Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Auris 2013: unikly první fotky a detaily k nové generaci
28.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Japonci brzy nahradí pět let starý hatchback Auris novou generací vozu stejného jména. Produkt bude nejdříve otestován na domácí půdě.
Toyoty nižší střední třídy v Evropě nikdy neměly (jak se říká) na růžích ustláno. Bít se o konzervativní zákazníky s Golfem, Astrou, Focusem nebo Méganem, navíc s produktem, který nijak nevybočuje z řady, není zrovna snadná práce. Japonci to ale nevzdávají a ještě letos představí nástupce současného Aurisu.
Druhá generace kompaktního hatchbacku bude představena letos v červenci, nejdříve však domácí japonské klientele. Obrázky nového vozu unikly podle dostupných informací z katalogu distribuovaného prodejcům.
Co k designu nového Aurisu říci? Předně asi to, že ani tentokrát se návrháři příliš neodvázali. Oproti předchůdci je posun značný, auto je ale dost podobné novému Yarisu a Toyotě Prius C. Technika pod novou karoserií ale pokročí ještě méně. Proslýchá se, že platforma a rozvor o délce 2 600 mm zůstanou stejné a změní se pouze vnější rozměry. Auris č. 2 naroste o 25 milimetrů na 4,27 m, výška spadne o 55 milimetrů na 1,46 m a šířka 1,76 m zůstane na svém.
Interiér se od tvarových experimentů se „sloní nohou“ místo tradičního tunelu opět vrátí ke klasice a základní linie budou také příbuzné těm v Yarisu. Sedadla cestujících vpředu mají být uložené poněkud níž a pasažéři na zadní lavici budou profitovat z o dva centimetry více místa pro jejich kolena. Naroste také zavazadlový prostor díky prohloubené podlaze a prodloužení kufru o 50 mm.
Motorizace japonského provedení se nezmění. Auuris bude nabízet pouze zážehové čtyřválce o objemu 1,5 a 1,8 litru s výkonem 108, respektive 144 koní. Obě jednotky budou spojeny s bezestupňovým variátorem CVT, silnější agregát dostane na objednávku šestistupňovou manuální převodovku. Slabší motorizace bude mít vzadu nadále jednoduchá vlečená ramena spojená s torzně pružnou příčkou, pro osmnáctistovku je pak vyhrazený multilink.
Evropské motorizace budou vypadat poněkud jinak. Ke slovu se s největší pravděpodobností dostanou diesely 1,4, 2,0 a 2,2 D-4D, hybridní pohon z Priusu a asi i dosud prodávané zážehové čtyřválce 1,33 a 1,6 litru. Termín představení „naší” verze je zatím v nedohlednu, viděli bychom to ale někdy na polovinu příštího roku, v lepším případě v Ženevě 2013.
Druhá generace Aurisu zůstane u platformy té první. Konstrukce zadní nápravy neznáme, Toyota má v záloze torzní příčku i multilink
Zdroj: Noticias Automotivas
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 09:05 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 01.30. 21:01 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.28. 15:13 - pavproch