Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT 86 TRD: příprava na posílení motoru završena
14.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) V Tokiu se představuje GT 86 vybavená kompletním sortimentem sportovní divize Toyoty. Tedy, téměř kompletním.
O sportovním kupé GT 86 a jeho sourozencích se znáčky Subaru a Scion se předem vědělo, že jsou to typy automobilů nadmíru sledované tuningovými firmami. Stejně tak se ale vědělo, že Toyota nic neponechá náhodě a z obrovského koláče zisků za prodej komponentů k „upgradu” si bude chtít pořádně ukousnout. Ještě nebyla šestaosmdesátka ani pořádně představena a už se do médií dostaly obrázky katalogů s příslušenstvím k továrnímu tuningu.
Ideální příležitost na oficiální představení dílů od dceřiné společnosti Toyota Racing Development (TRD) se naskytla tento víkend na výstavě Tokio Auto Salon 2012 zaměřené převážně na doplňkový, tuningový program k sériovým vozům. Pro majitele modelu GT 86 to znamená, že od nynějška můžou objednávat součástky podle toho, jestli chtějí, aby jejich auto jinak vypadalo, respektive jinak jezdilo. Anebo obojí.
Exteriérový paket zahrnuje kované hliníkové osmnáctky s pneumatikami Michelin, přední spoiler, prodlouženou odtrhovou hranu na víku kufru nebo nástavce prahů. Do kabiny si můžete poručit sportovní skořepiny, startovací tlačítko, jinou hlavici řadicí páky a dodatečný panel s analogovými budíky obsahující ukazatel teploty vody a oleje a též tlakoměr mazací soustavy.
V souvislosti s TRD jsme se již zmiňovali, že firma plánuje nabídnout rovněž mechanicky poháněný kompresor. Ten se v žádném z vozů na aktuálním tokijském autosalonu sice neobjevil, ale je sympatické, že Toyota v představování tuningových dílů postupuje v souladu se zdravým rozumem - nejdříve ukazuje věci pomáhají podvozku nenechat se „přeběhnout” motorem. K něm patří především plně stavitelné tlumiče s pružinami, oba nové stabilizátory, zpevňující rám podvozku, přední karbonová rozpěra a komplet nové brzdy. Přední třmeny jsou šestipístkové a mají za úkol krotit kotouče o průměru 355 mm a zadní čtyřpístkové starající se o kotouče s průměrem 345 mm.
Dále máte možnost připlatit si za víčko radiátoru snášející vyšší teploty a tlaky, tzv. stabilizátory zámků dveří, zadní difuzor, poněkud hlučnější tlumič výfuku se čtyřmi koncovkami či nová víčka pro plnící hrdla olejové a palivové nádrže. Něco z toho snad k silnějšímu motoru není zapotřebí, ale v každém případě asi lze říci, že GT 86 je na vyšší výkony připravena.
Nejradikálnější tuningové komunitě chybí ke štěstí hlavně posílený motor. I o to by se časem měla divize TRD postarat.
Zdroj: ft86club
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 46 minutami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 2 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 3 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 5 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 11.22. 14:09 - Zajda
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins