Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota FT-1 Vision GT a FT-1 Graphite: budoucí Supra opět na scéně
14.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Zatímco závodní provedení FT-1 je určeno pro hru Gran Turismo, šedého exempláře se návštěvníci Concours d'Elegance mohou dotknout.
Již nějakou dobu se ví, že nová Toyota Supra bude a že vznikne na základech konceptu FT-1. S tím se Toyota vytasila v rámci hry Gran Turismo 6, souběžně s virtuální verzí však vznikl i reálný exemplář. Ten nyní automobilka ohákla do grafitově šedého laku, s jakým hodlá ohromit návštěvníky víkendové Concours d'Elegance v americkém Pebble Beach. Pravda, původní červená barva by asi v tomto směru zafungovala mnohem lépe, Toyota však prohlašuje, že nový lak lépe odráží realitu. A navíc byl prý inspirován kostýmy superhrdinů, což je zejména ve Spojených státech velmi populární téma.
Stranou laku se ovšem nezdá, že by koncepční FT-1 prošlo další evolucí. Tedy až na interiér, kde se rovněž dočkáme nových barev. Jinak ale nová verze odpovídá originálu, svou pozornost tedy můžeme přesunout k závodnímu provedení FT-1 Vision GT. To existuje jen ve formě virtuálního exempláře, přičemž majitelé Playstationu a hry Gran Turismo 6 si jej mohou bezplatně stáhnout od září (stejně jako novou verzi standardního FT-1).
Ačkoliv se ovšem nejedná o realitu, některá fakta o závoďáku jsou více než zajímavá. Vůz totiž nepohání hybridní technika, ale klasický spalovací motor. Jeho objem či počet válců nebyl zveřejněn, poslední generace Toyoty Supra však pod kapotu dostala třílitrový šestiválec. Je tedy možné, že minimálně ve virtuálním světě japonská automobilka tento agregát použije znovu, přičemž výkon má být patřičně vysoký.
Oproti standardnímu provedení pak FT-1 Vision GT profituje ze širšího rozchodu kol či nafouklých blatníků, pod kterými se skrývají větší kola a závodní pneumatiky. Nechybí ani větší vstupy vzduchu zajišťující lepší chlazení, mohutné zadní křídlo a extrémní difuzor pak navyšují přítlak. Souběžně s nimi se pak na zádi objevuje brzdové světlo ve stylu Formule 1, snížena byla i světlá výška.
Tím nám ale stávající informace končí, další zřejmě Toyota odhalí až o víkendu v Pebble Beach. Dá se ovšem předpokládat, že kupříkladu na ověření výkonu závoďáku si budeme muset počkat až do první zářijové virtuální projížďky.
Toyota FT-1 Graphite
Toyota FT-1 Vision GT
Zdroje: Toyota, Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva