Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Avensis 2012: facelift ve jménu honby za emisemi
13.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(živé foto, video) Zvěsti okolo faceliftu Avensisu hovořily hlavně o snaze snížit normovanou spotřebu. To platí, pokutám ale ujde jediný motor.
Úprava designu faceliftované Toyoty Avensis dopadla podle očekávání v duchu stylistického směru nastíněného novým Yarisem, ale hlavně pro nás nepředstavuje žádnou novinku díky neplánovaně pořízeným špionážním fotkám z počátku srpna.
Avensis po plastice využívá více hran, rozmáchlejší křivky a podle nepsaných pravidel „chirurgických“ zákroků prováděných na autech v polovině modelového cyklu dostal nové nárazníky, poupravenou masku chladiče a jiný tvar předních světel obsahujících nyní LED pro denní svícení. V zadních světlech pro změnu přibyly horizontální lamely ve stylu posledních mnichovských produktů.
Podobně decentní evoluce proběhla v kabině. Obvyklé a notoricky známé „vylepšení kvality, použití nového čalounění a možnosti volby nových barev“, tu máme ještě utlumenější palubní desku, koberečky lépe pohlcující hluk, tři nové barvy kůže, revidované tvary výdechů, „nejpokročilejší a cenově dostupný dotykový displej navigace Toyota Touch & Go“ a pozměněný layout centrální konzoly. Tudíž nic zásadního.
Další změny proběhly podle Toyoty na podvozku využívajícím vzpěry MacPherson vpředu a víceprvkové zavěšení vzadu. Avensis má teď být při jízdě komfortnější, nabídnout větší agilitu a „více jízdních zážitků“. Japonská značka se ale jaksi zapomněla zmínit, o jaké konkrétní úpravy jde.
O něco sdílnější byla v případě motorů. Zejména pak pokud jde o modifikace nejmenšího dieselu o objemu 2,0 l. Toyota totiž ve snaze snížit emise oxidu uhličitého pod hodnotu 130 g/km zašla ještě o něco níž, aby využila daňové zvýhodňování vozů produkujících 120 g/km, které platí v některých státech EU. Dosáhla toho redukcí hmotnosti motoru a převodovky (opět bez upřesnění), snížením vnitřního tření a zvýšením účinnosti spalování (opět nemůžeme sloužit podrobnostmi). Výsledek je takový, že Avensis 2,0 D-4D se dostal ze 139 na 119 g/km (platí pro sedan i kombi), takže fleetoví manažeři budou mít o čem snít.
V nabídce pak zůstávají další dva diesely 2.2 D-4D s výkony 150 a 177 koní, a také tři zážehové čtyřválce 1,6 (132 k), 1.8 (147 k) a 2.0 (152 k). Všechny agregáty se standardně kombinují se 6stupňovou manuální převodovkou, „střední“ diesel také s klasickým 6stupňovým automatem (tuto verzi lze mít i se systémem Pre-Crash Safety s milimetrovým radarem a senzory skenujícími silnici) a dvojice silnějších benzínových motorů je k mání s bezstupňovou převodovkou Multidrive S a pádlovým řazením elektronicky předvolených převodů.
Toyota se zatím nezmínila o tom, kdy by se faceliftovaný Avensis měl dostat do prodeje a zda se představené novinky dotknou i ceníku. Očekáváme však, že se vůz u dealerů objeví ještě letos a to za stejné ceny jako dosud.
Tip: Projděte si také další novinky letošního frankfurtského autosalonu.























Toyota Avesis s faceliftem pro rok 2012
Faceliftovaný Avensis na živých fotkách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Lada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
před hodinouPodívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
včeraÚplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025
Nejnovější články
Lada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
před hodinouKie došla kuráž, po tristním přijetí nejošklivějšího auta posledních let zoufale říká: Tak si s tím aspoň sjeďte, než nás pošlete do háje
před 2 hodinamiPorsche je na tom tak zle, že může prodat zbytek Bugatti prťavému Rimacu, i když dřív chtělo udělat pravý opak
před 4 hodinamiNěmci vybrali ojetá auta hrůzy pro rok 2025. Těmto je lepší se vyhnout, vedle tradičně „excelujících” Dacií jsou tu i Škody
včeraVracející se Honda Prelude poprvé ukázala svůj interiér. Od pohledu je to zklamání, detaily ale potěší
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 04.05. 07:37 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.04. 22:01 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 04.04. 19:13 - mlunovozík
- BMW Divize 04.04. 15:41 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.04. 14:08 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.03. 20:18 - řidičBOB
- Onboard videa 04.03. 19:57 - řidičBOB
- Samosvorné diferenciály pro BMW 04.03. 17:10 - pavproch