Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Prius GT300 2016: i Prius může být šik. A nejen díky motoru V8
19.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Ošklivý hybrid vyměnil čtyřválec za osmiválec. A oblékl si také nové karbonové šaty, s nimiž nevypadá tak odpudivě.
Čtvrtá generace japonského hybridu se u nás nezapsala tím nejlepším možným způsobem. Ne však kvůli svému ekologickému ladění, ale hlavně pro svůj mimořádně ošklivý design. Ten je tak kontroverzní, že i ne zrovna krásný předchůdce rázem vedle nové Toyoty Prius docela šik. Je však třeba dodat, že řeč je pouze o standardní verzi. O víkendu však byla na autosalonu v Tokiu odhalena závodní varianta GT300, která nám sice taktéž zvedla srdeční tep, ovšem pozitivním způsobem.
O novince se prozatím mnohé neví, nicméně již samotný design stojí za pochvalu. Japonci navíc agresivní tvary nespřáhli se standardním 1,8litrovým čtyřválcem, ale s 3,5litrovým atmosférickým osmiválcem RV8K. Tuto pohonnou jednotku přitom Toyota použila v různých obměnách u celé řady svých závodních strojů a kupříkladu v sérii Le Mans motor dával k dobru více než 500 koní. Díky celohliníkové konstrukci přitom vážil pouhých 120 kilogramů.
Jaký výkon ovšem osmiválec má pod kapotou Priusu, to zatím není známo. Nicméně spárován je se stejným elektromotorem a bateriemi, které do vínku dostala standardní verze. Ve srovnání s předchozí generací závodního stroje (provozovanou rovněž týmem APR Racing) jej navíc nenajdeme uprostřed, nýbrž vpředu, což je důsledek nových pravidel. Dle nich totiž okruhové speciály musí zachovat konfiguraci produkčních modelů.
Kromě toho bylo ze sériového provedení převzato ještě pár komponentů včetně světel, zbytek vozu je však již ryzím unikátem. Pozornost přitom poutá hlavně monstrózní zadní křídlo, jehož vrchol se nachází ve stejné výšce jako odtrhová hrana zavazadelníku produkční verze. Stejně jako řada panelů karoserie je pak vyrobeno z karbonu, mimo to byla uhlíková vlákna nemalou měrou užita v kabině.
Více bychom se měli dozvědět v příštích měsících, přičemž šampionát Super GT odstartuje 9. dubna na okruhu Okayama. Za volant nové Toyoty Prius GT300 se přitom opětovně posadí Koki Saga, který loni s předchozí inkarnací skončil na třetím místě.









Závodní Toyota Prius GT300 je o poznání přitažlivější než standardní verze. Pod kapotou navíc elektromotor páruje s atmosférickým osmiválcem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 2 hodinamiVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před 3 hodinamiČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
před 5 hodinamiV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
před 6 hodinamiPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva