Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Auris 2013: unikly první fotky a detaily k nové generaci
28.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Japonci brzy nahradí pět let starý hatchback Auris novou generací vozu stejného jména. Produkt bude nejdříve otestován na domácí půdě.
Toyoty nižší střední třídy v Evropě nikdy neměly (jak se říká) na růžích ustláno. Bít se o konzervativní zákazníky s Golfem, Astrou, Focusem nebo Méganem, navíc s produktem, který nijak nevybočuje z řady, není zrovna snadná práce. Japonci to ale nevzdávají a ještě letos představí nástupce současného Aurisu.
Druhá generace kompaktního hatchbacku bude představena letos v červenci, nejdříve však domácí japonské klientele. Obrázky nového vozu unikly podle dostupných informací z katalogu distribuovaného prodejcům.
Co k designu nového Aurisu říci? Předně asi to, že ani tentokrát se návrháři příliš neodvázali. Oproti předchůdci je posun značný, auto je ale dost podobné novému Yarisu a Toyotě Prius C. Technika pod novou karoserií ale pokročí ještě méně. Proslýchá se, že platforma a rozvor o délce 2 600 mm zůstanou stejné a změní se pouze vnější rozměry. Auris č. 2 naroste o 25 milimetrů na 4,27 m, výška spadne o 55 milimetrů na 1,46 m a šířka 1,76 m zůstane na svém.
Interiér se od tvarových experimentů se „sloní nohou“ místo tradičního tunelu opět vrátí ke klasice a základní linie budou také příbuzné těm v Yarisu. Sedadla cestujících vpředu mají být uložené poněkud níž a pasažéři na zadní lavici budou profitovat z o dva centimetry více místa pro jejich kolena. Naroste také zavazadlový prostor díky prohloubené podlaze a prodloužení kufru o 50 mm.
Motorizace japonského provedení se nezmění. Auuris bude nabízet pouze zážehové čtyřválce o objemu 1,5 a 1,8 litru s výkonem 108, respektive 144 koní. Obě jednotky budou spojeny s bezestupňovým variátorem CVT, silnější agregát dostane na objednávku šestistupňovou manuální převodovku. Slabší motorizace bude mít vzadu nadále jednoduchá vlečená ramena spojená s torzně pružnou příčkou, pro osmnáctistovku je pak vyhrazený multilink.
Evropské motorizace budou vypadat poněkud jinak. Ke slovu se s největší pravděpodobností dostanou diesely 1,4, 2,0 a 2,2 D-4D, hybridní pohon z Priusu a asi i dosud prodávané zážehové čtyřválce 1,33 a 1,6 litru. Termín představení „naší” verze je zatím v nedohlednu, viděli bychom to ale někdy na polovinu příštího roku, v lepším případě v Ženevě 2013.








Druhá generace Aurisu zůstane u platformy té první. Konstrukce zadní nápravy neznáme, Toyota má v záloze torzní příčku i multilink
Zdroj: Noticias Automotivas
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 10 hodinamiNěmci poznávají „kouzlo” zelené ekonomiky. Lidé si stěžují na málo dobíjecích stanic, třetinu jich ale nikdo nepoužívá
před 11 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva