Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Prius odhalila specifikace. Má jezdit za 2,5 l/100 km a ne jako plug-in
13.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ nové foto, videa) Čtvrtá generace japonského hybridu se má pyšnit nejnižší spotřebou vůbec. Zároveň do zavazadelníku pobere až 502 litrů.
Nová generace Toyoty Prius se ukázala na autosalonu ve Frankfurtu. V hesenské metropoli se ovšem zástupci značky rozpovídali především o nové platformě TNGA či technice obecně. Na detaily nedošlo, představit si je tak můžeme až nyní. Než se ovšem podíváme pod kapotu, zmíníme, že zvenčí vůz měří 4 540 milimetrů na délku, 1 760 mm na šířku a 1 470 mm na výšku, rozvor má délku 2 700 mm. Všechna data jsou platná pro japonský trh, nedá se však předpokládat, že zrovna tato by se přesunem do Evropy měla změnit.
Otázkou jsou ale v tomto ohledu parametry týkající se pohonného ústrojí, přeci jen v Zemi vycházejícího slunce a Evropě platí jiné měřící cykly, jimž se automobilka přizpůsobuje. Pro Japonsko nicméně platí, že 1,8litrový motor VVT-i používající Atkinsonova cyklu bude produkovat 98 koní v 5 200 otáčkách a 142 Nm při 3 600 ot./min. Asistovat mu pak bude elektromotor naladěný na 72 koní a 163 Nm točivého momentu.
Zatímco přitom tyto parametry lze do značné míry očekávat v Evropě, spotřeba se jistě bude lišit. Japonský cyklus JC08 ale více reflektuje realitu a i podle něj má přitom nový Prius jezdit pouze za 2,5 litru na sto kilometrů, což je dle tiskového prohlášení nejnižší spotřeba, jaké dosáhl klasický hybrid, nikoliv verze plug-in. Vliv na ní přitom má především 40procentní tepelná účinnost hnacího ústrojí.
Mimo to byla většina mechanických komponentů zmenšena a odlehčena, což se příznivě projevilo také na velikosti zavazadlového prostoru. Ten tak aktuálně pobere 502 litrů, tedy o 56 více než v případě třetí generace. Nižší by pak logicky měla být i celková hmotnost vozu, nic konkrétního však Toyota ani tentokráte nezmiňuje.
Přesunout se tak můžeme k historickému mezníku, a sice verzi E-Four. Jak již napovídá samotný název, počítat můžeme s elektrickým pohonem všech kol, který se u modelu Prius objevuje poprvé. Jeho podstatou je přitom druhý elektromotor produkující 75 koní a 55 Nm, který vylepšuje trakci za špatného počasí na kluzkých vozovkách.
O spotřebě této verze Toyota rovněž mlčí, dodává však, že jeho výška vůči standardu naroste o pět milimetrů na 1 475 mm. Nic bližšího ale již momentálně nebylo odhaleno, tajemstvím jsou tak i nadále zahaleny baterie. V jejich případě totiž automobilka pouze zmínila, že jsou buď lithium-iontové či nikl-metal-hydridové.
Dodat pak můžeme pouze tolik, že na domácím trhu se nový Prius začne nabízet již od prosince letošního roku. Následně nejspíše přijdou na řadu Spojené státy, evropské trhy se tak zřejmě dočkají až někdy okolo letních prázdnin 2016.
Specifikace odhalují, že nová Toyota Prius chce v rámci japonského měřícího cyklu jezdit za pouhých 2,5 litru na sto kilometrů. A to již jako standardní verze bez plug-in hybridního ústrojí
Mít novou Toyotu Prius za nehezkou asi nebyl jen unáhlený první dojem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 2 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 3 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva