Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota i-Road představena, v zatáčkách zaklekává na vnitřní přední
4.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Elektrická tříkolka dostala unikátní systém ovládání Active Lean. Dojezd se dvěma elektromotory o výkonu 2 kW má činit 50 km.
S novým japonským elektromobilem jsme vás výrazněji seznámili v souvislosti s prvním videem. Na tom jsme odhalili pouhá tři kola namísto čtyř, čímž nám Toyota i-Road připomněla Morgan 3 Wheeler. Oproti Britům se ovšem automobilka ze Země vycházejícího slunce rozhodla jít s dobou. Namísto benzinového dvouválce přední kola vybavila elektromotory o výkonu 2 kW. To ovšem není jediná technika, kterou vpředu najdeme.
Japonská novinka dostala systém zvaný Active Lean, který na základě informací o úhlu natočení kol, gyroskopu a rychlosti vozidla automaticky pohybuje koly nahoru a dolu. Jízda je podobná té na motocyklu, jen o náklon se starají automatické systémy a v určitých situacích suplují nohu motorkáře.
To potvrzuje přímo Toyota, která v tiskovém prohlášení absenci nutného pokládání nohy na zem pro stabilizaci vozítka zmiňuje. Zároveň pak také dodává, že nový „osobní tříkolový přepravník“ je možné využívat bez jakýchkoliv speciálních řidičských schopností. Nutná přitom není ani helma, neboť uzavřená karoserie řidiče i spolucestujícího chrání dostatečně. A to i před nástrahami počasí.
Samotné údaje o jízdní dynamice Toyota nezveřejnila. Snad až na třímetrový minimální poloměr otáčení či schopnost stabilizace předních kol také na rozbitých cestách. Z dodatečných údajů tak můžeme zmínit pouze elektrický dojezd 50 km, na který by mělo postačit tříhodinové nabíjení z běžné domácí zásuvky.
Tříkolka je dlouhá 2 350 mm, 1 445 mm vysoká, rozvor je 1 700 mm a na šířku zabere pouhých 850 mm. S ohledem na využití tříkolky hlavně ve městech automobilka uvádí, že na jednom klasickém parkovacím místě mohou stát až čtyři exempláře Toyoty i-Road. To by pro přeplněná města mohlo být přínosem.
Toyota zatím nemluví o tom, kdy a zda vůbec elektrická tříkolka dorazí do výroby. Spekulovat tak můžeme rovněž o ceně. Dá se ale předpokládat, že ta by v prvních fázích rozhodně nebyla malá. A to již ideální řešení rozhodně není.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.







Živé fotky elektrické tříkolky z ženevského Palexpa
Nová elektrická tříkolka Toyota i-Road dostala unikátní systém Active Lean, který napomáhá stabilizaci a redukuje náklony karoserie
Zdroj: Toyota, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Et tu Smarte? Také značka městských aut se vrací ke spalovacím motorům, osadí jimi „čistě elektrickou platformu”
23.1.2025Číňané naučili svého nového psa kouskům, které ten starý americký uměl už před několika dekádami
23.1.2025Šéf BMW Oliver Zipse skončí, jeho kontrakt už nebude obnoven
24.1.2025Lewis Hamilton se poprvé ukázal v rudo-žlutých barvách Ferrari a „zlomil internet”, reakce ukazuje hlavní důvod jeho přestupu
24.1.2025Zkrachovalý dealer Maserati rozprodává zbylá skladová auta. Pryč půjdou za téměř jakoukoli cenu
24.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva