Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota RAV4 Hybrid pro Evropu je tu, čtyřkolku může mít jen elektrickou
15.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
RAV4 pro Evropu dostala nový vzhled a hybridní pohonné ústrojí, které slibuje spotřebu 4,9 litru na sto a 197 koní. Přijdou i konvenční varianty.
První kompaktní SUV s hybridním pohonným ústrojím na evropském trhu bude nová Toyota RAV4 Hybrid. Uvedla to automobilka u příležitosti odhalení tohoto stroje na frankfurtském autosalonu. Kromě přídavku hybridu do útrob RAV4 se může Evropa těšit i z faceliftované vizáže, nového interiéru a pár změn na podvozku.
Informace o faceliftu a ani vzhled nové „ravky” ovšem nejsou ničím zásadně novým. Tenhle vůz se představil už letos v dubnu na autosalonu v New Yorku, kdy jsme měli možnost si prohlédnout hromadu fotek hybridu v americké specifikaci. RAV4 dostala novou přední masku, prahy a záď a nová jsou také jak přední, tak i zadní světla. Různé varianty dostanou různá nová kola a vyšší výbavové verze budou mít stříbrně lakované ochranné plasty na spodcích nárazníků.
V interiéru se můžeme i v Evropě těšit na 7" displej na středové konzoli, který bude výstupem infotainmentového systému Toyota Touch 2, a 4,2" displej mezi analogovými budíky. Také tu najdeme nové matně černé či matně stříbrné obložení a, jako obvykle, hodnotnější materiály, příjemnější na pohled i omak. Palubní deska vypadá trochu industriálně, ale nepostrádá jistou eleganci.
Co je ovšem nejpodstatnější, Toyota zveřejnila detaily hybridního pohonného ústrojí. Pod kapotou najdeme 2,5litrový atmosférický čtyřválec, pracující v Atkinsonově cyklu, spojený s elektromotorem. Standardně výkon putuje na přední kola přes bezestupňovou převodovku eCVT. Kombinovaný výkon 197 koní má dostat tohle auto na stovku za 8,7 vteřiny.
Hybrid bude k mání také s pohonem všech kol E-four, který ovšem nepřidá kardanovou hřídel a diferenciály, nýbrž druhý elektromotor o 68 koních na zadní nápravu. Pohon zadních kol bude vůz přiřazovat samočinně při akceleraci nebo jízdě na kluzkém povrchu. Jak se změní čas potřebný ke zrychlení na stovku, není známo.
Elektromotory budou brát energii z niklo-metal-hydridové baterie, umístěné pod zadními sedačkami. Neznáme její kapacitu, ani jak daleko vůz ujede čistě na elektřinu, víme ale, že elektronika je naprogramovaná tak, aby v městském provozu co nejvíc využívala elektřinu. O nabíjení se postarají elektromotory při zpomalování či jízdě bez plynu, zde žádné novinky nečekejme. Kombinovaná spotřeba paliva má být 4,9 litru benzínu na 100 km.
Po stránce vnitřní výbavy očekávejme to, co nabídne americká verze. Samozřejmostí je plejáda elektronických jízdních asistentů od hlídače mrtvého úhlu přes rozpoznávání dopravních značek po samočinné brzdění. Také tu je adaptivní tempomat, automatická dálková světla nebo systém ptačího pohledu, který zobrazí dění okolo auta díky několika kamerám.
Kromě hybridu přijdou do Evropy také varianty s klasickým dieselovým či benzínovým motorem. Od každého paliva bude jeden, oba mají objem dvou litrů a oba plní normu Euro 6. Benzín nabídne 151 koní, má jezdit se spotřebou 6,4 litru na sto a bude jej možné kombinovat s manuálem nebo CVT. Diesel pošle na kola 143 koní a 320 Nm a řekne si prý o 5,3 litru nafty na 100 km.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.
Toyota RAV4 Hybrid v evropské verzi je vzhledově blízko té americké...
... která se ukázala před několika měsíci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 3 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 4 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 6 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 7 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel