Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší
24.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Dobití 80 procent kapacity akumulátorů za 15 minut prý postačí na dojezd 68 km, rychlost až 125 km/h a zrychlení na stovku za 14 s.
Snad nikdo jiný se na poli hybridních technologií neprofiluje takovým způsobem, jako Toyota. Spojení benzinových pohonných jednotek s elektromotory se ale zřejmě japonské značce nezdá být dostatečně ekologické. Proto v Paříži představí také elektrickou verzi svého nejmenšího modelu iQ. Nejedná se přitom o koncept, ale zcela hotový vůz, který se již může pochlubit i svými technickými parametry.
Automobilka dává na odiv hlavně dobu dobíjení, jako obvykle je to ale trochu složitější. Začneme-li realitě-bližšími fakty, pak ve standardním provedení, kdy iQ EV připojíte v garáži do zásuvky, se má 12 kWh kapacity akumulátorů dobít do tří hodin. Už to chce ale lepší než obvyklou elektrickou přípojku, tedy alespoň v našich končinách. U nás počítejte spíše ještě s jednou hodinou navíc. To je v konfrontaci s udávaným dojezdem pouhých 85 km (reálně tedy tak maximálně 2/3) hodně, pokud ale sáhnete po doplňkovém systému zaručujícím rychlonabíjení, můžete mít 80 % z celkové kapacity k dispozici již za 15 minut. Jen to bude chtít přípojku s elektrickým výkonem okolo 40 kilowatt, což je asi desetinásobek toho, co běžně máte doma. S podobným nabíjením v garáži tedy příliš nepočítejte.
Navíc ani tento krátký čas praktičnost malé Toyoty příliš nezvyšuje. Dojezd totiž v té chvíli klesne na nějakých 68 km (opět teoreticky), do čehož navíc může promluvit ještě zapnutí audio systému či klimatizace. iQ EV se tak pomalu ani nemusí vrátit z nákupu, pokud nebude obchodní centrum vybaveno dobíjecími stanicemi. Zkrátka klasika, nic zásadně nového tohle auto do marnosti elektrické mobility dnešních dnů nevnáší.
S délkou 3 120 mm možná přijdete i o možnost parkování napříč, neboť oproti standardu narostla elektrická verze o 135 mm. Rozvor, šířka i výška zůstávají na svém, měnila se tak hlavně přední část, kde se nyní nachází elektromotor, jehož 64 koní je zárukou zrychlení 0-100 km/h za 14 s a nejvyšší rychlosti 125 km/h.
Lithium-iontové baterie složené ze 150 článků našly místo vzadu pod podlahou namísto výfuku, díky čemuž by iQ EV mělo vykazovat optimální rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou. To je také trochu „reklamština”, neboť ideální rozložení hmotnosti získané přidáním kilogramů navíc není až taková výhra. Na váze totiž elektrická miniToyota ukáže o 125 kg více než standardní model 1,3 CVT.
Uvnitř ovšem můžete i nadále můžete počítat s 9 standardními airbagy, bezklíčovým otevíráním, zavíráním a startováním, asistentem rozjezdu do kopce nebo audio systémem s 6 reproduktory. Chybět nebude ani vyhřívání předních sedadel a čelního skla nebo dálkové ovládání klimatizace.
Ani tato výbava však praktičnost výrazně nenavyšuje. Toho si je ale Toyota asi vědoma, proto v závěru vlastního tiskového prohlášení uvádí, že soustředit se i nadále hodlá hlavně na hybridní modely ve stylu Priusu Plug-In. Konec konců, neznámá je dosud i cena tohoto díla, která jistě nebude z nejatraktivnějších...
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.









Toyota iQ EV dorazila na autosalon v Paříži i s dobíjecí stanicí
Toyota iQ EV má celkový teoretický dojezd 85 km. Při rychlonabíjení, které v ideálním případě vyžaduje jen 15 minut, ovšem tato vzdálenost klesne na 68 km. A to jsme stále v laboratorních podmínkách...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 10 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 11 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
dnesBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
dnesNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan