Toyota TS040 Hybrid: Japonec s tisícovkou koní vyzývá Němce k boji

(+ videa) Japonci dnes odhalili nový závodní vůz pro vytrvalostní závody a vyhlášené Le Mans. Dosahuje celkového výkonu 1 000 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota TS040 Hybrid: Japonec s tisícovkou koní vyzývá Němce k boji

27.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Toyota TS040 Hybrid: Japonec s tisícovkou koní vyzývá Němce k boji

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Japonci dnes odhalili nový závodní vůz pro vytrvalostní závody a vyhlášené Le Mans. Dosahuje celkového výkonu 1 000 koní.

Ještě to ani nezačalo a všichni už jsou ozbrojení až po uši. Po uvolnění veškerých detailů k novému Porsche 919 hybrid právě dostáváme z bran francouzského okruhu Paul Ricard také navštívenku od Toyoty. Ta se na honičky po okruzích světového šampionátu FIA Endurance Championship a závodu v Le Mans pochlubila novým závoďákem TS040 Hybrid, který už podle názvu dále rozvíjí myšlenky předchozího TS030 Hybrid. Právě s ním Japonci závodili v předcházejících dvou sezónách a špatní tedy opravdu nebyli.

Samurajskou odpovědí na německé konkurenty je benzinový motor V8 o objemu 3,7 litru, jenž ze sebe vymáčkne 520 koní. To ale zdaleka není všechno. Se systémem, který čítá superkondenzátory na obou nápravách, dokáže přiložit dvojicí elektromotorů k této hodnotě dalších 480 koní, což ve výsledku znamená velmi pěknou tisícovku ořů. Při zapojení elektrického stáda je to tedy závodní nástroj s hybridním pohonem všech kol. Tímto Toyota jednoznačně překonává předchůdce, jenž používal pouze jeden elektrický motor a byl tedy pouze zadokolkou.

Závodní tým navíc přidává informace o chování hybridního systému. Při zpomalování oba elektromotory suplují roli dodatečných brzd a zároveň generátorů energie, která se prostřednictvím měniče převádí do superkondenzátoru, v němž je uchována pro další využití. Na uchovanou energii přijde řada při následné akceleraci, kdy se elektromotory již chovají jako podpora spalovacího motoru.

Ještě musíme připomenout, s čím bude mít nová závodní Toyota tu čest. Porsche 919 hybrid na ní půjde s benzinovým turbomotorem V4 2,0 a Audi do nového R18 e-tron quattro zabudovalo čtyřlitrový turbodiesel V6 TDI. Můžeme se tak těšit na velmi napínavou bitvu, ve které se benzinový čtyřválec postaví taktéž zážehovému osmiválci s takřka dvojnásobným objemem a překvapit se je bude snažit vznětový šestiválec ještě vyššího objemu.

S dovolením se ještě vrátím zpět k závodnímu oddělení Toyota Racing, neboť odhalení nového závoďáku doprovodila automobilka dvojicí videí (viz níže) a také ohlášením sestavy jezdců, kteří usednou za volant nového TS040. Na startovním roštu se tedy objeví Alex Wurz, Stéphane Sarrazin a Kazuki Nakajima ve voze číslo 7 a Anthony Davidson, Nicolas Lapierre a Sébastien Buemi se startovním číslem 8. Vytrvalostní šampionát FIA bude zahájen 20. dubna šestihodinovkou na britském okruhu Silverstone.


Toyota TS040 Hybrid: Japonec s tisícovkou koní vyzývá Němce k boji - 1 - Toyota TS040 Hybrid 2014 01Toyota TS040 Hybrid: Japonec s tisícovkou koní vyzývá Němce k boji - 2 - Toyota TS040 Hybrid 2014 02Toyota TS040 Hybrid: Japonec s tisícovkou koní vyzývá Němce k boji - 3 - Toyota TS040 Hybrid 2014 03Toyota TS040 Hybrid: Japonec s tisícovkou koní vyzývá Němce k boji - 4 - Toyota TS040 Hybrid 2014 04Toyota TS040 Hybrid: Japonec s tisícovkou koní vyzývá Němce k boji - 5 - Toyota TS040 Hybrid 2014 05Toyota TS040 Hybrid: Japonec s tisícovkou koní vyzývá Němce k boji - 6 - Toyota TS040 Hybrid 2014 06Toyota TS040 Hybrid: Japonec s tisícovkou koní vyzývá Němce k boji - 7 - Toyota TS040 Hybrid 2014 07Toyota TS040 Hybrid: Japonec s tisícovkou koní vyzývá Němce k boji - 8 - Toyota TS040 Hybrid 2014 08Toyota TS040 Hybrid: Japonec s tisícovkou koní vyzývá Němce k boji - 9 - Toyota TS040 Hybrid 2014 09Toyota TS040 Hybrid: Japonec s tisícovkou koní vyzývá Němce k boji - 10 - Toyota TS040 Hybrid 2014 10Toyota TS040 Hybrid: Japonec s tisícovkou koní vyzývá Němce k boji - 11 - Toyota TS040 Hybrid 2014 11Toyota TS040 Hybrid: Japonec s tisícovkou koní vyzývá Němce k boji - 12 - Toyota TS040 Hybrid 2014 12Toyota TS040 Hybrid: Japonec s tisícovkou koní vyzývá Němce k boji - 13 - Toyota TS040 Hybrid 2014 13Toyota TS040 Hybrid: Japonec s tisícovkou koní vyzývá Němce k boji - 14 - Toyota TS040 Hybrid 2014 14Toyota TS040 Hybrid: Japonec s tisícovkou koní vyzývá Němce k boji - 15 - Toyota TS040 Hybrid 2014 15Toyota TS040 Hybrid: Japonec s tisícovkou koní vyzývá Němce k boji - 16 - Toyota TS040 Hybrid 2014 16Toyota TS040 Hybrid: Japonec s tisícovkou koní vyzývá Němce k boji - 17 - Toyota TS040 Hybrid 2014 17Toyota TS040 Hybrid: Japonec s tisícovkou koní vyzývá Němce k boji - 18 - Toyota TS040 Hybrid 2014 18Toyota TS040 Hybrid: Japonec s tisícovkou koní vyzývá Němce k boji - 19 - Toyota TS040 Hybrid 2014 19Toyota TS040 Hybrid: Japonec s tisícovkou koní vyzývá Němce k boji - 20 - Toyota TS040 Hybrid 2014 20Toyota TS040 Hybrid: Japonec s tisícovkou koní vyzývá Němce k boji - 21 - Toyota TS040 Hybrid 2014 21Toyota TS040 Hybrid: Japonec s tisícovkou koní vyzývá Němce k boji - 22 - Toyota TS040 Hybrid 2014 22Toyota TS040 Hybrid: Japonec s tisícovkou koní vyzývá Němce k boji - 23 - Toyota TS040 Hybrid 2014 23Toyota TS040 Hybrid: Japonec s tisícovkou koní vyzývá Němce k boji - 24 - Toyota TS040 Hybrid 2014 24Toyota TS040 Hybrid: Japonec s tisícovkou koní vyzývá Němce k boji - 25 - Toyota TS040 Hybrid 2014 25Toyota TS040 Hybrid: Japonec s tisícovkou koní vyzývá Němce k boji - 26 - Toyota TS040 Hybrid 2014 26Toyota TS040 Hybrid: Japonec s tisícovkou koní vyzývá Němce k boji - 27 - Toyota TS040 Hybrid 2014 27Toyota TS040 Hybrid: Japonec s tisícovkou koní vyzývá Němce k boji - 28 - Toyota TS040 Hybrid 2014 28
S tímto novým hybridním závoďákem TS040 Hybrid se Toyota rozhodla vyprášit čtyřválcové Porsche 919 hybrid i šestiválcové Audi R18 e-tron quattro

Nový speciál Toyoty v akci

Popis hybridního systému a jeho činnosti

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.