Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Yaris s dieselem skončila, přijít o naftový motor má i Verso
26.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka touží po ekologickém kreditu, nikoliv nálepce dieselového podvodníka. „Producenty sazí“ proto nahrazuje hybridními modely.
Dieselový skandál Volkswagenu již nějakou chvíli není nosným tématem všech světových médií. Postupným rozkrýváním karet se totiž ukázalo, že německá automobilka zdaleka není jediná, která se pyšní jinými než skutečnými emisemi NOx. Jako jediná ovšem - bohužel pro ni - přiznala svou vinu, načež je s podvody spojována mnohem více než třeba takový Renault, Fiat nebo Opel. Či řada dalších hříšníků, jejichž výsledky v obdobných testech jsou přinejmenším podezřelé.
Automobilkou, která s daným skandálem ovšem zjevně nehodlá mít pranic společného, je Toyota. Ta si již delší dobu buduje kredit největšího světového výrobce hybridních modelů, tedy těch vozů, které by měly být k okolí co nejšetrnější. Že tato představa vychází spíše z norem než skutečnosti, nemusíme dodávat - tak jsou ale v současné době nastavena pravidla a jen málokdo s tím něco udělá. Ostatně, dle zjištění magazínu Which? třeba i takový Lexus LS600h produkuje vyšší míru CO (neplést s CO2), než je povoleno, a nikoho to ze židle nezvedá.
Proč o tom zde ale mluvíme? Z jednoho prostého důvodu, Toyota evidentně začíná redukovat svou dieselovou nabídku, jíž nahrazuje právě hybridními modely. To ve výsledku není až tak překvapivé, neboť prodej vozů osazených kromě klasické spalovací jednotky také elektromotorem v Evropě v loňském roce vzrostl o 20 procent. V absolutním měřítku sice stále zdaleka nejde o takové množství jako u dieselových modelů, nicméně trend je zřejmý. A díky zákonodárcům tomu v příštích letech jinak rozhodně nebude.
Takový Yaris, který byl ještě donedávna k mání s 1,4litrovým turbodieselem D-4D, si tak nyní ve většině evropských zemí nekoupíte. Kupříkladu v sousedním Německu sice k dispozici ještě je (a kupodivu za prakticky nejnižší cenu), nicméně na českém trhu lze již sáhnout pouze po litrovém a 1,33litrovém benzinovém motoru, případně 1,5litrovém hybridním modelu. Ten je přitom aktuálně k mání od 370 900 Kč, tedy za částku, za kterou byste ještě před pár lety nepořídili ani diesel, natož hybrid.
Obdobná politika by se zakrátko měla dotknout i modelu Verso, tedy MPV, které pod kapotou vyjma 1,6litrového a 1,8litrového benzinového motoru zaměstnává také 1,6litrový diesel D-4D. Ten navzdory japonsky znějícímu názvu pochází z produkce BMW, nicméně i přesto prý chce Toyota danou nabídku zaříznout. Zatím ale není jasné, kdy se tak stane. V Česku tak turbodieselovou variantu stále koupíte a zřejmě se to nezmění do chvíle, kdy bude MPV jako hybrid také k mání.
Toyotu Yaris jsme po předloňském faceliftu otestovali v benzinovém, hybridním i dieselovém provedení. Na adresu poslední zmíněné verze jsme přitom chválu zdaleka nepěli, její absence tedy není třeba litovat
O bavorácký diesel by mělo příjít i Verso
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.23. 09:05 - abgx1
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis