Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT 86 2015: facelift prý přijde s motorem 2,5 a výkonem až 250 koní
23.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Máme pro vás dobré a špatné zprávy. Pro GT 86 se testuje hned trojí navýšení výkonu, dvě z nich ale zřejmě dorazí až s příští generací.
Japonská kupátka v podobě Toyoty GT 86, Subaru BRZ a Scionu FR-S se již od svého příchodu na trh těší výjimečné pozornosti i chvále. Zároveň však také na jejich adresu míří jistá kritika - kvůli jedinému dostupnému motoru s relativně omezeným výkonem. Ne snad, že by kvůli tomu Toyobaru bylo špatné, ale jeho koncepce a vynikající podvozek zkrátka křičí, že by zvládly více. Na světě sice existuje řada tuningových firem, které se do motorového prostoru rozhodly nacpat turbo, kompresor či případně obojí, oficiálně se však Japonci drží zkrátka.
Nedávno se přitom zdálo, že by konečně mohla na sportovní pole zavítat první vlaštovka. Za logem STI se ale nakonec skrývalo „jen“ Subaru BRZ tS, které kromě celé řady modifikací vzhledu a podvozku nezměnilo v motorovém prostoru ani šroubek. Tedy pokud nepočítáme rozpěru, jež měla navýšit tuhost karoserie. Sériový výkon 200 koní však zůstával na svém.
Nyní se ovšem začaly rojit nové zvěsti v táboře Toyoty. Podle australského Sydney Morning Herald totiž značka uvažuje o navýšení objemu motoru ze dvou na dva a půl litru, díky čemuž by výkon mohl vyletět na 250 koní. To jen potvrdil šéf projektu Tetsuya Tada, který dokonce naznačil, kdy bychom se nárůstu síly mohli dočkat. Příliš nás ale nepotěšil.
Jak se totiž zdá, tak výkonnostní „upgrade” půjde ruku v ruce s faceliftem a dočkat bychom se ho tedy měli až někdy v roce 2015. Přičemž díky této alternativě by Toyota nenavýšila příliš cenu ani náklady, nízká by pak zůstala také hmotnost. Motor by navíc nadále zůstal atmosférickým a tudíž daleko lépe čitelným z místa řidiče.
Možnost přeplňování nebo hybridizace ale nebyla tak úplně vytlačena. Tada totiž ohlásil, že obě verze jsou ve vývoji pro příští generaci Toyoty GT 86. Ta by ale pro změnu mohla být trochu jiným vozem, který dost možná ustoupí od plochého čtyřválce ve prospěch konvenčnější jednotky - účast Subaru je tak ve hvězdách.
Důvody k tomuto smýšlení máme přímo v prohlášení Toyoty, která vůbec poprvé po 20 letech vyvíjí vlastní benzinový čtyřválec doplněný turbodmychadlem. Debutovat by měl pod kapotou zcela nového kompaktního SUV - zřejmě Lexusu NX - v listopadu v Tokiu, poté ale jeho cesty zamíří i pod kapoty dalších koncernových vozů.
Tada sice v této chvíli přiznává, že výhoda boxeru nepopiratelně spočívala v nízkém těžišti, i on sám chce ale novou pohonnou jednotku vyzkoušet. Poté se prý uvidí, jaké bude pro novou generaci GT 86 nejlepší řešení. Logistické oddělení Toyoty tak rozhodně dostane zabrat, neboť při přechodu na vlastní motor bude třeba vyřešit i výrobní kapacity. Jak je totiž dobře známo, všechny stávající verze vyrábí ve své továrně Subaru.
Aby toho navíc nebylo málo, ve hře je stále ona výše zmíněná hybridizace. Tada ale dodal, že GT 86 nepoužije konvenční způsoby, ale spíše sáhne po superkondenzátoru ze závodního speciálu TS030 z Le Mans. Tedy po řešení, jež má za pár týdnů debutovat pod kapotou koncepční Toyoty Yaris ve Frankfurtu. Daný systém je totiž nejen lehčí (nepotřebuje těžké baterie), ale zároveň jednodušší a umožňuje rapidní akceleraci.
Je tedy možné, že pohonné ústrojí koncepčního Yarisu nepovede pouze k příští generaci Toyoty Supra, ale také k novému kupé GT 86. Uvidíme ale na samotném autosalonu, zda Japonci něco prozradí. Prozatím můžeme z výše zmíněného vyvodit tolik, že minimálně do roku 2015 japonská kupátka oficiální cestou vyšší výkon nedostanou, ani kdybychom se na hlavu stavěli.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
Neoficiální cestou se již Toyota GT 86 navýšení výkonu dočkala. Gazoo Racing jí nadělilo 320 koní
Až donedávna bylo nadějí na vyšší výkon ohlášené Subaru BRZ tS. To však nakonec dorazilo se standardními 200 koníky
Zdroj: SMH Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis