Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Mark X 2013: japonské BMW 3 má po faceliftu
28.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Facelift limuzíny Mark X vyhrazené pro japonskou a čínskou klientelu je dalším náznakem, že se Toyota snaží odklonit od konzervativního designu.
Přítomnost značky Lexus na evropském a severoamerickém trhu export aktuálně modernizované Toyoty Mark X s největší pravděpodobností nepřipustí, přesto je však zjevným důkazem, že největší japonský koncern intenzivně pracuje na změně designu svých produktů.
Současná druhá generace modelu Mark X představená ve druhé polovině roku 2009 patří k automobilům kategorie JDM (Japanese Domestic Market) vyvíjených výlučně pro domácí klientelu, tento stroj se však dnes již prodává také v Číně, Hongkongu nebo Macau. Svou délkou 4 750 mm a rozvorem 2 850 mm zapadá někam mezi BMW řady 3 a 5 a stejně jako mnichovské stroje, také tato Toyota vyznává klasickou koncepci.
Zadní kola jsou poháněná výlučně atmosférickými motory o objemu 2,5 nebo 3,5 litru. Menší s typovým označení 4GR-FSE má výkon 208 koní při 6 400 ot./min a točivý moment 252 Nm při 4 800 ot./min. Pokud jsou vám ty údaje povědomé, máte správné tušení - stejnou pohonnou jednotku byste našli pod přední kapotou Lexusu IS 250.
V Toyotě Mark X je tento vidlicový šestiválec spřažen se šestistupňovou automatickou převodovkou a kromě pohonu zadních kol můžete mít také verzi 4x4. Větší agregát o objemu 3,5 litru je rovněž V6, nese interní kód 2GR-FSE a jeho původ je stejný, ačkoli nad přední nápravou modelu IS jej seženete pouze mimo Evropu. Celohliníková jednotka má 310 koní při 6 400 ot./min, 375 newtonmetrů při 4 800 ot./min a se šestistupňovým automatem Super ETC se dodává pouze s pohonem zadních kol.
Abyste si mohli udělat názor, jakým způsobem se návrhářům Toyoty podařilo posunout design modelu Mark X po faceliftu, najdete v galerii pro srovnání také výchozí model před modernizací. Tvar karoserie - zdá se - zůstal beze změn, výrazně jinak teď ale vypadá příď s novými, nezvykle zalomenými světly, nápadnějším písmenem X v přepracované přední masce a přední nárazník vozu vybaveného sportovním paketem od továrního úpravce Gazoo Racing navazuje na styl předních partií Toyoty GT 86.
Záď byla transformována v podobném duchu - nová jsou světla i nárazník, který je v ostřejší verzi doplněný difuzorem, čtyřmi koncovkami výfukového systému a odvětráváním zadních brzd, ačkoli z obrázků nelze poznat, jestli jde o funkční nebo pouze estetický prvek. Když už jsme u vyladěného vozu, mohli bychom se podívat také na jeho interiér. Od standardního provedení se odlišuje bílými budíky přístrojového panelu, perforovanou kůží na volantu i hlavici páky voliče automatu, kovovými pedály, červeným startovacím tlačítkem a spoustou karbonových panelů. Také sedačky čalouněné kůží a doplněné kontrastním prošíváním vypadají na to, že mají celkem slušné boční vedení, ačkoli i sedadla zbylých komfortních verzí nevypadají nijak ochuzeně co do materiálů i tvaru.
Faceliftovaná Toyota Mark X by měla být v prodeji v nejbližších dnech a její cena vypadá více než lákavě. Za základní verzi 2,5 V6 F Paket zaplatí japonský zákazník v přepočtu 613 tisíc Kč a vůbec nejdražší varianta 3,5 V6 Premium stojí 980 tisíc Kč.
Toyota Mark X využívá zážehové šestiválce Lexusu IS, stojí ale na platformě minulé generace Lexusu GS
Pro ilustraci nabízíme také fotografie modelu Mark X před faceliftem, jak byl představen v roce 2009
Zdroje: Worldcarfans, cbt.com.my
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nejnovější články
- Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
před hodinou - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádná své vozy do Evropy nedováží
před 2 hodinami - Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr
před 4 hodinami - Akio Toyoda měl pravdu. Toyota je znovu jasně největší automobilka světa, i když neprodává téměř žádné elektromobily
před 5 hodinami - Čeští policisté při nehodě na křižovatce možná překonali rekord z Guinessovy knihy stanovený samotným Jamesem Bondem
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 13:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 13:39 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus