Toyota chce vlastní sportovní značku, může se dotknout všech modelů

Vnuk zakladatele Toyoty chce více sporťáků, výkonný viceprezident evropské divize pak mluví o tom, že je tu hlad po věrohodných sporťácích značky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota chce vlastní sportovní značku, může se dotknout všech modelů

11.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toyota chce vlastní sportovní značku, může se dotknout všech modelů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vnuk zakladatele Toyoty chce více sporťáků, výkonný viceprezident evropské divize pak mluví o tom, že je tu hlad po věrohodných sporťácích značky.

O sportovních modelech japonské značky se v posledních měsících mluví více než za celou poslední dekádu. To by ovšem nemělo být překvapivé, neboť vládu nad automobilkou převzal v roce 2009 vnuk zakladatele Akio Toyoda. Ten je favorizací sporťáků znám, jak dokazuje třeba kupé GT 86, které je na trhu hlavně díky němu.

Jen jedním modelem se však zašlá sláva křísit nedá, proto by značka během několika následujících let ráda představila svou vlastní sportovní odnož. Právě o tom se Karl Schlicht, výkonného viceprezidenta divize Toyota Europe, rozpovídal na frankfurtském autosalonu. Podle něj je celá situace dokonce v té fázi, že automobilka již řeší celou sportovní řadu modelů Toyoty.

Celé věci by se mělo ujmout oddělení Toyota Motorsport GmbH (TMG), které je zodpovědné za veškeré závodní modely. Zázemí i zkušenosti tu tedy jsou, TMG též může posloužit jako ona „podznačka”, zatím ale chybí jasná zelená od vedení firmy. Schlicht totiž dodal, že momentálně nemá definitivní požehnání ani nová generace Toyoty Supra, ani GT 86 Cabrio.

Jistým vodítkem k prvnímu zmiňovanému modelu má být Yaris Hybrid-R. Ten je sice podle Schlichta pouhým konceptem, benzín-elektrické pohonné ústrojí ale představuje smysluplnou cestu, jak lidem dodat výkonná auta. Ve srovnání se stávajícími hybridy přitom má dojít i na snižování hmotnosti.

Stejným směrem nakonec může Toyotu posunout i úplně nová platforma TNGA (Toyota New Global Architecture), která bude podepínat budoucí nabídku. Debutovat má v roce 2015 s novým Priusem a Schlicht zatím nepotvrdil, zda se objeví na všech modelech od malého iQ až po velký Avensis. Zmínil ale, že její použití nepovede jen ke snižování nákladů, ale i zpevnění šasí a jako bonus dostaneme i nižší posez za volantem. Právě ten by šel odvozeným sportovním modelům k duhu, přece jen si v případě některých aktuálních vozů Toyota nedovedeme úplně představit jejich „věrohodné” sportovní deriváty, jak o nich hovoří Schlicht.

Na každý pád je zjevně na co se těšit, Toyota, ač to zatím více naznačuje než činí, chce po letech nudy zamířit trochu blíže lidem, kteří její auta řídí. Má někdo něco proti?

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu


Toyota chce vlastní sportovní značku, může se dotknout všech modelů - 1 - Toyota Supra render
Nová Supra je opět na pořadu dne, nemá ale být jedinou sportovní novinkou značky v následujících létech

Toyota chce vlastní sportovní značku, může se dotknout všech modelů - 2 - Lexus LS TMG 650 Faze III 01Toyota chce vlastní sportovní značku, může se dotknout všech modelů - 3 - Lexus LS TMG 650 Faze III 02Toyota chce vlastní sportovní značku, může se dotknout všech modelů - 4 - Lexus LS TMG 650 Faze III 03Toyota chce vlastní sportovní značku, může se dotknout všech modelů - 5 - Lexus LS TMG 650 Faze III 04Toyota chce vlastní sportovní značku, může se dotknout všech modelů - 6 - Lexus LS TMG 650 Faze III 05Toyota chce vlastní sportovní značku, může se dotknout všech modelů - 7 - Lexus LS TMG 650 Faze III 06
Divize TMG si v současné době hraje hlavně s předchozím Lexusem LS. Získaná data by ovšem mohla využít na vývoj sportovních modelů Toyoty

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.