Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Yaris Hybrid: nejmenší hybrid realitou
10.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nejsme si jisti, jak velkým přínosem bude hybridní pohon v třídě malých aut. Pokud jej ale někdo měl nabídnout jako první, musela to být Toyota.
Slova „hybridní pionýr” mohou znít jako dvojitá urážka, na Toyotu ale platí dokonale. Nechceme k těmto větám dávat žádné hodnotící znaménko, faktem ale je, že v době, kdy konkurence vesměs jen představovala své hybridní koncepty, Toyota je již prodávala po statisících. Nevíme, jestli tak činila ve víře v efektivitu tohoto řešení, nebo v předtuše jeho favorizace všemožnými státními regulacemi, to už ale dnes není podstatné. Pro nás zajímavou zprávou je spíše to, že Toyota nechce ztratit náskok a svá hybridní pohonná ústrojí postupně instaluje do vozů dalších tříd. A nejnověji došlo i na malá auta.
Zástupcem automobilky v této třídě je Yaris, který se nedávno začal prodávat i ve své třetí generaci. Že se dočkal hybridního pohonu přitom není vůbec překvapivé - jednak byl tento vůz nedávno přistižen při testech a pak se ještě dlouho před uvedením na trh vůbec poprvé představil veřejnosti jako Yaris HSD, tedy rovnou jako hybrid. Na trh se sice jako první dostaly modely vybavené klasickými spalovacími agregáty, hybridní verze je ale následuje krátce poté.
Co je zajímavé, toto provedení se od svých sourozenců neodlišuje jen technikou, ke které se za chvíli dostaneme, ale i vzhledem. Ten je víceméně věrný právě výše zmíněnému konceptu HSD a vyznačuje se především zcela odlišnými, dosti masivními nárazníky. Podle automobilky navíc zejména řešení přídě není pouhým vizuálním odlišením hybridní varianty, naznačuje prý i to, jak budou vypadat další inovované či nové modely Toyoty. Snad to není předzvěst nějakých japonských lvích tlam, které jsme donedávna mohli vidět na Peugeotech...
A co tedy najdeme pod kapotou? Hádejte, můžete jednou a neminete. Jde o stále stejné pohonné ústrojí Hybrid Synergy Drive (ano, odtud písmena HSD) spojující zážehový čtyřválec o objemu 1,5 litru s elektromotorem. Celkový výkon tohoto ústrojí je stále stejných 74 kW (100 koní), přesto není úplně totožné jako u Priusu či dalších modelů. Zážehový agregát byl totiž upraven a má být o plných 20 procent lehčí než u jiných Toyot s pohonem HSD. Jak se to automobilce podařilo, tím se zatím nepochlubila.
A nepochlubila se ani řadou dalších detailů, třeba dynamikou, spotřebou paliva nebo cenou. Konstatuje pouze, že spotřeba paliva má být nejnižší ve třídě (měla by se tedy dostat pod 4 litry benzinu na 100 km) a vůz by měl s plně nabitými akumulátory ujet bez pomoci spalovacího motoru až 2 kilometry. Další konkrétní specifikace má Toyota v úmyslu odhalit až na ženevském autosalonu, kde se Yaris Hybrid oficiálně představí, prodávat se má začít záhy poté. Do té doby se můžete pokusit zabavit přiloženými snímky, i ty jsou ale zatím jen tři...



Toyota Yaris Hybrid zatím takto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 11 hodinamiStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
Nejnovější články
Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 3 hodinamiEvropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
před 4 hodinamiČínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
před 6 hodinamiKorejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
před 7 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva