Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Yaris 2017: druhý facelift pro Evropu odhalen, stál skoro 2,5 miliardy Kč
7.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci nezměnili pouze čelní partie, ale vylepšili rovněž interiér. Pod kapotou se objevuje nová jedna-pětka, jinou charakteristiku má i podvozek.
Třetí generace Toyoty Yaris dorazila na trh v roce 2011, přičemž přesně o tři roky později přišel facelift. Letos by se dala očekávat nová generace, značka ze Země vycházejícího slunce však nakonec přistoupila k modernizaci číslo dvě. O té jsme se již rozepsali vcelku podrobně v souvislosti s japonským trhem, kde je malý hatchback znám pod názvem Vitz. Toyota ovšem už tehdy dala jasně najevo, že faceliftem poctí také evropské provedení.
První náznak věcí budoucích přišel v upoutávce na zcela novou ostrou verzi, která dostane poladěný vzhled i podvozek a především více než 210 koní pod kapotou. Zatím sice není jasné, jaká pohonná jednotka bude za jejich produkci zodpovědná, nicméně Japonci mají momentálně sklony k upsizingu. Před pár dny oznámili, že Yaris bude moci od letošního roku počítat s 1,5litrovým motorem, který střídá jedna-trojku.
Nyní je konečně venku oficiální tisková zpráva, která nám s několika málo fotografiemi odhaluje facelift evropského provedení se vším všudy. Toyota prý utratila 90 milionů Eur (cca 2,43 miliardy korun), aby učinila Yaris atraktivním i po dalších pár let. Stejně jako v případě japonské verze tu tedy máme hlavně modifikovanou příď s novou maskou, nárazníkem a světlomety, která vůz vizuálně rozšiřuje.
Dále byla lehce přeprofilována spodní část dveří, nová je nabídka litých kol a do palety barev přibyly odstíny Tokyo Red a Hydro Blue, jež rozšiřují stávající kolekci osmi laků. Kromě toho mohou zákazníci sáhnout také po příplatkových diodách pro denní svícení, modifikována ovšem byla i světla vzadu. Za dalšími novinkami ale již musíme do kabiny, kde se objevuje nové čalounění s odlišnými vzory i barvami.
Dále si lze povšimnout odlišných výdechů klimatizace či modře podsvíceného přístrojového štítu, opomenout nesmíme ani na posun tlačítek a středové konzole směrem k vyšším patrům trhu. Od střední úrovně výbavy lze pak očekávat již standardně nový 4,2palcový displej.
O novém 1,5litrovém benzinovém motoru již řeč byla, inženýři Toyoty si ještě pohráli s charakteristikou tlumičů a překalibrovali také elektrický posilovač řízení, který má nyní nabízet hladší odezvu. Změnami prošlo také sání, výfukový systém a jiný je dokonce i pomocný přední rám. Novinek je tedy vskutku celá řada, přičemž jejich slavnostní odhalení je naplánováno na Ženevu.




Evropská verze faceliftované Toyoty Yaris se zatím ukázala jen na pár fotkách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před hodinouChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před hodinouNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 2 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva