Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Avensis 2012: facelift ve jménu honby za emisemi
13.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(živé foto, video) Zvěsti okolo faceliftu Avensisu hovořily hlavně o snaze snížit normovanou spotřebu. To platí, pokutám ale ujde jediný motor.
Úprava designu faceliftované Toyoty Avensis dopadla podle očekávání v duchu stylistického směru nastíněného novým Yarisem, ale hlavně pro nás nepředstavuje žádnou novinku díky neplánovaně pořízeným špionážním fotkám z počátku srpna.
Avensis po plastice využívá více hran, rozmáchlejší křivky a podle nepsaných pravidel „chirurgických“ zákroků prováděných na autech v polovině modelového cyklu dostal nové nárazníky, poupravenou masku chladiče a jiný tvar předních světel obsahujících nyní LED pro denní svícení. V zadních světlech pro změnu přibyly horizontální lamely ve stylu posledních mnichovských produktů.
Podobně decentní evoluce proběhla v kabině. Obvyklé a notoricky známé „vylepšení kvality, použití nového čalounění a možnosti volby nových barev“, tu máme ještě utlumenější palubní desku, koberečky lépe pohlcující hluk, tři nové barvy kůže, revidované tvary výdechů, „nejpokročilejší a cenově dostupný dotykový displej navigace Toyota Touch & Go“ a pozměněný layout centrální konzoly. Tudíž nic zásadního.
Další změny proběhly podle Toyoty na podvozku využívajícím vzpěry MacPherson vpředu a víceprvkové zavěšení vzadu. Avensis má teď být při jízdě komfortnější, nabídnout větší agilitu a „více jízdních zážitků“. Japonská značka se ale jaksi zapomněla zmínit, o jaké konkrétní úpravy jde.
O něco sdílnější byla v případě motorů. Zejména pak pokud jde o modifikace nejmenšího dieselu o objemu 2,0 l. Toyota totiž ve snaze snížit emise oxidu uhličitého pod hodnotu 130 g/km zašla ještě o něco níž, aby využila daňové zvýhodňování vozů produkujících 120 g/km, které platí v některých státech EU. Dosáhla toho redukcí hmotnosti motoru a převodovky (opět bez upřesnění), snížením vnitřního tření a zvýšením účinnosti spalování (opět nemůžeme sloužit podrobnostmi). Výsledek je takový, že Avensis 2,0 D-4D se dostal ze 139 na 119 g/km (platí pro sedan i kombi), takže fleetoví manažeři budou mít o čem snít.
V nabídce pak zůstávají další dva diesely 2.2 D-4D s výkony 150 a 177 koní, a také tři zážehové čtyřválce 1,6 (132 k), 1.8 (147 k) a 2.0 (152 k). Všechny agregáty se standardně kombinují se 6stupňovou manuální převodovkou, „střední“ diesel také s klasickým 6stupňovým automatem (tuto verzi lze mít i se systémem Pre-Crash Safety s milimetrovým radarem a senzory skenujícími silnici) a dvojice silnějších benzínových motorů je k mání s bezstupňovou převodovkou Multidrive S a pádlovým řazením elektronicky předvolených převodů.
Toyota se zatím nezmínila o tom, kdy by se faceliftovaný Avensis měl dostat do prodeje a zda se představené novinky dotknou i ceníku. Očekáváme však, že se vůz u dealerů objeví ještě letos a to za stejné ceny jako dosud.
Tip: Projděte si také další novinky letošního frankfurtského autosalonu.























Toyota Avesis s faceliftem pro rok 2012
Faceliftovaný Avensis na živých fotkách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
před 35 minutamiNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Přirozený projev špičkového motoru je prostě nenahraditelný, moderní napodobeniny jsou jen gumové panny mezi auty
před hodinouNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
před 35 minutamiJames May ukázal své nové auto. Je tak prťavé, že mu sahá někam k pasu, i když nejde o žádný supersport
před hodinouBlackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před 3 hodinamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva