Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Avensis 2015: rozlučkový facelift detailně, malý rozhodně není
3.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Avensis dostal do posledních let moderní design a papírově úspornější motory. Funkčních novinek je více, třeba sedadla mají být lepší na dlouhých cestách.
Vedle inovovaného Aurisu představila japonská Toyota na ženevském autosalonu také větší Avensis s faceliftem, kterým jej omladí na poslední tři roky života. Kromě designových vylepšení, kterými se Avensis dost podobá zmíněnému Aurisu a trochu také vodíkovému Mirai, čekejme i motory plnící Euro 6.
Zvenčí tedy vidíme LEDková světla vpředu, jejichž linky navazují na přední masku, i vzadu, kde lze najít vliv jak stávajícího Avensisu, tak i nového designu zadních lamp, který si můžeme prohlédnout i na Aurisu. Drobných úprav se dostalo také nárazníkům, které přispěly ke zvětšení celkové délky o 40 mm, a cestu sem najdou i nová sedmnácti- a osmnácpalcová kola.
O poznání modernější ve srovnání se současným Avensisem je interiér, zejména palubní deska, ve které vidíme i náznaky soudobého designu vnitřků ostatních Toyot. Přístrojový štít se změnil ve dva tubusy se 4,2" barevným displejem uprostřed a vidíme tu i ručičkový teploměr chladicí kapaliny. Ony ručičky také stojí za pozornost, nejsou to jednoduché tyčinky jako u všech ostatních aut, nýbrž jakési dvojité. Vypadá to zajímavě, otázkou je, zda to bude dostatečně přehledné.
Podle Toyoty se také zlepší komfort v kabině, a to jak menším množstvím vibrací, tak i tlustší zvukovou izolací ze všech stran. Jízdnímu komfortu a snížení únavy na dlouhých cestách mají pomáhat také upravená přední sedadla. Interiér také dostal lepší materiály a nový infotainmentový systém Toyota Touch 2. A konečně, je tu také nový volant a hlavice řadicí páky a sedadla mohou být čalouněna látkou, kůží nebo kombinací kůže a alcantary.
Standardem už u základního modelu bude klimatizace, tempomat s omezovačem rychlosti nebo systém Toyota Safety Sense, tedy kombinace hlídače jízdních pruhů, automatických dálkových světel, systému pro snížení následků nehody nebo rozpoznávání dopravních značek. Vrcholová výbava bude obsahovat kožené čalounění, satelitní navigaci anebo systém bezklíčového vstupu a startování.
Novinky se pochopitelně dají očekávat i pod kapotou. Všechny motory faceliftovaného Avensisu budou splňovat normu Euro 6; benzínové jednotky 1,6 o 130 koních, 1,8 o 145 koních a 2,0 o 150 koních dostaly úpravy směrem k nižší spotřebě a emisím, mimo jiné se zvýšil kompresní poměr a vnitřnosti motorů byly upraveny s cílem snížit tření. Nové papírové hodnoty kombinované spotřeby jsou 6,1 litru, resp. 6 litrů a 6,1 l/100 km.
U dieselů ale proběhly trochu větší změny. Stávající dvoulitr D-4D se poroučel a na jeho místo nastoupila šestnáctistovka, která nabídne 111 koní ve 4 tisících otáčkách a 270 Nm mezi 1 750 a 2 250 otáčkami jako v Aurisu. Avensis s ní na stovku zrychlí za 11,4 vteřiny a zvládne až 180 km. Hovoří se o spotřebě 4,1 litru nafty na 100 km. Místo 2,2litrového dieselu přijde na scénu úplně nový dvoulitr D-4D, který je silnější - nabídne 141 koní ve 4 tisících otáčkách a 320 Nm mezi 1 750 a 2 500 ot./min. Tento motor má být trochu žíznivější, konkrétně 4,5 litru na sto, ale také s ním má Avensis zvládnout stovku za 9,5 vteřiny a maximálku 200 km/h.
Jak bude možno diesely kombinovat s CVT označeným Multidrive S, zatím není známo, ale k benzínové osmnáctistovce CVT dostat budete moci a u dvoulitru bude standardem. I tato převodovka doznala změn - je tu například nový hydrodynamický měnič točivého momentu, nové olejové čerpadlo a také se změnila elektronika převodovky.
Kdy se inovovaný Avensis dostane do prodeje, zatím není známo, ale neočekávejme, že by Toyota dlouho otálela. Například hodnoty spotřeby jsou nicméně zatím provizorní, jak uvádí automobilka; čekají ještě na potvrzení cyklem NEDC, ale příliš měnit by se neměly - dokud nedojde na skutečnou jízdu, ale to je trochu jiný příběh. Ceník se dozvíme také blíže ke spuštění prodejů.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.







Šedý lak sluší faceliftované Toyotě Avensis mnohem více než černá, ve které se prezentuje na oficiálních fotkách
Zvenčí Avensis připomíná jak Auris, také v Ženevě odhalený, tak trochu i vodíkové Mirai
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Mazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 2 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 4 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 7 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins