Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota TMG GT 86 CS-R3: rallyový speciál je ve vývoji, dorazí s vyšším výkonem
12.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonské kupé zřejmě shodí hmotnost na 1 080 kilo, zatímco atmosférický dvoulitr bude produkovat minimálně 250 koní.
Po vyšším výkonu Toyoty GT 86 touží kdekdo, až dosud se ovšem zdálo, že úpravy atmosférického dvoulitru budou mít na starosti pouze tuningové firmy, nikoliv samotná automobilka. Podle nového prohlášení divize TMG (Toyota Motorsport GmbH) však značka chystá speciál, který by se měl zapojit do šampionátu rallye ve skupině R3. A to stoprocentně znamená, že plochý čtyřválec dozná značných úprav, jinak by na závodních kolbištích nebyl konkurenceschopný.
Momentálně samozřejmě nejsou k dispozici žádné podrobnosti. Víme ovšem, že novinka bude plně odpovídat pravidlům skupiny R3. Ta je rozdělena na tři podkategorie (R3T nás kvůli omezení objemu motoru na maximálních 1,6 litru nezajímá), z nichž každá počítá s pohonem jedné nápravy. Maximální hmotnost v rámci kategorie R3C pak činí 1 080 kg, zatímco u skupiny R3D lze počítat s 1 150 kily.
V obou případech to znamená výraznou dietu oproti sérii, s níž rovněž dorazí účinnější a větší brzdy, samosvorný diferenciál, šestistupňová sekvenční převodovka a již zmiňovaný poladěný motor. Zde se přitom vybízí otázka, jakým směrem Toyota vykročí. Kategorie R3C totiž počítá s atmosférickým plněním, zatímco u skupiny R3D je tolerován kompresor.
Mnohem pravděpodobnější je pochopitelně případ první, což znamená zachování základní konfigurace pohonné jednotky. Její výkon by ale mohl narůst na minimálně 250 koní, aby tak kupé mohlo konkurovat „alespoň“ Renaultu Clio R3. U takové Hondy Civic Type-R R3 totiž specifikace odhalují sílu dokonce 264 koní.
Veškeré detaily včetně ceny se prý dozvíme v nadcházejících měsících, již nyní však výhled nevypadá vůbec špatně. Otázkou pak je, zda se dočkáme přenesení závodní technologie na veřejné silnice. Jelikož však Toyota naznačila, že vyšší výkon dorazí až s faceliftem, zůstane zřejmě vše opět na tuningových firmách...











Po stránce vzhledové by se chystaný speciál pro závody rallye měl podobat Toyotě GT 86 CS-V3, která již závodí na okruzích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
První nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 30 minutamiHyundai znovu zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem. Chvíli to vypadalo slibně, teď si prožívá obvyklý příběh
před 2 hodinamiK mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle