Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu
28.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Facelift limuzíny Mark X vyhrazené pro japonskou a čínskou klientelu je dalším náznakem, že se Toyota snaží odklonit od konzervativního designu.
Přítomnost značky Lexus na evropském a severoamerickém trhu export aktuálně modernizované Toyoty Mark X s největší pravděpodobností nepřipustí, přesto je však zjevným důkazem, že největší japonský koncern intenzivně pracuje na změně designu svých produktů.
Současná druhá generace modelu Mark X představená ve druhé polovině roku 2009 patří k automobilům kategorie JDM (Japanese Domestic Market) vyvíjených výlučně pro domácí klientelu, tento stroj se však dnes již prodává také v Číně, Hongkongu nebo Macau. Svou délkou 4 750 mm a rozvorem 2 850 mm zapadá někam mezi BMW řady 3 a 5 a stejně jako mnichovské stroje, také tato Toyota vyznává klasickou koncepci.
Zadní kola jsou poháněná výlučně atmosférickými motory o objemu 2,5 nebo 3,5 litru. Menší s typovým označení 4GR-FSE má výkon 208 koní při 6 400 ot./min a točivý moment 252 Nm při 4 800 ot./min. Pokud jsou vám ty údaje povědomé, máte správné tušení - stejnou pohonnou jednotku byste našli pod přední kapotou Lexusu IS 250.
V Toyotě Mark X je tento vidlicový šestiválec spřažen se šestistupňovou automatickou převodovkou a kromě pohonu zadních kol můžete mít také verzi 4x4. Větší agregát o objemu 3,5 litru je rovněž V6, nese interní kód 2GR-FSE a jeho původ je stejný, ačkoli nad přední nápravou modelu IS jej seženete pouze mimo Evropu. Celohliníková jednotka má 310 koní při 6 400 ot./min, 375 newtonmetrů při 4 800 ot./min a se šestistupňovým automatem Super ETC se dodává pouze s pohonem zadních kol.
Abyste si mohli udělat názor, jakým způsobem se návrhářům Toyoty podařilo posunout design modelu Mark X po faceliftu, najdete v galerii pro srovnání také výchozí model před modernizací. Tvar karoserie - zdá se - zůstal beze změn, výrazně jinak teď ale vypadá příď s novými, nezvykle zalomenými světly, nápadnějším písmenem X v přepracované přední masce a přední nárazník vozu vybaveného sportovním paketem od továrního úpravce Gazoo Racing navazuje na styl předních partií Toyoty GT 86.
Záď byla transformována v podobném duchu - nová jsou světla i nárazník, který je v ostřejší verzi doplněný difuzorem, čtyřmi koncovkami výfukového systému a odvětráváním zadních brzd, ačkoli z obrázků nelze poznat, jestli jde o funkční nebo pouze estetický prvek. Když už jsme u vyladěného vozu, mohli bychom se podívat také na jeho interiér. Od standardního provedení se odlišuje bílými budíky přístrojového panelu, perforovanou kůží na volantu i hlavici páky voliče automatu, kovovými pedály, červeným startovacím tlačítkem a spoustou karbonových panelů. Také sedačky čalouněné kůží a doplněné kontrastním prošíváním vypadají na to, že mají celkem slušné boční vedení, ačkoli i sedadla zbylých komfortních verzí nevypadají nijak ochuzeně co do materiálů i tvaru.
Faceliftovaná Toyota Mark X by měla být v prodeji v nejbližších dnech a její cena vypadá více než lákavě. Za základní verzi 2,5 V6 F Paket zaplatí japonský zákazník v přepočtu 613 tisíc Kč a vůbec nejdražší varianta 3,5 V6 Premium stojí 980 tisíc Kč.
Toyota Mark X využívá zážehové šestiválce Lexusu IS, stojí ale na platformě minulé generace Lexusu GS
Pro ilustraci nabízíme také fotografie modelu Mark X před faceliftem, jak byl představen v roce 2009
Zdroje: Worldcarfans, cbt.com.my
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 3 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva