Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Yaris 2014: facelift detailně, přinesl vizáž Ayga, vyšší tuhost i lepší materiály
28.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský hatchback chce být dynamičtější a zároveň i komfortnější. S přepracovanými motory je rovněž tišší a úspornější.
Tiskovou zprávu představující modernizovanou Toyotu Yaris jsme v první chvíli ignorovali, a to dokonce záměrně. Nikoliv kvůli nějaké osobní averzi, ale ze zcela jiného důvodu. Faceliftované provedení se totiž natolik podobá letos představenému modelu Aygo, že jsme oficiální komuniké zprvu považovali pouze za rozšíření toho předchozího. Při bližším zkoumání však okamžitě vyšlo najevo, že nejde o „jablko, nýbrž o hrušku“. Tak se do ní pojďme s chutí zakousnout.
Začít můžeme samozřejmě designem, který nám opětovně dává vzpomenout na filmovou sérii X-men. Samotná maska se přitom smrskla na minimum, zatímco velikost částečně zaslepeného spodního sacího otvoru narostla do dimenzí, vedle kterých by se i původní „rozšklebená tlama“ Peugeotu zdála být miniaturní. Tímto střídáním stráží ale změny víceméně končí, dalšími novinkami jsou jen světlomety se zakomoponovanými diodami, nový zadní nárazník či jinak stylizovaná 15- a 16palcová litá kola.
Zamířit tedy můžeme do kabiny, kde je ihned patrná nová palubní deska a přepracovaná středová konzole. Mimo to ovšem Toyota pozdvihla na vyšší úroveň kvalitu plastů, stejně jako bylo zlepšeno čalounění. Přibylo rovněž několik chromových doplňků, za příplatek pak můžete sáhnout po multimediálním systému Toyota Touch 2 se sedmipalcovým dotykovým displejem. Dále se pak nový Yaris chlubí vylepšenou akustikou, neboť kvalitnější je rovněž odhlučnění.
S tím souvisejí i změny na povozku, který profituje hlavně z nové zadní torzní příčky. Vpředu se pak objevuje tužší stabilizátor, jenž má kompenzovat použití měkčích pružin. Yaris by tak měl nabízet poddajnou a přesto o poznání dynamičtější jízdu, k čemuž přispívají i modifikované tlumiče na obou nápravách. Opomenuto pak nebylo ani řízení s elektrickým posilovačem či torzní tuhost karoserie, která staví hlavně na 36 dodatečných svarech.
Přesunout se můžeme do motorového prostoru, kde najdeme tytéž pohonné jednotky jako před modernizací - tedy dva benzinové agregáty, jeden diesel a jeden hybrid. Ve všech případech však Toyota provedla pár modifikací, 1,33litrový benzinový čtyřválec a 1,4litrový diesel tak nově staví hlavně na tišším chodu. Litrový tříválec se pak chlubí lepší termální účinností, která v kombinaci se systémem start/stop srazila emise CO2 na 95 g/km.
Hybridní 1,5litrový motor o kombinovaném výkonu 100 koní, který se na celkových prodejích podílí z jedné třetiny, pak byl přepracován hlavně s ohledem na emisní normu Euro 6. Jeho spotřeba díky tomu klesla na 3,3 l/100 km, jízdní dynamika však zůstává při starém. To se ale zřejmě nebude týkat cen, které zřejmě zamíří o trochu výše. Konkrétní částky ovšem prozatím nejsou známy.



























































Faceliftu Toyoty Yaris dominuje nová čelní maska, která připomíná menší Aygo nebo filmovou sérii X-men
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 9 hodinamiVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před 11 hodinamiČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
dnesV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
dnesPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva