Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
14.3.2025 | Petr Prokopec
Tohle auto mate smysly a zdánlivě míří do terče, který neexistuje. Jenže je to přesně naopak. Míří přímo doprostřed terče, který na své zádi vozí nejprodávanější kombík světa od Subaru, tomu stojí za to zkusit jít po krku.
Když jsem zahlédl první snímek nové Toyoty Crown Estate, říkal jsem si, že jde o povedené SUV. Nízkou střešní linii totiž doplňuje přidřepnutý postoj, ostré linie či úzká přední světla, načež vůz působí docela atletickým dojmem. Jenže Japonci už dřív přišli s více či méně luxusně pojatým modelem Crown ve verzi Crossover, načež novinka na první pohled nedává smysl, neboť by další verzí cílili v podstatě na stejnou klientelu. Na druhou stranu, varianty Sedan a Sport k sobě mají rovněž velmi blízko, načež by vlastně dvě SUV v nabídce až tak úplně nevadila. Jenže věci se v případě novinky mají trochu jinak, než se zprvu zdá.
Crown Estate je totiž odpovědí na Subaru Outback, tedy na nejprodávanější kombík světa, který ovšem ryzím kombíkem není. Spíše je rozkročen mezi tímto karosářským stylem a zmiňovanými SUV. Toyota tak ve své nabídce našla prázdné místo, které obratem zaplnila. A nepřekvapilo by nás, kdyby na tom její novinka nakonec byla prodejně podobně jako soupeř. Záviset to ale bude i na míře schopností v terénu, kde dost možná bude mít Subaru poněkud navrch.
Toyota totiž své SUV-kombi hodlá nabídnout s hybridním či plug-in hybridním pohonem, přičemž v obou případech dostane spalovací ústrojí na povel přední nápravu, zatímco o roztočení zadních kol se postará elektromotor. Toto řešení je jistě ekonomičtější než stálý pohon 4x4, na druhé straně se ale hodí spíš na polní cesty než ke zdolávání skal, stepí a divočiny, tedy onoho „outbacku” v pravém slova smyslu. Ostatně sama automobilka naznačuje, že zadní elektromotor má hlavně napomoci s akcelerací či při ztrátě trakce.
Základem obou soustav je 2,5litrový atmosférický čtyřválec, který u hybridu produkuje 177 koní, u plug-in hybridu pak 190 kobyl. S ním pak spolupracují přední a zadní elektromotor, kdy první zmíněný nabízí 182 a druhý 54 koní. Ve srovnání s již nabízenými variantami Crossover a Sport přední elektrická jednotka doznala nárůstu výkonu o 50 procent, pročež byste se měli dočkat slušného zátahu i při plně naloženém zavazadelníku, jenž pobere od 570 do 1 470 litrů.
Ještě než se naplno přesuneme do kabiny, sluší se dodat, že hybrid celkově pracuje s 243 koňmi, zatímco u plug-in hybridu můžete počítat dokonce s 306koňovým stádem. Navzdory těmto působivým číslům se ovšem Japonci zaměřili hlavně na spotřebu, která se v reálu má u hybridu pohybovat okolo 5 litrů na sto kilometrů. V případě verze PHEV pak oficiální čísla zkreslí dojezd 89 km čistě na elektřinu, automobilka však zatím veškeré parametry neupřesnila.
Vrátit se tedy můžeme k prostoru nad zadní nápravou, kde po sklopení zadních sedadel vůbec poprvé v historii Toyoty můžete vytvořit 2 metry dlouhou a zcela rovnou plochu. Pokud tedy sebou na výlet vezmete skládací matraci, může se Crown Estate stát hotelem na kolech. Navíc velmi stylovým, neboť originální příslušenství zahrnuje sedadlo, které lze přetáhnout přes hranu zavazadelníku, a stolek. Obojí lze přitom mít ve stejné barvě jako zbytek kabiny.
Mimo to uvnitř trůní rozměrný skleněný panel, do kterého jsou sdruženy digitální přístrojový štít a obrazovka multimédií. Toyota zachovala i řadu fyzických tlačítek, která navíc nejsou umístěna nikterak chaoticky, pročež by ovládání mělo být velmi intuitivní. Protože se ale zatím nepočítá s tím, že kterákoliv z verzí „korunní“ rodiny zamířila do Evropy, osahat si to nebudeme moci. Při cenách od 6 350 000 yenů (cca 986 tisíc korun) by tu ale Crown Estate jistě zabodoval.























Crown Estate je již čtvrtým členem „korunní“ rodiny Toyoty. Za necelý milion korun nabídne 243 koní a až 1 470 litrů v zavazadelníku. Pokud by někdo zatoužil po plug-in hybridním pohonu, vychází asi na 1 257 000 Kč v přepočtu. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
před 11 hodinamiMercedes potichu změnil své ikonické logo, náhrada je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
včeraDlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
11.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Toprak vyhrál mokré Superpole-Sprint Race 11:49
- Marc Marquez vyhrál Sprint a opět vede šampionát včera 20:17
- Pole-position získal Manuel Gonzalez, 8. Salač včera 18:39
- KTM dominovaly v Moto3 včera 18:36
- Pole Position získal Marc Marquez včera 17:15
Nejčtenější články
Ruský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
14.3.2025Toyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
14.3.2025Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
15.3.2025BMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
15.3.2025Škoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
15.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva