Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT 86 CS-R3: závodní speciál odhalen, má 250 koní na 1 080 kg
30.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novou zbraň pro nižší divizi rallye čeká premiéra již letos v srpnu v Německu. Oproti standardu zhubne a posílí, ovšem také podraží.
Bývaly doby, kdy Toyota dominovala světovému rallye. Ty časy jsou však již hezky dlouho pryč, přičemž dozvuky slávy jsou spojené víceméně jen se Zemí vycházejícího slunce. To by se ovšem mělo změnit, neboť japonská automobilka aktuálně odhalila závodní speciál GT 86 CS-R3. Ten se naplno zapojí až do příští sezóny, to ovšem neznamená, že bychom na jeho start museli čekat několik měsíců. V roli „zametače“ trati se totiž ukáže o víkendu od 21. do 24. srpna během německé rallye.
Za volant novinky se posadí bývalá světová šampiónka Isolde Holderied, která kromě show pro diváky má pomoci s vývojem. Přestože kupříkladu karoserie či valná většina mechanických dílů již nedozná změny, finální technické parametry ještě vývojem do příštího roku projít mohou. O přesném výkonu tedy prozatím poreferovat nemůžeme, pohybovat by se ovšem měl mezi 240 až 250 koňmi. Dosaženo ho přitom bylo pouze změnou kompresního poměru a modifikací řídicí jednotky.
Čím si ovšem můžeme být jisti, je hmotnost. Toyota bude totiž soupeřit v kategorii R3C, kde nejnižším možným limitem je 1 080 kg. Ve srovnání se standardem tedy závodní provedení zhublo o téměř dvě stě kilogramů. Tuto dietu má na svědomí hlavně spartánský interiér, ve kterém se nově objevuje plnohodnotná ochranná klec. Mimo to ovšem dorazily odlehčené lichoběžníky vpředu i vzadu nebo závodní výfuk HJS.
Očekávat pak můžeme rovněž stavitelné tlumiče Reiger, které v případě asfaltových závodů doplní 17palcová kola a 330milimetrové přední a 300milimetrové zadní kotouče. Pro závody na šotolině jsou pak určeny 15palcové ráfky, pod které se nastěhují 300milimetrové kotouče ve všech rozích. V rámci třmenu lze pak v obou případech počítat se čtyřpístky vpředu a dvoupístky vzadu.
Opomenout pak nesmíme ještě závodní spojku, odlehčený setrvačník či hydraulické řízení JTEKT nebo zabezpečenou palivovou nádrž na 75 litrů. To je ale v rámci aktuální tiskové zprávy vše, na další informace si zřejmě budeme muset počkat do srpna. V rámci ceny pak Toyota pouze dodává, že GT 86 CS-R3 bude dostatečně konkurenceschopná.





Nový závoďák Toyoty zasáhne naplno až do příští sezóny, debutovat ovšem má již letos během německé rallye
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Japonci znovu staví legendární americké muscle cary z levné Hondy Civic, teď dokonce i v její nejúspornější verzi
28.3.2025Peugeot nedokáže rozprodat ani 14 elektrických 308 na celém kontinentu, auto nechce prakticky nikdo
28.3.2025Jeden z mála lidí, kteří mohou k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
28.3.2025Němci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
28.3.2025Motoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
28.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva