Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Prius V: Prius jako hybridní, V jako Van
16.1.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Očekávané se stalo skutkem. Toyota na detroitském autosalonu představila další posilu do své nabídky modelů s hybridním pohonem. Tentokrát přišla řada na rodinné MPV. (+ video)
Toyota už dlouho před Detroitem avizovala, že do Ameriky přiveze bratříčka hybridního Priusu. Ačkoli oficiálně jsme toho mnoho nevěděli, již dlouho se spekulovalo o tom, že dalším hybridem značky bude MPV, dokonce se mluvilo i o názvu Prius MPV. A spekulace byly víceméně pravdivé - ve městě aut spadla plachta z MPV značky Toyota s hybridním pohonem, akorát jeho jméno zní Prius V.
Novinka nesdílí jméno se svým dnes již notoricky známým předchůdcem náhodou. Prius V, ač je od pohledu znatelně větší, sdílí se současným Priusem veškerou klíčovou techniku. Stejná je především hybridní pohonná soustava kombinující zážehový čtyřválec o objemu 1,8 litru s výkonem 73 kW (99 koní) a elektromotor s 60 kW (81 koní). Celkový nejvyšší výkon soustavy je pak 100 kW (136 koní), což vozu jistě dopřeje i při spojení s automatem CVT solidní dynamiku, ale především zajímavou spotřebu paliva. Ta má podle americké metodiky EPA dosahovat 5,6 l/100 km na dálnici a 6,2 l/100 km ve městě. Kombinovaný cyklus pak hlásí spotřebu 5,9 litru na sto kilometrů jízdy.
Další společným jmenovatelem obou Priusů je vzhled. Ačkoli je „Véčko” citelně větší, zejména příď nese prakticky totožné rysy jako poslední generace Priusu hatchback. I silueta obou vozů při pohledu z boku je podobná, pouze záď lavírující na pomezí kombi a skutečného MPV je citelně odlišná. I na ni ale můžeme najít podobné nápady jako koncová světla s čirým překrytím nebo obdobně ztvárněný nárazník.
Co oba vozy ale rozhodně odděluje je pojetí interiéru, který má být podle slov automobilky u novinky o celou polovinu prostornější. Komfortně se v něm má usadit pětice dospělých, kterým poslouží i zadní sklopná sedadla dělená v poměru 60/40. Sklopné je i sedadlo spolujezdce vpředu, to kdyby zavazadelník s objemem 971 litrů nestačil na převoz delších předmětů.
Spoleh je samozřejmě i rozsáhlou výbavu. Ze zajímavějších prvků zmiňme nový multimediální systém Toyota Entune, který se snaží být skutečným palubním počítačem (tedy ne tím, co dnes těmito slovy označujeme). Skrývat má celou plejádu mobilních aplikací, které informují nejen o samotného stavu, ale jsou schopny pracovat i s inormacemi o dopravě, počasí, cenách paliv u čerpacích stanic nebo hodnotách akcií na burzách. Rozhraním bude dotykový displej, který v autě není zrovna nejpraktičtější, ale doba pro jiné řešení prostor nedává. Inu, americký řidič si při nudné jízdě do práce musí najít obveselení jinde než na silnici. Zajímavá je i nová panoramatická střecha vyrobená z pryskyřice. Je prý mimořádně lehká, o plných 40 % lehčí než srovnatelné skleněné řešení.
Nová Toyota Prius V by se měla začít prodávat již během letošního léta, předpokládáme ale, že se tak stane pouze ve Spojených státech, kde jsou hybridy a tím spíše hybridní Toyoty velmi oblíbené. Ceny novinky jsou zatím neznámou.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva