Toyota GT 86 GRMN Sports FR Platinum: 330koňový vůz nedostal navíc jen výkon

(+ video) Mistři Nürburgringu prostřednictvím zásadně přestavěné GT 86 vzpomínají na další uznávanou zadokolku od Toyoty.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota GT 86 GRMN Sports FR Platinum: 330koňový vůz nedostal navíc jen výkon

11.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Toyota GT 86 GRMN Sports FR Platinum: 330koňový vůz nedostal navíc jen výkon

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Mistři Nürburgringu prostřednictvím zásadně přestavěné GT 86 vzpomínají na další uznávanou zadokolku od Toyoty.

Minulý týden jsme vám slibovali celou flotilu upravených japonských zadokolek postavených na základech Toyoty GT 86, Scionu FR-S a Subaru BRZ. Kompletní podobu desítky strojů připravovaných pro dnes startující výstavu specializovaného příslušenství a tuningových doplňků „Tokyo Auto Salon 2013“ k dispozici ještě nemáme, jeden z vozů si však detailněji představit můžeme.

Jmenuje se Sports FR Platinum a pochází od společnosti GRMN (celým jménem Gazoo Racing Masters of Nürburgring), které není ledajakým tuningovým hej nebo počkej, ale velmi blízkým partnerem spolupracující s automobilkou Toyota na vývoji závodních speciálů třeba pro vytrvalostní a okruhové závodění.

Nová kreace „Mistrů Nürburgringu“ se tentokrát neomezuje pouze na mechanické změny, i když také k nim se za chvíli dostaneme, ale místo pouhých plastových nebo karbonových nástavců na původní karoserii přináší díly zásadně měnící celkový design. Jeden by při pohled na výsledek řekl, že autor nebo autoři této kreace měli při navrhování nových tvarů obou nárazníků a předních i zadních světel před sebou fotografie poslední generace Toyoty Supra, vyráběné do roku 2002, ale možná v tom uvidíte i něco jiného.

Kromě modifikací na obou koncích vozu se změn dočkaly také boky, kde přibyly jiné podběhy a viditelně rozšířené zadní blatníky. Nová kola jsou osmnáctky a obouvají pneumatiky o rozměru 245/40 R18 vpředu a 265/35 R18 vzadu. Být pod kapotou sériový 200koňový plochý čtyřválec, možná by měl s překonáním trakce těchto gum docela problém, koncept Platinum se však posunul na jinou úroveň.

Pohonná jednotka zůstala původní, doznala však značných změn. Gazoo Racing v tomto případě postupovala stejně, jako u jednoho ze svých předchozích vozů Sports FR. Vnitřní dutiny boxeru protahuje kombinované přeplňování twin-charger, sestávající z turbodmychadla poháněného výfukovými plyny a mechanicky poháněného kompresoru. Instalací GRMN vyždímalo ze čtyř půllitrů 330 koní a 431 newtonmetrů, přenášených na šestistupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál.

Lidé od Gazoo si pochopitelně vyhráli také s podvozkem, brzdami, do kabiny nainstalovali skořepiny, ochrannou klec nebo čtyřbodové bezpečnostní pásy, pokud ale očekáváte čísla definující dynamiku nebo podrobnosti o nastavení nové mechaniky, sloužit nemůžeme. Toyota ani GRMN detailní popis konceptu nezveřejnili. Snad se tak stane během následující dní a bude-li v jejich sdělení něco zajímavého, nebudeme váhat podělit se s vámi o to.


Toyota GT 86 GRMN Sports FR Platinum: 330koňový vůz nedostal navíc jen výkon - 1 - Toyota GRMN Sports FR Platinum 01Toyota GT 86 GRMN Sports FR Platinum: 330koňový vůz nedostal navíc jen výkon - 2 - Toyota GRMN Sports FR Platinum 02Toyota GT 86 GRMN Sports FR Platinum: 330koňový vůz nedostal navíc jen výkon - 3 - Toyota GRMN Sports FR Platinum 03Toyota GT 86 GRMN Sports FR Platinum: 330koňový vůz nedostal navíc jen výkon - 4 - Toyota GRMN Sports FR Platinum 04Toyota GT 86 GRMN Sports FR Platinum: 330koňový vůz nedostal navíc jen výkon - 5 - Toyota GRMN Sports FR Platinum 05Toyota GT 86 GRMN Sports FR Platinum: 330koňový vůz nedostal navíc jen výkon - 6 - Toyota GRMN Sports FR Platinum 06
Nám připomíná Supru poslední generace, tvar bočních oken ale nenechává na pochybách, co se pod novým designem ukrývá

Zdroj: Carscoop

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.