Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Yaris překvapivě dostala druhý facelift, přinesl ještě více agresivity
12.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Současný Yaris je na trhu už šestým rokem a leckdo by mohl čekat brzký příchod další generace. S tou ale asi Toyota nepočítá, je tu další facelift.
Překvapením dnes evidentně není konec. Zatímco ráno Toyota pustila do světa krátkou tiskovou zprávu, jež se týká zcela nové vrcholné verze modelu Yaris, nyní pro změnu vyrukovala s modernizací standardního provedení. To je na trhu od roku 2011 a jeden facelift už má za sebou. Příchod dalšího faceliftu je tedy docela překvapivý, prozatím o něm ale máme informace týkající se pouze japonského. Nicméně se změnou vzhledu můžeme i s ohledem na onu sportovní variantu počítat také v Evropě.
Facelift číslo dva tedy Toyotě Yaris nadělil hlavně odlišnou čelní masku a nové nárazníky i světlomety na obou stranách vozu. Důraz byl kladen hlavně na optické rozšíření vozu, což se rozhodně povedlo. Na svůj segment vypadá pětidvířko velmi dravě, a to již v základním provedení. Navíc se nyní může pochlubit i doplňky vyšších tříd, konkrétně pak LEDkami, které zdobí příď i záď. Ty čelní přitom za příplatek mohou zamířit i do hlavních světel.
Dále byla rozšířena paleta barev o nové odstíny Clear Blue Crystal Shine a Avant Garde Bronze Metallic. Japonští zákazníci kromě toho mohou sáhnout ještě po krytech venkovních zrcátek a dveřních klikách vyvedených v barvách Dark Blue Mica a Olive Mica Metallic. Vzhled lze dále vylepšit příplatkovým paketem Sporty. Jeho součástí jsou 16palcová litá kola a sportovní doplňky.
V interiéru již příliš změn není, v podstatě můžeme hovořit pouze o nových barvách čalounění. Fotogalerie neodhaluje jen několik variací, ale především absenci manuální převodovky. Ta skutečně již nově nebude v Japonsku k mání, místo toho dostanou vozy osazené litrovým nebo 1,3litrovým motorem k dispozici automat CVT. Kdo ale zná situaci na domácím trhu, toho tato informace nepřekvapí. Na výběr bude pohon předních či všech čtyř kol.
Mimo to nabídka počítá také s Toyotou Yaris Hybrid, která ve svých útrobách hostí 1,5litrový motor naladěný na 74 koní a elektromotor s 61 koňmi. Celkově soustava posílá na přední kola skrze automat 100 koní, průměrná spotřeba pak byla vypočítána na 2,9 l/100 km. Reálnost tohoto údaje nyní nechme stranou, místo toho dodáme, že nikl-metal hydridová baterie zamířila pod zadní sedadla a tudíž neomezuje zavazadelník.
Zapracováno bylo ještě na bezpečnostní stránce, neboť faceliftovaný Yaris počítá s větším množství pojících bodů skeletu. Dále jsou všechny modely v Japonsku již standardně vybaveny paketem Toyota Safety Sence C a asistentem rozjezdu do kopce. Jak tomu ale bude u evropské varianty, to se dozvíme nejpozději v Ženevě, kde lze základní provedení očekávat vedle již zmiňovaného sportovního derivátu s více než 210 koňmi.
Facelift Toyoty Yaris je zatím poplatný pouze japonskému trhu, kde je hatchback znám jako Vitz. Po modernizaci přitom již manuál není v nabíce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 59 minutami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 2 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 3 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 5 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.23. 09:05 - abgx1
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis