Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Hilux 2016: nová generace oficiálně, pod kapotou má i čtyřlitr
21.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Odolnější platforma znamená lepší pracovní schopnosti a odolnost nového Hiluxu. Vůz má za sebou už i první nedobrovolný crash test.
Po dřívějších únicích fotografií a prvních zprávách o pohonných jednotkách tu konečně máme oficiální odhalení nové Toyoty Hilux s informacemi přímo od automobilky a s pořádnými fotografiemi. Je to stroj, který byl podle oficiálních pramenů stavěn v Austrálii pro práci v nejtěžším terénu na světě. To nezahrnuje jen Austrálii, ale také Rusko, Jižní Ameriku či Afriku.
Osmá generace Toyoty Hilux nabídne nakonec celkem čtyři motory, nikoliv jen tři, jak se tradovalo dříve. Budou tu dvě převodovky a manuál dostane automatické meziplyny a tři výbavové varianty - v Austrálii Workmate, SR a SR5 (na snímcích). Bude si tak možno vybrat z 31 různých verzí, zatímco u dosavadního auta to bylo jen 23 možných kombinací. K mání bude zadokolka i čtyřkolka a standardem bude couvací kamera a v kabině bude moci být až sedm airbagů.
Nový Hilux je také schopnější, utáhne 3 500 kg a uveze 1 250 kg lidí a nákladu. Je také větší; na délku o 7 cm, na šířku o 2 cm, ale je prý o něco nižší než dosavadní Hilux. Kabina je však větší, a to o 19 mm v oblasti ramen a 8 mm v oblasti hlavy, sedadla jsou o 15 mm výš a pasažéři zadních míst budou mít o 35 mm víc místa pro nohy. Také pro palivo tu je víc prostoru, natankujete ho až 80 litrů.
Pod kapotou budou dva turbodiesely a dva benzínové atmosféricky plněné motory. Naftu spalují čtyřválce o objemu 2,4 a 2,8 litru, které dávají 150 koní a 400 Nm, resp. 177 koní a 450 Nm. Jejich spotřebu neznáme, ale prý má být nižší než u třílitru, který nahrazují. Slabší benzín má čtyři válce a 2,7litru objemu, nabídne 166 koní a má se se spotřebou vejít do 11 litrů na 100 km. Druhým benzínem je čtyřlitrový řadový šestiválec, který na kola pošle 282 koní.
Zejména onen šestiválec vypadá na papíře skutečně krásně, jeho stinnější stránky si ale jistě dokážete představit. Také bude nejspíš nejdražší, možná spojený jen s automatickou převodovkou - to zatím známo není. Troufneme si ale předpovědět, že pro evropské trhy tento motor k mání nebude, bohužel.
Podvozek nového Hiluxu vznikal v Austrálii, jak stojí i výše, a má být odolnější než kdy dříve. Podle Toyoty jezdí nový Hilux na úplně nové platformě. Vpředu najdeme zavěšení dvojitými lichoběžníky a tlustší stabilizátor, vzadu zůstala poctivá tuhá náprava s listovými pery. Ta ale byla prodloužena a náprava má lepší tlumiče. Cílem bylo připodobnit chování Hiluxu na silnici běžnému automobilu, což je s listovými pery dost oříšek, ale pro pracovní nástroj není lepší volby.
Oficiální obrázky interiéru zatím na světě nejsou, na těch existujících do kabiny nevidíme a při představení v Sydney byly údajně skla opatřena černou fólií, takže zde se budeme muset spolehnout na špionážní fotky a informace z oficiálních zdrojů. Interiér má být hodnotnější, kvalitnější a má se v něm příjemně sedět - případně si dosaďte cokoliv, co jste kdy od jakékoliv automobilky na adresu nového modelu slyšeli. Ve vyšších verzích čekejme kůži na sedadlech či dotykové obrazovky. Také tu údajně jsou displeje vypůjčené z Lexusu, např. ten mezi budíky na přístrojovém štítu.
Po stránce funkční výbavy se dá očekávat možnost připojení telefonu pomocí bluetooth, přehrávač CD, vstupy USB či AUX, manuální nebo automatická, snad i dvouzónová klimatizace a podobné věci. Ovládání systému 4x4 nyní budou také obstarávat tlačítka a otočné ovladače místo druhé páky vedle té řadicí. Standardem u čtyřkolky má být redukce a manuální uzávěrka zadního a středového diferenciálu.
Toyota nabídne do nového Hiluxu také spoustu elektroniky, kromě samozřejmého stabilizačního systému také např. hlídače pohybu přívěsu. Určitě budou v nabídce také věci jako hlídač jízdních pruhů či sledování mrtvého úhlu. Očekává se tedy dosažení pěti hvězdiček v testech ANCAP, australasijské verze Euro NCAP. A ovšem, už velikost a odolnost Hiluxu bude mít v pasivní bezpečnosti co říci.
Ostatně, má za sebou už první „crash testy” v reálném světě. Kromě Sydney se Hilux představil i v Bangkoku a den před představením, kdy bylo několik kusů převáženo, kamion s nimi havaroval a doslova je vysypal mimo silnici. To není něco, na co byste auto projektovali, přesto z Hiluxů nejsou placky, nebo alespoň ne úplně, jak vidno na obrázcích úplně dole.
Kdy a s jakými motory či výbavou přijde nový Hilux do Evropy, zatím odhadovat nebudeme, ale v Austrálii má začít prodej v říjnu letošního roku. Do té doby jistě budou známy australské ceny a budou na světě i oficiální fotografie interiéru. I po odstranění pořádné vrstvy marketingu nepochybujeme, že bude Hilux velmi schopným strojem.
Nejvyšší verze SR5 nabídne kožené čalounění, couvací kamera má být standarde všude
První "crash test" nového Hiluxu nedopadl úplně špatně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Přehlížené MPV Fordu dnes v bazarech koupíte za pakatel, i když patří mezi hvězdy spolehlivosti a je jen pár let staré
25.10.2024 - Nové pohádky o brzkém nasazení baterií s tuhým elektrolytem ukazují, jak moc se automobilky chytají každého stébla
25.10.2024 - Rozplývající se elektrický sen Mercedesu poslal finance firmy ke dnu, zisky z prodeje aut se zhroutily o 64 procent
26.10.2024 - Nové vrcholné Ferrari vzniklo původně jako jednomístné, tak moc mu tvůrci chtěli dát extrémní proporce
26.10.2024 - Neuvěřitelný obrat Porsche. S elektromobily narazilo tak moc, že slibuje vrátit spalovací motory i dřív jen elektrickým modelům
26.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva