Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Prius PHEV 2017: plug-in hybrid odhalen únikem, je hezčí než standard
22.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová varianta schopná až 50kilometrového dojezdu čistě na elektřinu dostala nové čelní a zadní partie. Vylepšený vzhled ale doplní vyšší cena.
Čtvrtá generace Toyoty Prius začíná rozdělovat svět na dva nesmiřitelné tábory. Ten menší ji miluje a je ochoten za ni zaplatit snad jakoukoliv cenu, byť kupříkladu ta česká rozhodně není nízká. Druhý větší ale nehodlá akceptovat design, kvůli němuž japonský hybrid rázem aspiruje na titul nejošklivějšího auta světa. Pro vedení značky je ale nejspíše tento stav v pořádku, neboť nový Prius prý nemá být populárním. Důležité je, aby si vůz zachoval statut technologického lídra.
Je samozřejmě otázkou, jak na tento názor budete nahlížet. Zvláště za situace, kdy čtvrtá generace disponuje menším výkonem než ta třetí. Danou záležitost ale nyní nechme plavat, místo toho se budeme soustředit na ryzí novinku. Ta se světu odhalí již zítra na autosalonu v New Yorku, přičemž Toyota nám zatím ukázala pouze zadní světla. Jejich tvar je přitom zcela odlišný vůči již představenému základnímu hybridu.
Momentálně tu máme snímky celého vozu, které se dostaly ven bez zapřičinění automobilky. Na nich je přitom patrná jak zcela nová zadní část, tak i vylepšené přední partie. Plug-in hybridní verze tak rázem vypadá mnohem pohledněji než základní model, i když za kandidáta na krásku roku bychom jí nadále nepovažovali. Počet příznivců Priusu by ale rozšířit mohla, i když počítat lze s cenou okolo milionu korun.
Podle japonských médií bude nový Prius schopen urazit zhruba 50 kilometrů čistě na elektřinu, americká EPA však v tomto ohledu zmiňuje pouze 32 km. Důvodem jsou nejspíše různé normy, nikoliv odlišné ústrojí, které by plug-in hybridní verze mohla dostat na těchto trzích. Názvem se ovšem novinka lišit bude, neboť ve své domovině nejspíše bude známa jako Prius Prime.
Více se dozvíme ve zmiňovaném New Yorku, pročež aktuálně jen dodáme, že dle spekulací by 1,8litrový benzinový motor měl produkovat 105 koní a 147 Nm točivého momentu. K tomu se přidá 90 koní elektromotoru, přičemž veškerý výkon bude spárován s hmotností 1 350 kg, délkou 4 550 milimetrů, šířkou 1 770 mm, výškou 1 490 mm a rozvorem 2 700 mm.
Plug-in hybridní Toyota Prius se ukázala prozatím neoficiálně...
...oficiálně nám japonská automobilka ukázala pouze odlišná zadní světla
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva