Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota RAV4 2010: více chromu, komfortu i efektivity
3.5.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Jedno z prvních kompaktních SUV vůbec se pro letošek dočkalo relativně výrazného faceliftu. Krom upraveného vzhledu ale došlo i na několik technických změn. Co vše Toyota RAV4 pro letošní modelový rok nabízí?
Od roku 1994, kdy byla představena první generace modelu RAV4, si k němu našlo cestu přes milion zájemců. „Ravka“ je bez diskuzí zakladatelem a průkopníkem kategorie kompaktních SUV s pohonem všech kol a díky tomu je v nabídce (stejně jako podobně úspěšná Honda CR-V) již její třetí generace. Ta se letos dočkala poměrně zásadního faceliftu, který by měl především v Evropě, kde dnes vládne z hlediska prodejů Volkswagen Tiguan, oživit prodeje tohoto dříve velmi populárního modelu.
Stylisté použili stejný recept jako u Versa či Avensisu. Výrazné rozšíření a zvýraznění přední masky s rozsáhlým využitím chromu má zajistit tomuto vozidlu sebevědomější výraz a luxusnější charakter. Zbrusu nový je také přední a zadní nárazník stejně jako světlomety, které vzadu využívají technologie LED. Kromě základní výbavy Terra, která má ocelové "šestnáctky", dostaly ostatní varianty kola z lehkých slitin o velikosti 17 nebo 18 palců. Vzadu najdete rezervní kolo na dveřích opět pouze u verze Terra, ostatní provedení se dodávají s opravnou sadou. Zadní dveře jsou však stále uchyceny vpravo a otevírají se k chodníku, což není úplně praktické, nicméně jinak je do zavazadlového prostoru o průměrném objemu 410 litrů perfektní přístup.
Stejně jako u nedávno inovovaného Aurise či Corolly byl i u modelové řady RAV4 uplatněn soubor opatření Toyota Optimal Drive, který má vliv na nižší spotřebu paliva a ohleduplnost k životnímu prostředí. V nabídce jsou verze s pohonem předních (2WD), které však v ČR nejsou k dispozici, i všech kol (4WD) a tři pohonné jednotky. Základem je zážehový čtyřválec 2,0 litru Valvematic s proměnlivým časováním zdvihu ventilů o výkonu 116 kW, který může být kombinován jak s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou tak s novým převodným ústrojím Multidrive S, což je vlastně bezestupňová převodovka CVT. U ní můžete využít samočinného režimu nebo zvolit ruční ovládání se sedmi stupni, které lze přepínat pádly umístěnými pod volantem. Zbylé dva motory pracují na naftu a mají zdvihový objem 2,0 litru. Slabší kombinovaný s šestistupňovým manuálem nebo automatem dosahuje výkonu 110 kW, silnější dodávaný výhradně s ručně řazenou převodovkou má výkon 130 kW. Oba turbodiesely využívají technologie D-CAT (Diesel-Clean Advanced Technology) s filtrem pevných částic a redukcí oxidů dusíku ve výfukovém potrubí.
RAV4 s pohonem všech kol disponuje systémem pohonu IADs, jehož srdcem je elektromagneticky ovládaná lamelová spojka umístěná před zadním diferenciálem. Mimo jiné i díky senzorům stabilizačního systému (VSC) a ve spojení s elektrickým posilovačem řízení (EPS) se kontinuálně vyhodnocuje optimální rozdělení točivého momentu na přední a zadní kola, jehož poměr se pohybuje v rozpětí 100:0 až 55:45. V případě potřeby lze navíc tlačítkem „4WD Lock“ na středovém panelu nastavit pevné rozdělení 55:45, v nabídce je také asistent pro rozjezd v kopci (HAC) a kontrolovanou jízdu z prukého srázu (DAC).
Základní verze Terra (ve standardu manuální klimatizace, el. okna, palubní počítač, audiosystém, 16palcová kola, 7 airbagů, VSC) se zážehovým motorem 2,0 litru a ručně řazenou převodovkou přijde na 594 900 korun, stejně vybavený turbodiesel 2,0 litru (110 kW) je o 50 tisíc korun dražší. Na vrcholu nabídky pak najdete verzi 2.2 D-CAT Premium Navi (kožené čalounění, navigační systém, parkovací kamera, tempomat, 18palcová kola, el. nastavitelné sedadlo řidiče atd.), která stojí 864 900 Kč.








Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 3 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Někdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 2 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 3 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 4 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva