Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Yaris Sedan: slepenec Mazdy 2 a Scionu je snad nejošklivější auto roku
2.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská novinka bude naštěstí prodávána pouze v Kanadě. Kromě vzhledu chce zaujmout rovněž 1,5litrovým motorem se 6,4litrovou spotřebou.
Velmi často zmiňujeme, že design je věcí čistě subjektivní, kdy občas se někomu líbí auta, nad nimiž druzí ohrnují nos. Existují však modely, které svou stylizací nepřesvědčí ke koupi prakticky nikoho. Po dlouhá léta přitom titul nejošklivějšího auta světa připadal na první generaci SsangYongu Rodius. Letos se ovšem celá řada automobilek zjevně předhání, aby v rámci ošklivosti vystoupala na piedestal.
Tartan Prancer představený před pár měsíci byl jen žert, AG Excalibur Alligato mu ale před pár dny začal dělat konkurenci se vší vážností. Nyní tu máme třetího do party, a sice Toyotu Yaris Sedan, jež se hodlá ucházet o přízeň zákazníků v Kanadě. Pravda, do ošklivosti prvních dvou zmíněných vozů má daleko, nicméně do titulu královny krásy rovněž a na rozdíl od nich je sériovým produkčním vozem velké automobilky.
Při každém pohledu váš zrak nutn%e skončí u rozšklebené čelní masky, jenž jakoby kombinovala spodní část tváře Predátora s partiemi Astonu Martin. Vše pak rámují průduchy, prolisy a zbytečně mohutná světla. Je přitom otázkou, co Toyota danou zamýšlela zejména stylizací přídě, neboť zbývající partie nám již proti srsti nejsou, akorát k oné přídi nepasují.
Pod již normálně stylizovanou kapotou najdeme 1,5litrový benzinový čtyřválec, který dostal do vínku 107 koní. Spřažen je přitom s šestistupňovým manuálem či šestistupňovým automatem, jenž počítá se sportovním režimem upravujícím míru točivého momentu kvůli maximalizaci dynamické jízdy. Data o zrychlení jsou ovšem neznáma.
Posloužit můžeme alespoň parametry, jenž se týkají spotřeby. S manuálem Yaris Sedan spotřebuje 6,7 litru na sto kilometrů, v případě automatu pak o tři deci paliva méně. Při volbě této převodovky navíc zákazníci mohou sáhnout po paketu Premium, který přihazuje sedmipalcový digitální displej, audio se šesti reproduktory, vyhřívaná čelní sedadla, litá kola či zpětnou kameru.
V rámci standardu je možné počítat s tempomatem, elektrickým ovládáním oken či chromovými dekoracemi. Sedan osazený manuálem přitom startuje na 16 995 kanadských dolarech (cca 312 500 Kč), verze s automatem vychází na 18 200 CAD (334 500 Kč). Za zmiňovaný paket Premium pak zákazníci zaplatí 2 000 CAD (37 000 Kč).
Jsme opravdu zvědavi, zda nová Toyota Yaris Sedan kanadské zákazníky okouzlí. Příliš přitažlivá totiž rozhodně není
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.22. 20:23 - M.Z.
- Onboard videa 11.22. 20:03 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch