniorských soutěžích rallye.
Toyota by se mohla v roku 2014 opět vrátit do šampionátu mistrovství světa v rallye nejvyšší kategorie WRC. V Německu sídlící sportovní divize Toyota Motorsport GmbH již potvrdila, že ve vlastní režii vyvíjí přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru i samotný vůz postavený na základech modelu Yaris. Japonci musí s FIA akorát dořešit výjimku na rozměry vozu, protože pravidla WRC vyžadují od závodních speciálů délku čtyři metry, Yaris ale nemá ani 3,9 metru.
Než TMG tuto kaňku odstraní, vstoupí Toyota do rallye zadními vrátky. V této chvíli má automobilka hotový Yaris TMG R1A, což je vůz skupiny N s minimálními úpravami a motorem do objemu 1 400 cm3. Předpisy FIA dovolují skutečně pouze malé úpravy, takže auto dostane v souladu s nařízeními kit TMG obsahující výfukový systém s katalyzátorem s lepší propustností spalin, kratší finální převod v diferenciálu, upravené pružiny a stavitelné tlumiče. Samozřejmostí je bezpečnostní klec, kryt olejové vany, zesílená ochrana nádrže a palivového potrubí, hasicí přístroj, závodní pásy a sportovní sedačky.
Motor je pochopitelně sériový, v tomto případě atmosférický čtyřválec o objemu 1 329 cm3 s výkonem 99 koní při 6 000 ot./min a 125 newtonmetrů při 4 000 ot./min. (podle tabulky TMG jen 120 Nm). Převodovka je šestistupňová manuální. Tato výbava stačí na akceleraci z 0 na 100 km/h za 11,7 sekundy a maximální rychlost 175 km/h.
Yaris R1A má za sebou finální testování a k jeho prvnímu nasazení dojde v srpnu na německé ADAC Rallye, která je součástí kalendáře WRC. Nepůjde ovšem o ostrý start, protože Toyota bude muset čekat na homologaci a tu nedostane dříve než před koncem roku. Za volant Yarisu se proto posadí německá pilotka Isolde Holderied a pojede v roli předjezdce. Pokud vše půjde podle plánu, mladí piloti ještě letos dostanou do rukou relativně slabý ale plnohodnotný závodní stroj za docela příznivou cenu 22 500 Eur.






Yaris se do rallye zapojí nejdříve ve třídě N s minimálními úpravami, jeho varianta WRC by měla být nasazena v roce 2014
Zdroj: blogautomobile.fr
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
VW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před hodinouČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
před 2 hodinamiV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
před 4 hodinamiPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 5 hodinamiHyundai znovu zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem. Chvíli to vypadalo slibně, teď si prožívá obvyklý příběh
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva