Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Yaris Hybrid-R: první pořádné fotky a další podrobnosti o technice
4.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Za novým hybridem stojí oddělení TRD a TMG. Ty mu nadělily 420 koní i schopnost jízdy jen na elektřinu.
Tak tu máme definitivní specifikace hybridního ústrojí koncepční hybridní Toyoty Yaris, která se ukáže na frankfurtském autosalonu. Dá se ale říci, že mnoho nového nám japonská automobilka nesdělila - ani tentokrát se totiž na světlo světa nedostaly údaje o spotřebě či jízdní dynamice. Toyota ovšem prozradila, co nás čeká v kabině, ačkoliv na tu se fotogalerie nesoustředí. A víme také, jaké bude Hybrid-R používat kola, pneumatiky a bodykit. Ale pěkně popořadě.
Začít musíme hybridním ústrojím, které tvoří 1,6litrový čtyřválec vyvinutý oddělením TMG (Toyota Motorsport GmbH). Jeho výkon 300 koní míří skrze šestistupňovou sekvenci na přední kola, přičemž pomocnou ruku podávají agregátu dva elektromotory zásobující nezávisle kola zadní. A to maximálním výkonem 120 koní. Ovšem pouze po dobu pěti sekund, kdy je aplikován tzv. závodní režim Race, v tu chvíli Yaris disponuje celkovým výkonem 420 koní.
Danou energii oba 60koňové elektromotory získávají ze super-kondenzátoru, který je uložen pod zadními sedadly. Tedy na stejném místě, kde má běžný Yaris Hybrid své nikl-metal-hydridové baterie. Kondenzátor však ve srovnání s nimi nabízí nižší hmotnost a zároveň umožňuje i rychlejší nabíjení (pomocí rekuperace brzdné energie) a zároveň zmiňovanou dodávku na zadní kola.
Vyjma toho ovšem Yaris Hybrid-R disponuje také třetím elektromotorem, rovněž o výkonu 60 koní. Ten je umístěn mezi čtyřválec a sekvenci, přičemž slouží zejména k zásobování kondenzátoru energií odchycenou při brzdění. Zároveň ale zvládá i přetransformovat výkon čtyřválce na zadní kola, pokud je překonána přilnavost těch předních. Popsat jej tak můžeme jako trakční kontrolu.
Zmiňovaná kola má pak na svědomí oddělení TRD, které osmnáctipalcové provedení obulo do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup o rozměru 225/40 nabízejících optimální vlastnosti na závodním okruhu i na běžné silnici. Za nimi pak najdeme kotoučové brzdy sevřené šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu.
Dále pak Yaris dostal závodní víčko palivové nádrže, které umožňuje rychlé dotankování, pedály odvozené od sportovního kupé GT 86 nebo volant potažený Alcantarou. Nechybí ani dvoubarevná sedadla Recaro, zatímco madlo sekvence bylo přesunuto co nejblíže k volantu, aby bylo zaručeno bleskurychlé ovládání.
Zapomenout pak nesmíme ani na režim Road, který je možné stejně jako mód Race aktivovat tlačítky na volantu. V takové chvíli se výkon zadních elektromotorů sníží jen na 40 koní, využít však jejich energie můžete po dobu 10 sekund. A při parkování lze dokonce spalovací jednotku úplně vyřadit.
Na zbytek údajů si ale opravdu musíme počkat do příštího týdne, kdy bude mít Toyota Yaris Hybrid-R premiéru. Doufáme, že japonská automobilka nám konečně sdělí něco opravdu nového, třeba chybějící jízdní dynamiku či nastíní produkční model, který bude podobné hybridní ústrojí pohánět.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu
Drsný hybridní Yaris R naživo na IAA 2013
Toyota konečně oficiálně představila koncepční Yaris Hybrid-R. Mnoho nového ale neprozradila
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 2 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 3 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 5 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Živá témata na fóru
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 10:38 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB