Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Vitz RS G Sports: Yaris si hraje na sportovce se 109 koňmi
13.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Koncept sportovnějšího Yarisu se tváří jako nasupená kabelka do města. Jenomže agresivní vzhled s výkonem jen 109 koní příliš neladí.
Autosalon v Tokiu pokračuje dalšími novinkami. Po brutálním konceptu crossoveru Vezel od továrního úpravce Hondy tady máme malý Vitz, nám evropanům dobře známý coby Yaris. Stržení plachty v jeho případě znamená jen drobné, ale pro oko tunera lahodné detaily. Kromě nich se ale nějaké změny udály také v technice, byť sportovce to z tohoto městského vozítka asi neudělá.
O co se jedná? Toyota Vitz RS G Sports concept dostal sportovní tužší podvozek a svalnatější brzdy. Oblouky hodlá lépe vykružovat díky sedmnáctipalcovým kolům s pěti dvojitými paprsky navlačeným do pneumatik Bridgestone Potenza RE050. Podporu sportovnějšímu vzezření dělají zejména boční nálepky na prazích a rozměrnější střešní spoiler na zádi. Možná až zbytečný je zadní difuzor a sportovní koncovka výfuku.
Přestože byste mohli nabýt dojmu, že pod kapotou bude něco šťavnatého, vyvedeme vás z omylu, přední kola vozu jsou poháněna jen patnáctistovkou se čtveřicí válců, které produkují 109 koní. Na rozdíl od nám známé hybridní verze je tahle o 9 koní silnější, její kouzlo však spatřujeme primárně v manuální pětistupňové převodovce. Hybrid je jak známo nabízen jen s CVT.
O interiéru toho mnoho není známo, ale jistotou jsou sportovní sedadla nebo řada podobně orientovaných doplňků. Podle všeho se uvnitř vyjímají výraznější dekory a modifikací prošly i budíky přístrojového štítu. Takováhle rychlejší kabelka by ale na druhou stranu mohla být slušnou alternativou třeba k Suzuki Swift Sport, byť ten nabídne ještě téměř o 30 koní vyšší výkon a dost možná i nižší hmotnost. Co tedy vyhodit sedadla a nechat přiložit ruku k dílu třeba turbo? Vždyť třeba u GRMN něco takového udělali.
Toyota Vitz RS G Sports concept představuje Yaris, jak ho neznáme. Chtělo by to ale ještě pár koní k dobru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 10 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva