Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Prius GT300 2016: i Prius může být šik. A nejen díky motoru V8
19.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Ošklivý hybrid vyměnil čtyřválec za osmiválec. A oblékl si také nové karbonové šaty, s nimiž nevypadá tak odpudivě.
Čtvrtá generace japonského hybridu se u nás nezapsala tím nejlepším možným způsobem. Ne však kvůli svému ekologickému ladění, ale hlavně pro svůj mimořádně ošklivý design. Ten je tak kontroverzní, že i ne zrovna krásný předchůdce rázem vedle nové Toyoty Prius docela šik. Je však třeba dodat, že řeč je pouze o standardní verzi. O víkendu však byla na autosalonu v Tokiu odhalena závodní varianta GT300, která nám sice taktéž zvedla srdeční tep, ovšem pozitivním způsobem.
O novince se prozatím mnohé neví, nicméně již samotný design stojí za pochvalu. Japonci navíc agresivní tvary nespřáhli se standardním 1,8litrovým čtyřválcem, ale s 3,5litrovým atmosférickým osmiválcem RV8K. Tuto pohonnou jednotku přitom Toyota použila v různých obměnách u celé řady svých závodních strojů a kupříkladu v sérii Le Mans motor dával k dobru více než 500 koní. Díky celohliníkové konstrukci přitom vážil pouhých 120 kilogramů.
Jaký výkon ovšem osmiválec má pod kapotou Priusu, to zatím není známo. Nicméně spárován je se stejným elektromotorem a bateriemi, které do vínku dostala standardní verze. Ve srovnání s předchozí generací závodního stroje (provozovanou rovněž týmem APR Racing) jej navíc nenajdeme uprostřed, nýbrž vpředu, což je důsledek nových pravidel. Dle nich totiž okruhové speciály musí zachovat konfiguraci produkčních modelů.
Kromě toho bylo ze sériového provedení převzato ještě pár komponentů včetně světel, zbytek vozu je však již ryzím unikátem. Pozornost přitom poutá hlavně monstrózní zadní křídlo, jehož vrchol se nachází ve stejné výšce jako odtrhová hrana zavazadelníku produkční verze. Stejně jako řada panelů karoserie je pak vyrobeno z karbonu, mimo to byla uhlíková vlákna nemalou měrou užita v kabině.
Více bychom se měli dozvědět v příštích měsících, přičemž šampionát Super GT odstartuje 9. dubna na okruhu Okayama. Za volant nové Toyoty Prius GT300 se přitom opětovně posadí Koki Saga, který loni s předchozí inkarnací skončil na třetím místě.
Závodní Toyota Prius GT300 je o poznání přitažlivější než standardní verze. Pod kapotou navíc elektromotor páruje s atmosférickým osmiválcem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025 - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nejnovější články
- Čínské auto, které vypadá i pojede jako Ferrari, ale stát bude jako Škoda, odhalilo část svých technických parametrů
před 58 minutami - Aston Martin s novým šéfem nastínil svou budoucnost. Znovu odpískal první elektromobil, ne všechny novinky ale dávají smysl
před 2 hodinami - Majitel krachujícího KTM se v zoufalosti zbavuje cenných aktiv. Kontrolní balík akcií slavné MV Agusty prodal Rusům
před 3 hodinami - Vedením Stellantisu dál otřásají změny. Šéfka Peugeotu skončila, její místo přebírá bývalý prodejní šéf Škody
před 5 hodinami - Po silnicích jezdí úplně nová sorta nesnesitelných řidičů. Mají výkonný elektromobil a asi pětkrát do měsíce jedou rychle
před 6 hodinami (1)
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 02.05. 12:39 - pavproch
- OT - zavírám krám, uklízím 02.05. 12:19 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.04. 14:05 - řidičBOB
- Prrodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 02.04. 01:53 - hezkyauto
- Onboard videa 02.02. 10:49 - brnenska.odchytova
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep