Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
20.4.2024 | Petr Prokopec
Toyoty nás v minulosti málokdy vzrušovaly, v tuto chvíli si ale člověk prostě musí vážit každé automobilky, která dává preferencím zákazníků přednost před politickými a úředními zájmy. Platí to také v případě menšího Land Cruiseru, a to v Evropě i v Japonsku.
Vůbec první Toyota Land Cruiser přišla na svět v roce 1951. O devětatřicet let později se Japonci rozhodli modelovou linii rozdělit na větší a menší model, přičemž ten druhý dostal přídomek Prado. Něco takového zákazníky mátlo, jakkoli se obě SUV od sebe lišila nejen rozměrově, ale i vzhledem. A pochopitelně také cenou. A protože si klientela od roku 1990 evidentně nezvykla, loni automobilka zavelela ke změně. Ta pak ostatně koresponduje s tím, že je na některých trzích dodnes populární varianta ze 70. let. Její výroba tak pokračuje, byť s moderní technikou.
My se nicméně budeme soustředit na zcela nové Prado, které si ovšem takto dál neříká. Ona změna totiž souvisí s návratem všech variant k jednotnému označení Land Cruiser. Nejluxusnější verze tedy nese dodatečné označení 300, zatímco onen zmodernizovaný klasik užívá dvoučíslí 70. Prado pak přechází na trojčíslí 250, přičemž užívat bude stejnou platformu GA-F jako třístovka. Nabídka pohonných jednotek se liší dle trhu, kdy takové USA počítají pouze s 2,4litrovým hybridním benzinovým čtyřválcem.
Poměrně překvapivé ovšem je, co najdou pod kapotou Japonci. Jakkoli se jedná o Toyotu a její domovinu, Land Cruiser 250 alespoň prozatím nepočítá s jedinou elektrifikovanou možností. Místo toho lze sáhnout po 2,7litrovém benzinovém čtyřválci nebo 2,8litrovém turbodieselu. Ten klientela může spárovat s pěti či sedmi sedadly, zatímco první zmíněná jednotka je spojena pouze se třemi řadami sedadel. K mání je navíc v jejím případě méně výbavových stupňů, preference jsou tak jasné.
Platí to dvojnásob při pohledu na technické parametry, kde benzinová jednotka skutečně hraje podřadnou roli. K dispozici totiž dostala 163 koní a 246 Nm, jenž přenáší šestistupňový automat Super ECT, zatímco diesel byl naladěn na 204 koní a 500 Nm. Jeho majitelé pak navíc budou profitovat z klasického osmistupňového automatu. Systém pohonu všech kol zahrnující středový diferenciál Torsen LSD a zadní elektronický jsou ovšem standardem v obou případech.
Dále lze počítat s voličem jízdních režimů Multi-Terrain Select, stejně jako se sadou čtyř kamer Multi-Terrain Monitor, které vám jízdu v terénu usnadní. Ostatně tak jako žebřinový rám, který zmíněná platforma používá. Návrat menšího SUV (což je ale při délce 4 925 milimetrů vlastně trochu zavádějící popis) pod jednotné označení Land Cruiser je tak oprávněný, přičemž dle Japonců se právě verze 250 vrací k podstatě a kořenům této modelové řady.
Očkem již můžeme mrknout pouze po Evropě, kde je dvěstěpadesátka rovněž k mání. A nabízena též není ani s benzinovým, ani s hybridním, ani s elektrickým ústrojím, ale pouze s tím dieselovým. Ceny přitom startují od 1 790 000 Kč, přičemž základní úroveň výbavy je nostalgicky nazvána Prado. Její zaškrtnutí vám pak zajistí 18palcová litá kola, manuální klimatizaci či multimediální systém s 9palcovým displejem.
Land Cruiser 250 vstupuje na japonský trh s nehybridním dieselovým či benzinovým ústrojím. V Evropě je navíc k mání pouze s prvním zmíněným. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nejnovější články
- K mání je skutečný Batmobil použitý při natáčení. Je plně funkční i s „raketovým výfukem” a „raketu” také bude stát
před 10 hodinami - Pět let trvající pokus Němců elektrifikovat dieselové kamiony s pomocí trolejí nad dálnicí definitivně rozebírají jako miliardové fiasko
včera - John Cena musí spolknout další finanční katastrofu, za auto pořízené za 13 milionů mu nikdo nechce dát víc jak polovinu
včera - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
včera - Proč to Škoda neřekne otevřeně? Také její prodeje elektrických aut v roce 2024 meziročně klesly
včera
Živá témata na fóru
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.15. 20:03 - řidičBOB
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.15. 18:30 - pavproch
- VZKAZY 01.15. 13:38 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 01.15. 08:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 01.14. 14:10 - pavproch
- Pin rádio Bolero 01.13. 14:57 - Bronislav
- Onboard videa 01.13. 10:37 - Truck Daškam