Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT 86 TRD: příprava na posílení motoru završena
14.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) V Tokiu se představuje GT 86 vybavená kompletním sortimentem sportovní divize Toyoty. Tedy, téměř kompletním.
O sportovním kupé GT 86 a jeho sourozencích se znáčky Subaru a Scion se předem vědělo, že jsou to typy automobilů nadmíru sledované tuningovými firmami. Stejně tak se ale vědělo, že Toyota nic neponechá náhodě a z obrovského koláče zisků za prodej komponentů k „upgradu” si bude chtít pořádně ukousnout. Ještě nebyla šestaosmdesátka ani pořádně představena a už se do médií dostaly obrázky katalogů s příslušenstvím k továrnímu tuningu.
Ideální příležitost na oficiální představení dílů od dceřiné společnosti Toyota Racing Development (TRD) se naskytla tento víkend na výstavě Tokio Auto Salon 2012 zaměřené převážně na doplňkový, tuningový program k sériovým vozům. Pro majitele modelu GT 86 to znamená, že od nynějška můžou objednávat součástky podle toho, jestli chtějí, aby jejich auto jinak vypadalo, respektive jinak jezdilo. Anebo obojí.
Exteriérový paket zahrnuje kované hliníkové osmnáctky s pneumatikami Michelin, přední spoiler, prodlouženou odtrhovou hranu na víku kufru nebo nástavce prahů. Do kabiny si můžete poručit sportovní skořepiny, startovací tlačítko, jinou hlavici řadicí páky a dodatečný panel s analogovými budíky obsahující ukazatel teploty vody a oleje a též tlakoměr mazací soustavy.
V souvislosti s TRD jsme se již zmiňovali, že firma plánuje nabídnout rovněž mechanicky poháněný kompresor. Ten se v žádném z vozů na aktuálním tokijském autosalonu sice neobjevil, ale je sympatické, že Toyota v představování tuningových dílů postupuje v souladu se zdravým rozumem - nejdříve ukazuje věci pomáhají podvozku nenechat se „přeběhnout” motorem. K něm patří především plně stavitelné tlumiče s pružinami, oba nové stabilizátory, zpevňující rám podvozku, přední karbonová rozpěra a komplet nové brzdy. Přední třmeny jsou šestipístkové a mají za úkol krotit kotouče o průměru 355 mm a zadní čtyřpístkové starající se o kotouče s průměrem 345 mm.
Dále máte možnost připlatit si za víčko radiátoru snášející vyšší teploty a tlaky, tzv. stabilizátory zámků dveří, zadní difuzor, poněkud hlučnější tlumič výfuku se čtyřmi koncovkami či nová víčka pro plnící hrdla olejové a palivové nádrže. Něco z toho snad k silnějšímu motoru není zapotřebí, ale v každém případě asi lze říci, že GT 86 je na vyšší výkony připravena.
Nejradikálnější tuningové komunitě chybí ke štěstí hlavně posílený motor. I o to by se časem měla divize TRD postarat.
Zdroj: ft86club
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Vrcholná Corvette odhalila svou dynamiku. Akcelerací i maximálkou pokoří Ferrari či Lamborghini, ač stojí zlomek jejich cen
20.12.2024 - Už i Lancia otáčí. Její další novinka nebude jen povinnost plnící auto, chce znovu ohromit zákazníky
20.12.2024 - Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024 - Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie