Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT 86 2015: úpravy na podvozku doplnila žraločí ploutev místo antény
16.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Tvůrci GT 86 se od zahájení prodejů nezastavili. Výsledkem je nový modelový rok s modifikacemi podvozku pro lepší jízdní projev či nová anténa.
Toyota GT 86 je vzpomínkou na minulost, kdy auta ještě nebyla zatížená vysokou hmotností a přeplňováním, kdy ještě zábava za volantem znamenala více než bezpečnost a emise. Měl to být lék na krizi středního věku, avšak k jeho aplikaci zcela očividně příliš zájemců nesáhlo. To, že GT 86 nesplňuje na důležitých trzích očekávání, by mohlo znamenat, že se silnější, otevřené či další verze prostě nedočkáme. Dočkáme se ovšem minimálně nového evropského modelového roku.
Ten se překvapivě kasá vylepšenými dynamickými vlastnostmi, které má vozu poskytovat jiné naladění přední nápravy a také přenastavená charakteristika zadních tlumičů. Zlepšené uchycení přední nápravy bude mít blahodárný vliv na její tuhost, přičemž vzadu si od nových tlumičů slibují konstruktéři vytříbenější pohlcování nerovností a lepší komunikaci zádě s řidičem. Očekáváme tedy snadnější ovladatelnost a předvídatelnější chování. K tomu je nutné připočíst strmější řízení a zredukované sklony k nedotáčivosti.
Řidič údajně bude moci číst lépe silnici, po které jede a modifikovaná GT 86 nového modelového roku mu dodá veškerou důvěru při jízdě na limitech. Přestože se tento model objevil na trhu v roce 2012, práce jeho tvůrců na něm dodnes neustaly. GT 86 je podle Toyoty vůz pro maximální zapojení řidiče do děje a automobilka je odhodlána tento status zachovat i do budoucna. My jsme jen zvědaví, jak to bude fungovat v praxi.
Mezi další drobnější úpravy patří třeba karbonový motiv vložky palubní desky nebo anténa ve stylu žraločí ploutve, která nahrazuje původní, dosti ohyzdné řešení. Zlepší prý nejen vzhled, ale také aerodynamiku. Mezi dalšími pokroky najdeme například přídavek dvou laků karoserie, a to bílé perletě a stříbrné. Nová evoluce Toyoty GT 86 bude v Evropě k mání od léta a to stále se stejným motorem. Zadní kola pohání dvoulitrový boxer bez přeplňování, který poskytuje 200 koní při 7 tisících otáčkách. Zrychlení na stovku umí Toyota za 7,6 sekundy a maximálka činí 226 km/h.
Nová evoluce Toyoty GT 86 by mohla znamenat daleko zajímavější jízdní projev než dosud, třebaže s výkonem se nijak nehýbalo. A ta ošklivá anténa je pryč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva