Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota dál kráčí proti proudu, nový 2,8litrový diesel začíná prodávat po celém světě
2.2.2024 | Petr Prokopec
Jakýkoli nový dieselový motor určený i pro ty nejvyspělejší trhy je dnes raritou, natož pak takto objemný. Toyota ale soustavně tvrdí, že ve spalovacích motorech vidí budoucnost. A zjevně nejde jen o planá slova.
V loňském roce bylo v Austrálii prodáno 1 216 780 nových aut, což je nejlepší výsledek v historii tohoto kontinentu. Lídrem mezi výrobci se stala Toyota, Japonci však nejspíše příliš důvodů k oslavě neměli. Jejich tržní podíl totiž meziročně klesl z 21,2 na 17,7 procenta. A nemilé pro ně bylo i to, že pick-up Hilux byl po sedmi letech kralování mezi modely sesazen z trůnu klíčového segmentu Fordem Ranger. Na ten připadlo 63 356 registrací, zatímco japonský zástupce si musel vystačit s 61 111 prodanými vozy.
Tamní zastoupení značky si evidentně již v průběhu roku uvědomilo, že boj začíná přituhovat. A proto začalo pracovat na již třetím faceliftu tohoto modelu. Ten se po stránce vizuální týká hlavně čelních partií, neboť pro letošní rok dorazila osmiúhelníková čelní maska a přepracovaný nárazník. Vše ostatní ale již zůstává při starém, tedy až na víko korby, které se dočkalo plynových vzpěr pro usnadnění všech operací. Veškeré další novinky ale již spočívají v jinak lakovaných detailech jednotlivých úrovní výbavy.
Interiér zůstává při starém, v případě některých stupňů výbavy došlo pouze na rozšíření standardních prvků. Třeba provedení SR tak vyfasovalo přední a zadní parkovací senzory, zatímco u variant SR5, Rogue a GR Sport lze počítat s bezdrátovým dobíjením mobilů a dvěma USB porty vzadu. Za největší změnou je tak třeba zamířit pod kapotu, kde najdeme už loni představenou novinku - nový či řádně inovovaný 2,8litrový turbodiesel, který nově pracuje také s mild-hybridní technikou. Ta se skládá z elektromotoru/generátoru, malé lithiové baterie a konvertoru a za úkol má pochopitelně hlavně zvýšení provozní efektivity.
Dle Toyoty tak mohou majitelé hybridizovaného ústrojí počítat se snížením spotřeby o 6 až 10 procent v srovnání s dřívějším provedením téhož motoru, přičemž díky dalším úpravám má mj. dojít k redukci hluku a vibrací. Technické parametry zůstávají vzhledem k objemu motoru relativně skromné, jde ale nakonec o čtyřválec - turbodiesel tak má na kontě 204 koní výkonu a 500 Nm točivého momentu. Automobilka toto pohonné ústrojí již standardně spárovala se systémem Multi-Terrain Select, který nabízí šest různých jízdních režimů v závislosti na typu terénu, a se šestistupňovou automatickou převodovkou.
Toyota s touto novinkou vyrukuje také v Evropě, to už víme od loňska, evidentně jí ale hodlá nasadit po celém světě. To je na přelomu let 2023 a 2024 krajně neobvyklé, jde dokonce o jediný motor, který má být k dispozici pro Hilux prakticky všude. U nás dokonce koupíte jen ten, v takovém Německu je pak možné sáhnout i po 2,4litrovém dieselu se 150 koňmi, Australané navíc mohou mít i 2,7litrové benzinové provedení. Fakt, že prakticky všechny světové trhy sdružuje nejvýkonnější „producent sazí“, o něčem hovoří. Minimálně, o tom, že slova Toyoty o tom, že spalovací motory jsou budoucností, nikoli minulostí, nejsou jen planá prohlášení.


Australský Hilux se dočkal lehčího faceliftu. Stěžejní změnou přitom není ani tak nová čelní maska, nýbrž nový lehce hybridizovaný diesel, který se za ní skrývá. Foto: Toyota
V Evropě je pick-up nadále k mání jak s původními předními partiemi, nový motor pro něj ale byl ohlášen též. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota, VFACTS
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 6 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
I ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před 2 hodinamiTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
před 4 hodinamiČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 5 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 6 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- VZKAZY 04.28. 12:11 - Brus
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch