Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota S-FR: malý a lehký sporťák má motor vpředu a pohon zadních kol
8.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čtyřmístný koncept Toyoty by podle zvěstí měl vážit pouhých 980 kilo. S touto hmotností by si pak mělo poradit 130 koní na zadních kolech.
Bývaly doby, kdy si sportovní fandové v showroomech Toyoty podávali dveře. Nicméně s příchodem nového milénia se japonská značka rozhodla na tuto skupinu zákazníků poněkud zanevřít a místo toho přesedlala na výrobu nudných rodinných přibližovadel. V posledních letech však i kvůli svému šéfovi Akio Toyodovi míří zpátky na výsluní, zejména díky modelu GT 86. Kromě toho bychom se časem měli dočkat i nové generace Toyoty Supra, přičemž ani tento sporťák nemusí být posledním v řadě.
Nově totiž japonská automobilka virtuálně odhalila koncept S-FR, který se na konci tohoto měsíce ukáže naživo na tokijské motor show. Ačkoliv sice sériovou výrobu potvrzenou nemá, prozatím zveřejněné parametry vypadají více než slibně, pročež bychom se vůbec nezlobili, kdyby došlo na zvěsti a čtyřmístné kupé by v roce 2018 dorazilo do showroomů. Podle tiskového prohlášení se totiž jeho koncepční forma zaměřuje na ty, kdo rádi řídí.
O pohonné jednotce se sice značka prozatím nezmiňuje, nicméně spekulace vozu přisuzují 1,5litrový benzinový motor, který by byl naladěn na zhruba 130 koní. To sice na první pohled není zrovna extra výkon, nicméně spárován má být s hmotností pouhých 980 kg. Mimo to mají všechny koně zamířit na zadní nápravu, přičemž jejich přenos bude mít na starosti nakrátko zpřevodovaný šestistupňový manuál. Potenciál tu tedy je.
Toyota navíc dodává, že vůz se má pyšnit optimálním rozložením hmotnosti a nezávislým zavěšením, pročež lze prý za jeho volantem očekávat působivé jízdní zážitky. Zda ale toto marketingové prohlášení skutečně dojde naplnění, to je momentálně ve hvězdách. Dodat tedy můžeme pouze tolik, že vzhledově je vůz ovlivněn Toyotou Sports 800 z roku 1965.
V rámci rozměrů je možné počítat s délkou 3 990 milimetrů, šířkou 1 695 mm, výškou 1 320 mm a rozvorem 2 480 mm. Vše rámuje žlutý lak karoserie, se kterým kontrastuje černá střecha. Tyto odstíny pak vévodí rovněž interiéru, který je sice oholený prakticky až na kost, nicméně digitálním přístrojovým štítem, klimatizací či porty na USB se pochlubit může.




























Koncepční Toyota S-FR vypadá na opravdu zajímavý malý sporťák, který by mohl okouzlit i nízkou cenou. Sériová výroba však prozatím jistá není
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včeraChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Zákazníci Dacie už nejsou chudáci, říká šéf značky, přichází k nám od upadající konkurence, aby dostali, co chtějí
před hodinouMotorkářům s okamžitou platností zakázali účast na veřejných jízdách na Nordschleife, výmluvným srovnáním aut a motorek je konec
před 2 hodinamiUž i Porsche v Číně dojíždí na předražená auta s nekonkurenceschopnou technikou, je to přehlížené varování pro všechny ostatní
před 4 hodinamiTato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 5 hodinamiNěkteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva