Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší
24.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Dobití 80 procent kapacity akumulátorů za 15 minut prý postačí na dojezd 68 km, rychlost až 125 km/h a zrychlení na stovku za 14 s.
Snad nikdo jiný se na poli hybridních technologií neprofiluje takovým způsobem, jako Toyota. Spojení benzinových pohonných jednotek s elektromotory se ale zřejmě japonské značce nezdá být dostatečně ekologické. Proto v Paříži představí také elektrickou verzi svého nejmenšího modelu iQ. Nejedná se přitom o koncept, ale zcela hotový vůz, který se již může pochlubit i svými technickými parametry.
Automobilka dává na odiv hlavně dobu dobíjení, jako obvykle je to ale trochu složitější. Začneme-li realitě-bližšími fakty, pak ve standardním provedení, kdy iQ EV připojíte v garáži do zásuvky, se má 12 kWh kapacity akumulátorů dobít do tří hodin. Už to chce ale lepší než obvyklou elektrickou přípojku, tedy alespoň v našich končinách. U nás počítejte spíše ještě s jednou hodinou navíc. To je v konfrontaci s udávaným dojezdem pouhých 85 km (reálně tedy tak maximálně 2/3) hodně, pokud ale sáhnete po doplňkovém systému zaručujícím rychlonabíjení, můžete mít 80 % z celkové kapacity k dispozici již za 15 minut. Jen to bude chtít přípojku s elektrickým výkonem okolo 40 kilowatt, což je asi desetinásobek toho, co běžně máte doma. S podobným nabíjením v garáži tedy příliš nepočítejte.
Navíc ani tento krátký čas praktičnost malé Toyoty příliš nezvyšuje. Dojezd totiž v té chvíli klesne na nějakých 68 km (opět teoreticky), do čehož navíc může promluvit ještě zapnutí audio systému či klimatizace. iQ EV se tak pomalu ani nemusí vrátit z nákupu, pokud nebude obchodní centrum vybaveno dobíjecími stanicemi. Zkrátka klasika, nic zásadně nového tohle auto do marnosti elektrické mobility dnešních dnů nevnáší.
S délkou 3 120 mm možná přijdete i o možnost parkování napříč, neboť oproti standardu narostla elektrická verze o 135 mm. Rozvor, šířka i výška zůstávají na svém, měnila se tak hlavně přední část, kde se nyní nachází elektromotor, jehož 64 koní je zárukou zrychlení 0-100 km/h za 14 s a nejvyšší rychlosti 125 km/h.
Lithium-iontové baterie složené ze 150 článků našly místo vzadu pod podlahou namísto výfuku, díky čemuž by iQ EV mělo vykazovat optimální rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou. To je také trochu „reklamština”, neboť ideální rozložení hmotnosti získané přidáním kilogramů navíc není až taková výhra. Na váze totiž elektrická miniToyota ukáže o 125 kg více než standardní model 1,3 CVT.
Uvnitř ovšem můžete i nadále můžete počítat s 9 standardními airbagy, bezklíčovým otevíráním, zavíráním a startováním, asistentem rozjezdu do kopce nebo audio systémem s 6 reproduktory. Chybět nebude ani vyhřívání předních sedadel a čelního skla nebo dálkové ovládání klimatizace.
Ani tato výbava však praktičnost výrazně nenavyšuje. Toho si je ale Toyota asi vědoma, proto v závěru vlastního tiskového prohlášení uvádí, že soustředit se i nadále hodlá hlavně na hybridní modely ve stylu Priusu Plug-In. Konec konců, neznámá je dosud i cena tohoto díla, která jistě nebude z nejatraktivnějších...
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Toyota iQ EV dorazila na autosalon v Paříži i s dobíjecí stanicí
Toyota iQ EV má celkový teoretický dojezd 85 km. Při rychlonabíjení, které v ideálním případě vyžaduje jen 15 minut, ovšem tato vzdálenost klesne na 68 km. A to jsme stále v laboratorních podmínkách...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie