Toyota se u své ostré novinky dopustila řady přešlapů, nás to ale nakonec trápit nemusí

Do poněkud nepatřičných skladů sáhla Toyota nejen v případě části techniky, minimálně u prezentačních kusů lepila i interiér, jak se zrovna dalo. Obojí jsou ale vlastně prkotiny ve srovnání se zprávami týkajícími se dostupnosti v Evropě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota se u své ostré novinky dopustila řady přešlapů, nás to ale nakonec trápit nemusí

4.4.2022 | Petr Prokopec

Toyota se u své ostré novinky dopustila řady přešlapů, nás to ale nakonec trápit nemusí

/

Foto: Toyota

Do poněkud nepatřičných skladů sáhla Toyota nejen v případě části techniky, minimálně u prezentačních kusů lepila i interiér, jak se zrovna dalo. Obojí jsou ale vlastně prkotiny ve srovnání se zprávami týkajícími se dostupnosti v Evropě.

Minulý týden jsme si v menším předstihu mohli neoficiálně představit novou Toyotu Corolla GR. Ta navazuje na dříve představený Yaris GR, přičemž oba modely pohání stejný 1,6litrový přeplňovaný tříválec G16E-GTS. Zatímco ovšem v menším hatchbacku pohonná jednotka produkuje maximálně 272 koní, v případě novinky byla naladěna na 304 koní. Za tím přitom stojí hlavně změny ve výfukovém systému, který je osazen třemi koncovkami místo dvou. Dochází tak k navýšení zpětného tlaku, který dokáže lépe roztáčet turba. Kromě toho motor dostal i rozstřikovač oleje, s jehož pomocí chladí písty.

K jeho oblibě pod kapotou většího hatchbacku jsme přesto skeptičtí, tříválcová koncepce je nešťastná a své přirozené neduhy dává najevo tím víc, čím větší auto pohání. Naopak vítané je, že motor je standardně spárován s šestistupňovým manuálem, který je jedinou volbou, a pohonem všech kol GR-Four. Stejně jako u menšího modelu se přitom majitelé mohou rozhodnout, zda požadují spíše předokolku, zadokolku či neutrální chování. Díky kruhovému ovladači na středovém tunelu uzpůsobit dodávku výkonu a točivého momentu 370 Nm v poměru 60:40, 50:50 či 30:70. Pozornost našich kolegů z webu Carscoops nicméně upoutalo jiné tlačítko, před řadicí pákou jednoho z prezentačních vozů totiž nechyběla aktivace elektrického jízdního režimu.

Nešlo o jedinou nesrovnalost, další se týkala displejů. Corolla GR bude totiž k dispozici ve dvou verzích, a sice jako základní varianta Core a poté jako výše postavené provedení Circuit. To nicméně bude k dispozici pouze pro první rok výroby. Lišit se přitom bude karbonovou střechou, větším zadním spoilerem, ventilovanou kapotou motoru či standardně dodávanými samosvornými diferenciály Torsen vpředu i vzadu, za které je třeba u základní varianty připlácet. Mimo to pak lze počítat ještě s vyhřívanými předními sedadly či prémiovým audio systémem JBL.

Provedení Circuit nicméně nedostane do vínku analogový přístrojový štít, místo toho lze u celé edice počítat s 12,3palcovým digitálním displejem. Další 8palcový pak doplní multimediální systém, přičemž Toyota oproti výchozí Corolle již sáhla po nejnovější verzi. Displej je tak plně dotykový a disponuje pouze jedním tlačítkem pro hlasitost, místo aby jej po obou stranách lemovalo několik tlačítek pro nejběžnější funkce. Tedy jinými slovy, i provedení Circuit bude disponovat stejnou palubkou, jakou byla osazena varianta Core.

Toyota tak evidentně prezentační exempláře poskládala z prvků, které našla po skladech, a jelikož ji nejspíše tlačil čas a musela stejně jako ostatní automobilky bojovat s nedostatkem komponentů, zjevně sáhla i po neodpovídajících dílen. Mluvčí Toyoty nicméně již naše kolegy ujistil, že do prodeje vůz dorazí tak, jak je vyveden na oficiální fotogalerii. Disponovat tedy bude digitálním štítem a žádné tlačítko umožňující volbu elektrického pohonu se v něm neobjeví, jednoduše proto, že v tomto případě elektrické jednotky chybí.

Je přitom překvapivé, že Toyota k něčemu takovému svolila, neboť bylo nad slunce jasné, že snímky obou aut se dostanou do světa. A že se tedy lidé začnou ptát, co je to za nesrovnalosti. Na druhé straně, těžkou hlavu si z toho dělat nemusíme, neboť Corolla GR do Evropy nedorazí. Divize Gazoo Racing totiž razí heslo „síla tří“, dle které mohou být na jednom trhu nabízeny vždy jen tři sportovní modely. A jelikož starý kontinent má k dispozici Yaris GR, Supru GR a GR 86, Corolla byla rázem mimo hru.

Novinka tak vznikla především s ohledem na Spojené státy, kde pro změnu chybí ostrý Yaris. Tamní klientela tak zejména v případě provedení Circuit dostává v podstatě sběratelský kousek. Hlavici řadicí páky totiž zdobí podpis Morizo, což je přezdívka šéfa značky Akia Toyody. Ten se přitom osobně podílel na vývoji a prototypy řídil na okruzích Fuji Speedway, Suzuka a Tsukuba. Mimo jiné jej pak doplnil i rallyový jezdec, který měl na starosti jízdy v bahně a na sněhu.

Nová Corolla GR by se tedy neměla ztratit na jakémkoliv povrchu, jakkoliv je třeba říci, že nízkoprofilovým pneumatikám Michelin Pilot Sport 4 sluší hlavně hladký asfalt. Za 18palcovými ráfky se přitom skrývají 14palcové přední a 11,7palcové zadní brzdové kotouče, které svírají čtyřpístkové, respektive dvoupístkové třmeny. Tato konfigurace je přitom standardem pro obě varianty, provedení Circuit však navíc přichází s červeně lakovanými třmeny. Na ceny je zatím brzy.


Toyota se u své ostré novinky dopustila řady přešlapů, nás to ale nakonec trápit nemusí - 1 - Toyota Corolla GR 2022 oficialni sada 01Toyota se u své ostré novinky dopustila řady přešlapů, nás to ale nakonec trápit nemusí - 2 - Toyota Corolla GR 2022 oficialni sada 02Toyota se u své ostré novinky dopustila řady přešlapů, nás to ale nakonec trápit nemusí - 3 - Toyota Corolla GR 2022 oficialni sada 03Toyota se u své ostré novinky dopustila řady přešlapů, nás to ale nakonec trápit nemusí - 4 - Toyota Corolla GR 2022 oficialni sada 04Toyota se u své ostré novinky dopustila řady přešlapů, nás to ale nakonec trápit nemusí - 5 - Toyota Corolla GR 2022 oficialni sada 05Toyota se u své ostré novinky dopustila řady přešlapů, nás to ale nakonec trápit nemusí - 6 - Toyota Corolla GR 2022 oficialni sada 06
Nová Toyota Corolla GR bude k mání v základní verzi Core... Foto: Toyota

Toyota se u své ostré novinky dopustila řady přešlapů, nás to ale nakonec trápit nemusí - 7 - Toyota Corolla GR 2022 oficialni sada 07Toyota se u své ostré novinky dopustila řady přešlapů, nás to ale nakonec trápit nemusí - 8 - Toyota Corolla GR 2022 oficialni sada 08Toyota se u své ostré novinky dopustila řady přešlapů, nás to ale nakonec trápit nemusí - 9 - Toyota Corolla GR 2022 oficialni sada 09Toyota se u své ostré novinky dopustila řady přešlapů, nás to ale nakonec trápit nemusí - 10 - Toyota Corolla GR 2022 oficialni sada 10Toyota se u své ostré novinky dopustila řady přešlapů, nás to ale nakonec trápit nemusí - 11 - Toyota Corolla GR 2022 oficialni sada 11Toyota se u své ostré novinky dopustila řady přešlapů, nás to ale nakonec trápit nemusí - 12 - Toyota Corolla GR 2022 oficialni sada 12Toyota se u své ostré novinky dopustila řady přešlapů, nás to ale nakonec trápit nemusí - 13 - Toyota Corolla GR 2022 oficialni sada 13Toyota se u své ostré novinky dopustila řady přešlapů, nás to ale nakonec trápit nemusí - 14 - Toyota Corolla GR 2022 oficialni sada 14Toyota se u své ostré novinky dopustila řady přešlapů, nás to ale nakonec trápit nemusí - 15 - Toyota Corolla GR 2022 oficialni sada 15Toyota se u své ostré novinky dopustila řady přešlapů, nás to ale nakonec trápit nemusí - 16 - Toyota Corolla GR 2022 oficialni sada 16Toyota se u své ostré novinky dopustila řady přešlapů, nás to ale nakonec trápit nemusí - 17 - Toyota Corolla GR 2022 oficialni sada 17Toyota se u své ostré novinky dopustila řady přešlapů, nás to ale nakonec trápit nemusí - 18 - Toyota Corolla GR 2022 oficialni sada 18
...a ve vrcholném provedení Circuit. To nicméně bude k dispozici jen první rok výroby. Foto: Toyota

Zdroj: Toyota, Carscoops

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše