Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota chystá ještě menší sporťák než GT 86, bude vážit pod tunu
15.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Zadní pohon, 136 koní a hmotnost do jedné tuny. Asi takový má být nový model, který mezi sportovními Toyotami najde místo pod GT 86.
Japonská automobilka do svých přívrženců pumpuje v poslední době nevídané dávky adrenalinu. Největší podíl na zmíněném nese dozajista znovuzrozená Supra, o níž jsme se zmiňovali v těsném sledu za poslední měsíce nejčastěji. Částečně to jistě připadá na vrub také novým verzím GT 86, kterým prý s pomocí přeplňování nadělí konečně vyšší výkon. Ani u těch ovšem euforie ze sportovních modelů neskončí.
Minulý rok zaznělo z úst Tetsuyi Tady - člověka odpovědného za sportovnější Toyoty - že se nabídka skupinky se zadním pohonem usadí na třech modelech, přičemž GT 86 bude v jejím středu. U Supry se tedy v souvislosti s hybridním pohonem spekuluje o využití pohonu všech kol, ale to je pro nás v tuto chvíli informace druhotná. Jenomže pokud má být GT 86 uprostřed, pod ní se ještě nutně musí objevit ještě menší a levnější alternativa na skotačivé svezení a to už je zajímavé.
Z japonských médií vychází najevo i několik překvapivých podrobností. Tak například že GT 86 junior nebude typickým dvoudveřovým kupátkem, nýbrž nositelem karoserie shooting brake kombinujícím prvky kupé a hatchbacku. Pokud si to nedokážete představit, podívejte se na Volkswagen Scirocco s interiérem 2+2. Pro vytvoření takového mišmaše bude zapotřebí také nové platformy s nízkou hmotností.
Máme-li být přesnější, hovoří se o méně než jedné tuně, se kterou se bude schopen nadmíru statečně poprat i malý motor. Vůz by si tedy vystačil i se čtyřválcovou patnáctistovkou o výkonu do 140 koní. Napadá nás něco ve stylu Corolly AE86 (Hachi-Roku). Pokud už ale odkládáte nákup něčeho jiného na zábavu, pak je nutné vědět, že chystané Scirocco od Japonců bude uvedeno na trh až v roce 2018, čemuž bude předcházet zkoumání zákaznických reakcí jeho koncepčními podobami. A ty se mají objevovat už od příštího roku na autosalonu v Tokiu.















Pokud vznikne něco menšího a ještě lehčího než GT 86, pak jistě budou moci příznivci levné zábavy za volantem teprve slavit
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 11 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
před 6 hodinamiI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před 7 hodinamiTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
před 9 hodinamiČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 10 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch