Home > Rubriky a sekce > Představení, Tuning > Článek
Toyota GT 86 GRMN Sports FR Platinum: 330koňový vůz nedostal navíc jen výkon
11.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Mistři Nürburgringu prostřednictvím zásadně přestavěné GT 86 vzpomínají na další uznávanou zadokolku od Toyoty.
Minulý týden jsme vám slibovali celou flotilu upravených japonských zadokolek postavených na základech Toyoty GT 86, Scionu FR-S a Subaru BRZ. Kompletní podobu desítky strojů připravovaných pro dnes startující výstavu specializovaného příslušenství a tuningových doplňků „Tokyo Auto Salon 2013“ k dispozici ještě nemáme, jeden z vozů si však detailněji představit můžeme.
Jmenuje se Sports FR Platinum a pochází od společnosti GRMN (celým jménem Gazoo Racing Masters of Nürburgring), které není ledajakým tuningovým hej nebo počkej, ale velmi blízkým partnerem spolupracující s automobilkou Toyota na vývoji závodních speciálů třeba pro vytrvalostní a okruhové závodění.
Nová kreace „Mistrů Nürburgringu“ se tentokrát neomezuje pouze na mechanické změny, i když také k nim se za chvíli dostaneme, ale místo pouhých plastových nebo karbonových nástavců na původní karoserii přináší díly zásadně měnící celkový design. Jeden by při pohled na výsledek řekl, že autor nebo autoři této kreace měli při navrhování nových tvarů obou nárazníků a předních i zadních světel před sebou fotografie poslední generace Toyoty Supra, vyráběné do roku 2002, ale možná v tom uvidíte i něco jiného.
Kromě modifikací na obou koncích vozu se změn dočkaly také boky, kde přibyly jiné podběhy a viditelně rozšířené zadní blatníky. Nová kola jsou osmnáctky a obouvají pneumatiky o rozměru 245/40 R18 vpředu a 265/35 R18 vzadu. Být pod kapotou sériový 200koňový plochý čtyřválec, možná by měl s překonáním trakce těchto gum docela problém, koncept Platinum se však posunul na jinou úroveň.
Pohonná jednotka zůstala původní, doznala však značných změn. Gazoo Racing v tomto případě postupovala stejně, jako u jednoho ze svých předchozích vozů Sports FR. Vnitřní dutiny boxeru protahuje kombinované přeplňování twin-charger, sestávající z turbodmychadla poháněného výfukovými plyny a mechanicky poháněného kompresoru. Instalací GRMN vyždímalo ze čtyř půllitrů 330 koní a 431 newtonmetrů, přenášených na šestistupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál.
Lidé od Gazoo si pochopitelně vyhráli také s podvozkem, brzdami, do kabiny nainstalovali skořepiny, ochrannou klec nebo čtyřbodové bezpečnostní pásy, pokud ale očekáváte čísla definující dynamiku nebo podrobnosti o nastavení nové mechaniky, sloužit nemůžeme. Toyota ani GRMN detailní popis konceptu nezveřejnili. Snad se tak stane během následující dní a bude-li v jejich sdělení něco zajímavého, nebudeme váhat podělit se s vámi o to.






Nám připomíná Supru poslední generace, tvar bočních oken ale nenechává na pochybách, co se pod novým designem ukrývá
Zdroj: Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 8 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 10 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 11 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
dnesPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva