Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT 86 TRD: příprava na posílení motoru završena
14.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) V Tokiu se představuje GT 86 vybavená kompletním sortimentem sportovní divize Toyoty. Tedy, téměř kompletním.
O sportovním kupé GT 86 a jeho sourozencích se znáčky Subaru a Scion se předem vědělo, že jsou to typy automobilů nadmíru sledované tuningovými firmami. Stejně tak se ale vědělo, že Toyota nic neponechá náhodě a z obrovského koláče zisků za prodej komponentů k „upgradu” si bude chtít pořádně ukousnout. Ještě nebyla šestaosmdesátka ani pořádně představena a už se do médií dostaly obrázky katalogů s příslušenstvím k továrnímu tuningu.
Ideální příležitost na oficiální představení dílů od dceřiné společnosti Toyota Racing Development (TRD) se naskytla tento víkend na výstavě Tokio Auto Salon 2012 zaměřené převážně na doplňkový, tuningový program k sériovým vozům. Pro majitele modelu GT 86 to znamená, že od nynějška můžou objednávat součástky podle toho, jestli chtějí, aby jejich auto jinak vypadalo, respektive jinak jezdilo. Anebo obojí.
Exteriérový paket zahrnuje kované hliníkové osmnáctky s pneumatikami Michelin, přední spoiler, prodlouženou odtrhovou hranu na víku kufru nebo nástavce prahů. Do kabiny si můžete poručit sportovní skořepiny, startovací tlačítko, jinou hlavici řadicí páky a dodatečný panel s analogovými budíky obsahující ukazatel teploty vody a oleje a též tlakoměr mazací soustavy.
V souvislosti s TRD jsme se již zmiňovali, že firma plánuje nabídnout rovněž mechanicky poháněný kompresor. Ten se v žádném z vozů na aktuálním tokijském autosalonu sice neobjevil, ale je sympatické, že Toyota v představování tuningových dílů postupuje v souladu se zdravým rozumem - nejdříve ukazuje věci pomáhají podvozku nenechat se „přeběhnout” motorem. K něm patří především plně stavitelné tlumiče s pružinami, oba nové stabilizátory, zpevňující rám podvozku, přední karbonová rozpěra a komplet nové brzdy. Přední třmeny jsou šestipístkové a mají za úkol krotit kotouče o průměru 355 mm a zadní čtyřpístkové starající se o kotouče s průměrem 345 mm.
Dále máte možnost připlatit si za víčko radiátoru snášející vyšší teploty a tlaky, tzv. stabilizátory zámků dveří, zadní difuzor, poněkud hlučnější tlumič výfuku se čtyřmi koncovkami či nová víčka pro plnící hrdla olejové a palivové nádrže. Něco z toho snad k silnějšímu motoru není zapotřebí, ale v každém případě asi lze říci, že GT 86 je na vyšší výkony připravena.






Nejradikálnější tuningové komunitě chybí ke štěstí hlavně posílený motor. I o to by se časem měla divize TRD postarat.
Zdroj: ft86club
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 8 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 10 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 11 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
dnesPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnes
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 19:54 - PepaSFI
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB