Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Verso 1,6 D-4D je první Toyotou s dieselem BMW, dostane jen 112 koní
2.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská verze 1,6litrového motoru má méně síly, točivý moment však naroste na 270 Nm. Je to ale spotřeba a emise CO2, o které tu jde především.
O spolupráci japonské a německé automobilky víme již nějaký ten pátek, až nyní zde ale konečně máme i nějaký ten konkrétní společný produkt. Na nový model ale prozatím ještě zapomeňme, na to je příliš brzo, přestože smlouva mezi oběma značkami byla podepsána již v prosinci 2011. Prozatím nám tak musí stačit typ Verso, který se od ledna příštího roku začne v turecké továrně Adapazari vyrábět také s dieselovým motorem dodávaným BMW.
Pohonná jednotka samozřejmě není nová, nalézt ji můžeme třeba pod kapotou BMW 116d. Pro účely Toyoty však byla lehce přepracována, takže z 1,6litrového objemu nakonec doluje 112 koní ve 4 000 otáčkách a 270 Nm točivého momentu při 1 750 až 2 250 ot./min. Tedy v prvním případě o trochu nižší a ve druhém o trochu vyšší hodnoty, než s jakými přichází původní bavorská jednotka.
O jízdní dynamice se Toyota nerozepisuje, v rámci emisí CO2 bychom však měli dostat 119 gramů na kilometr, tedy spotřebu pod 4,5 litru nafty na 100 km. To bude nejnižší hodnotu v rámci řady Verso, kterou kromě verze 1,6 D-4D tvoří ještě další tři „nafožrouti“ a dva benzinové motory. Tyto pohonné jednotky však na druhou stranu také nabízejí vyšší výkon.
Podle Geralda Killmana, lídra projektu této transformace, přitom odlišné hodnoty výkonu nejsou jedinou změnou. Technici Toyoty totiž rovněž pozměnili uchycení motoru, navrhli nové uložení převodovky a dorazili také s novým dvouhmotovým setrvačníkem. Vyměněna pak musela být i elektronika včetně systému start/stop.
Tím jsou informace o plodech japonsko-německé spolupráce prozatím vyčerpány, více od obou automobilek ale máme očekávat do budoucna. BMW a Toyota totiž mají naplánovány hned čtyři body, na kterých budou kooperovat. A sice vývoj systému palivových článků, sportovní platformu, odlehčené karoserie a lithium-iontové baterie.
Toyota Verso bude od ledna k mání také s turbodieselem od BMW
Zdroj: Toyota, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 26 minutami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva