Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Safety Sense: Japonci chtějí více bezpečnosti skoro pro každého
27.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Bezpečnostní balíčky Toyoty snažící se o úplnou eliminaci dopravních nehod nepřichází s ničím převratným, chtějí ale být široce dostupné.
Japonská automobilka Toyota světu představila svou ideu, jak se postupně dostat k silnicím bez mrtvých či zraněných. Je to pochopitelně utopie, ale snaha zvyšovat silniční bezpečnost, pokud není na úkor svobody jednotlivce, se jistě cení. Nové pakety Toyota Safety Sense (TSS) mají pomoci zabránit nehodám anebo aspoň zmírnit jejich následky.
I když jejich prvky nejsou běžné, nepřinášejí nic zas tak nového. Mají ale být k mání i v nižší střední třídě, což nové je a přináší to s sebou slib rozumné ceny. To je důležitý aspekt, protože pokud sebeúžasnější systém prevence nehod nebude široce dostupný, díru do světa s ním nikdo neudělá.
Safety Sense C je základní balíček, který bude nabízen v nižší střední třídě a který obsahuje v podstatě tři pomocníky - systém prevence nehod, hlídače jízdních pruhů a automatická dálková světla. První součást funguje na bázi kamery a lidaru (laserového radaru) a v případě, že hrozí srážka, řidiče upozorní. Pokud nereaguje, systém je schopen sám zbrzdit auto až o 30 km/h. Z rychlostí nižších by tedy měl být schopen úplně zastavit.
Hlídač jízdních pruhů se chytí čar na silnici - tedy, pokud tam nějaké jsou - a podle toho sleduje pozici ve voze. Podle dostupných informací ale není aktivní, takže vám nebude hrabat do řízení, jen zapíská, když bude vůz mít tendenci „nechtěně opustit jízdní pruh” - tedy technicky pravděpodobně bez blinkru.
Automatická dálková světla zase podle Toyoty zajistí, že neoslníte protijedoucího, ale zároveň budou ve výsledku dálková světla zapnutá po delší dobu, takže delší dobu lépe uvidíte. Teoreticky to je pěkné, ale s manuálním ovládáním dálkových světel je člověk dokáže vypnout ve chvíli, kdy za horizontem vidí záři a protijedoucího tak neoslní vůbec. Zda tohle dokáže i systém Toyoty, zatím není známo, ale příliš v to nevěříme. Také se totiž orientuje pomocí kamery v horní části čelního skla.
Paket Safety Sense P má být v nabídce pro větší vozy a kromě pomocníků ve verzi C bude mít navíc dvě vylepšení. Prvním je schopnost rozpoznávání nepozorných chodců nádavkem k systému prevence nehod a zabrzdění stejným způsobem jako v případě hrozící nehody s jiným vozem. Druhým je adaptivní tempomat, který přizpůsobí rychlost vozidlu před vámi. Když to uhne do jiného pruhu, tempomat zrychlí na původní nastavenou rychlost.
Zejména adaptivní tempomat je na trhu už docela dlouho, ale ani ostatní systémy nejsou převratnými novinkami. Přínosem Toyoty tedy snad bude cena tak nízká, že se skutečně velkému procentu zákazníků budou tyto pakety jevit dostatečně zajímavé na to, aby si je do svého nového auta nechali namontovat.
Tyto věci by se tedy ve vozech Toyoty měly objevit již záhy. Na čem automobilka pracuje, jsou lepší matricové LEDkové světlomety, které mají osvítit větší kus silnice, aniž by oslnily protijedoucí řidiče. Tento systém je v současnosti ve vývoji, v nedaleké budoucnosti by se ale měl dostat do vrcholových modelů Toyoty a Lexusu.
Toyota Safety Sense znamená dva balíčky již známých jízdních asistentů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 16 minutami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva