Toyota GT 86 sedan prý dorazí v roce 2016, dostat má dvoulitrové turbo

Nová karosářská verze naroste mezi nápravami o 180 mm, přidaná kila chce kompenzovat přeplňováním. Ve hře je ale také hybridní pohon.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota GT 86 sedan prý dorazí v roce 2016, dostat má dvoulitrové turbo

23.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toyota GT 86 sedan prý dorazí v roce 2016, dostat má dvoulitrové turbo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová karosářská verze naroste mezi nápravami o 180 mm, přidaná kila chce kompenzovat přeplňováním. Ve hře je ale také hybridní pohon.

Spekulací na téma Toyoty GT 86 sedan zde bylo již dostatek, přičemž pouze u řečí nezůstalo. Kupříkladu náš známý „automobilový manipulátor“ Theo Chin pustil do světa nejednu neoficiální ilustraci, na níž se pokusil podobu budoucího sedanu vystihnout. Na autosalonu v Dubaji pak mělo dokonce dojít k oficiálnímu představení, tuto informaci jsme však předem považovali za mylnou. A to plným právem, neboť podle nové šeptandy v zákulisí automobilky by druhá karosářská verze měla dorazit až v roce 2016.

To by znamenalo, že se chystaná novinka ukáže světu zhruba až rok po faceliftu kupé. Počítat bychom tedy již dopředu měli s lehce pozměněnými tvary, než jaké nám servírují zmiňované spekulativní retuše. Stejně jako se oproti dvoudveřovému sourozenci dá logicky počítat s nárůstem rozměrů - délka by měla činit 4 750 mm, šířka 1 780 mm, výška 1 400 mm a rozvor 2 750 mm.

Oproti kupé tak čtyřdveřový model, který dostal interní označení 734A, naroste mezi nápravami o 180 mm, což by mělo k pohodlnějšímu ubytování cestujících na zadních sedadlech postačit. Zdroje ze zákulisí přitom naznačují, že daná konverze není ničím složitým: „Bude vcelku jednoduché posunout prostřední sloupek trochu dopředu, přidat zadní dveře a trochu seseknout střechu.“

Tím by ovšem kromě navýšení prostoru mělo dojít také ke zvýšení hmotnosti, s čímž by již standardní atmosférický dvoulitr mohl mít problém. Proto prý Toyota plánuje přeplňování, což nás ovšem trochu zaráží. Podle předchozích zpráv totiž výše zmíněný facelift kupé počítá i nadále s atmosférickým plněním, pouze přidá na objemu a z dvou litrů naroste na 2,5 l.

Dá se přitom předpokládat, že s ohledem na snížení nákladů Toyota rozhodně nepředstaví jeden model s takovým a druhým s „makovým” agregátem. Je tak dost možné, že chybějící výkon by mohla přinést hybridní pohonná jednotka. Jednu takovou ostatně automobilka již testuje, přičemž elektromotory v té chvíli zásobují výkonem přední kola.

To logicky vede k pohonu 4x4, o stálý systém by ale jít nemělo. Toyota prý pouze hodlá „obšlehnout“ techniku nové Hondy NSX, kde se přední elektromotory zapojují do hry pouze ve chvíli, kdy zadní kola ztratí přilnavost. Tímto způsobem by ale sedan GT 86 rozhodně nekompenzoval ony přihozené kilogramy.

Otázek je tedy bezpočet, odpovědi na ně ovšem chybí. Jisté ovšem je, že o dalších karosářských variantách nepřemýšlí pouze Toyota, ale taktéž partnerské Subaru. To totiž na nedávném autosalonu v Tokiu představilo stylové kombi Cross Sport, u něj je však těch neznámých bohužel ještě více.


Toyota GT 86 sedan prý dorazí v roce 2016, dostat má dvoulitrové turbo - 1 - Toyota FT-86 sedan render 01Toyota GT 86 sedan prý dorazí v roce 2016, dostat má dvoulitrové turbo - 2 - Toyota FT-86 sedan render 02Toyota GT 86 sedan prý dorazí v roce 2016, dostat má dvoulitrové turbo - 3 - Toyota FT-86 sedan render 03
Realita se od spekulativních kreseb bude lišit. Už jen kvůli faktu, že Toyota plánuje na rok 2015 facelift standardního kupé GT 86

Toyota GT 86 sedan prý dorazí v roce 2016, dostat má dvoulitrové turbo - 4 - Subaru Cross Sport Design Concept oficialni 01Toyota GT 86 sedan prý dorazí v roce 2016, dostat má dvoulitrové turbo - 5 - Subaru Cross Sport Design Concept oficialni 02
Subaru nám již s konceptem Cross Sport dokázalo, že na platformě BRZ může vzniknout i stylový kombík

Zdroj: Motoring

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.