Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Corolla Furia: detroitský koncept předznamenává příští generaci legendy
15.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Japonská novinka slibuje odvážnější design, v případě rozvoru by oproti předchozí generaci mohla narůst až o 100 milimetrů.
Poslední generace Toyoty Corolla se rozhodně nevyznačovaly odvážným designem. Spíše hrály na tu nejkonzervativnější možnou notu, jaká se v celém automobilovém odvětví nabízela. Rozhodně však nešlo o sázku na špatnou strategii, neboť s počtem 39 milionů vyrobených vozů je Corolla nejúspěšnějším prodejním počinem všech dob a poslední generace k tomu také přispěla svým dílem. Japonská automobilka však cítí, že nastal čas na změnu, což na autosalonu v Detroitu demonstruje konceptem Corolla Furia.
S přímým převedením studie do reality ovšem rozhodně nemáme počítat. Podle generálního manažera Toyoty Billa Faye je koncept jen „počátečním vodítkem směřování designu kompaktních vozů značky“. A to by mělo znamenat, že série dostane menší litá kola (koncept má devatenáctky), přijde o karbonové doplňky a trochu splaskne na blatnících.
Dramatičnost předního nárazníku by ovšem mohla zůstat ponechána, stejně jako se by zadní křídlo nebo difuzor měly objevit v programu sportovní divize TRD. Počítat také můžete s předními a zadními diodovými světlomety, krátkými převisy a siluetou připomínající kupé. Jen jako skutečné vodítko pak můžeme koncept brát po stránce rozměrů. Zvláště v případě rozvoru, kde Toyota Corolla Furia nabízí výrazných 2 700 mm (tedy o 100 mm více než dosud).
Pro úplný výčet dodáváme ještě zbývající dimenze (délka 4 620 mm, šířka 1 805 mm, výška 1 425 mm), v případě motorů však nemůžeme posloužit ani jedinou spekulací. I když hybridní pohon alespoň jednoho modelu bude asi sazkou na jistotu.
Kdy můžeme počítat se sériovou verzí? U nás asi nikdy a pokud někdy přece jen, prim tu hrát asi nebude, Evropa je v současnosti oddána novému Aurisu. V Americe ale novou Corollu očekávají během druhé poloviny příštího roku, popř. začátkem roku 2015.
Koncepční Toyota Corolla Furia je o poznání odvážnější než poslední generace japonského sedanu. Pro sériovou produkci je ale jen „vodítkem“
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 11:22 - Brus
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB