Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu

Facelift limuzíny Mark X vyhrazené pro japonskou a čínskou klientelu je dalším náznakem, že se Toyota snaží odklonit od konzervativního designu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu

28.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Facelift limuzíny Mark X vyhrazené pro japonskou a čínskou klientelu je dalším náznakem, že se Toyota snaží odklonit od konzervativního designu.

Přítomnost značky Lexus na evropském a severoamerickém trhu export aktuálně modernizované Toyoty Mark X s největší pravděpodobností nepřipustí, přesto je však zjevným důkazem, že největší japonský koncern intenzivně pracuje na změně designu svých produktů.

Současná druhá generace modelu Mark X představená ve druhé polovině roku 2009 patří k automobilům kategorie JDM (Japanese Domestic Market) vyvíjených výlučně pro domácí klientelu, tento stroj se však dnes již prodává také v Číně, Hongkongu nebo Macau. Svou délkou 4 750 mm a rozvorem 2 850 mm zapadá někam mezi BMW řady 3 a 5 a stejně jako mnichovské stroje, také tato Toyota vyznává klasickou koncepci.

Zadní kola jsou poháněná výlučně atmosférickými motory o objemu 2,5 nebo 3,5 litru. Menší s typovým označení 4GR-FSE má výkon 208 koní při 6 400 ot./min a točivý moment 252 Nm při 4 800 ot./min. Pokud jsou vám ty údaje povědomé, máte správné tušení - stejnou pohonnou jednotku byste našli pod přední kapotou Lexusu IS 250.

V Toyotě Mark X je tento vidlicový šestiválec spřažen se šestistupňovou automatickou převodovkou a kromě pohonu zadních kol můžete mít také verzi 4x4. Větší agregát o objemu 3,5 litru je rovněž V6, nese interní kód 2GR-FSE a jeho původ je stejný, ačkoli nad přední nápravou modelu IS jej seženete pouze mimo Evropu. Celohliníková jednotka má 310 koní při 6 400 ot./min, 375 newtonmetrů při 4 800 ot./min a se šestistupňovým automatem Super ETC se dodává pouze s pohonem zadních kol.

Abyste si mohli udělat názor, jakým způsobem se návrhářům Toyoty podařilo posunout design modelu Mark X po faceliftu, najdete v galerii pro srovnání také výchozí model před modernizací. Tvar karoserie - zdá se - zůstal beze změn, výrazně jinak teď ale vypadá příď s novými, nezvykle zalomenými světly, nápadnějším písmenem X v přepracované přední masce a přední nárazník vozu vybaveného sportovním paketem od továrního úpravce Gazoo Racing navazuje na styl předních partií Toyoty GT 86.

Záď byla transformována v podobném duchu - nová jsou světla i nárazník, který je v ostřejší verzi doplněný difuzorem, čtyřmi koncovkami výfukového systému a odvětráváním zadních brzd, ačkoli z obrázků nelze poznat, jestli jde o funkční nebo pouze estetický prvek. Když už jsme u vyladěného vozu, mohli bychom se podívat také na jeho interiér. Od standardního provedení se odlišuje bílými budíky přístrojového panelu, perforovanou kůží na volantu i hlavici páky voliče automatu, kovovými pedály, červeným startovacím tlačítkem a spoustou karbonových panelů. Také sedačky čalouněné kůží a doplněné kontrastním prošíváním vypadají na to, že mají celkem slušné boční vedení, ačkoli i sedadla zbylých komfortních verzí nevypadají nijak ochuzeně co do materiálů i tvaru.

Faceliftovaná Toyota Mark X by měla být v prodeji v nejbližších dnech a její cena vypadá více než lákavě. Za základní verzi 2,5 V6 F Paket zaplatí japonský zákazník v přepočtu 613 tisíc Kč a vůbec nejdražší varianta 3,5 V6 Premium stojí 980 tisíc Kč.


Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 1 - Toyota MArk X 01Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 2 - Toyota MArk X 02Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 3 - Toyota MArk X 03Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 4 - Toyota MArk X 04Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 5 - Toyota MArk X 05Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 6 - Toyota MArk X 06Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 7 - Toyota MArk X 07Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 8 - Toyota MArk X 08Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 9 - Toyota MArk X 09Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 10 - Toyota MArk X 10Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 11 - Toyota MArk X 11Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 12 - Toyota MArk X 12Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 13 - Toyota MArk X 13Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 14 - Toyota MArk X 14
Toyota Mark X využívá zážehové šestiválce Lexusu IS, stojí ale na platformě minulé generace Lexusu GS

Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 15 - Toyota MArk X 15Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 16 - Toyota MArk X 16Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu - 17 - Toyota MArk X 17
Pro ilustraci nabízíme také fotografie modelu Mark X před faceliftem, jak byl představen v roce 2009

Zdroje: Worldcarfans, cbt.com.my

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše