Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Auris 2013: nová generace oficiálně odhalena
20.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Golf VII nebude jedinou významnou kompaktní novinkou, kterou čeká premiéra Paříži. Rozdat si to už tam bude muset i s novým Aurisem.
Doplněno 10:00: Přidali jsme pár dalších detailů a snímků nového Aurisu zveřejněných současně s evropskou premiérou v Japonsku. Jak moc pro nás jsou relevantní je otázkou, minimálně na snímky sportovně laděné verze RS se ale nedívá špatně...
Mezi výrobci kompaktních hatchbacků a sedanů bychom v globálním měřítku nenašli větší rivaly než Toyotu a Volkswagen. Právě jejich modely Corolla a Golf se řadí mezi nejprodávanější auta všech dob a ačkoli Japonci v poslední době v Evropě tradiční jméno téměř opustili a vsadili na nové označení Auris, ideově jde stále o stejné auto. V poslední době sice musejí tito staří hráči odolávat tlaku zejména korejských Hyundai i30 a Kia Cee'd (Ford Focus své pozice poněkud ztrácí), beztak jsou to ale hlavně oni, na které se upírá mimořádná pozornost potenciální evropské klientely.
Jistě proto není náhodou, že se právě nový Golf VII poprvé představí veřejnosti úplně na stejném místě jako nejnovější kompaktní Toyota. Na tuto událost si ještě budeme muset něco přes měsíc počkat, už teď ale víme, že se tak stane a v základních obrysech vám můžeme nastínit, co nový Auris nabídne. Japonská automobilka totiž vůz před malou chvíli zatím alespoň virtuálně odhalila.
Tato událost přitom určitě nepřichází jako blesk z čistého nebe a ani samotné pojetí vozu nás určitě nepřekvapilo. Japoncům totiž už v minulých týdnech unikly nejprve méně kvalitní a později i kvalitnější katalogové fotky nového Aurisu pro Asii a kdyby vám to snad bylo málo, bez maskování byla přistižena i evropská verze. S jistotou jsme znali i jeho jméno (spekulovalo se o návratu ke Corolle) a též o místu premiéry se veřejně mluvilo.
Takže vlastně žádné překvapení a když se na auto zpříma podíváte, nezažijete jej, ani kdybyste nic z výše zmíněného v nedávné době nepostřehli. Vůz je totiž od pohledu designově značně inspirován novým Yarisem a ani pohled pod kabát nenaznačuje revoluci jako spíše důkladnou evoluci.
Pouze pět let uběhnuvších od premiéry předchozího Aurisu a zachování stejného rozvoru náprav (2 600 mm) totiž nasvědčuje cosi o generační proměně ve stylu Volkswagenu Passat B7, tedy pouze doladění základní techniky a sázce hlavně na nový design. V jeho případě nemůžeme o „novosti” pochybovat nejen kvůli vzhledu, ale i s ohledem na rozměry karoserie - ta je s 4 275 mm na délku o 30 mm delší a 1 460 o 55 mm nižší. Pouze šířka 1 760 mm zůstává na chlup stejná.
Pozoruhodné je jistě i mezigenerační snížení hmotnosti o 40 kilogramů a další snížení koeficientu aerodynamického odporu vzduchu na 0,28. To by spolu s citelně nižší karoserií mělo pomoci ke snížení spotřeby paliva a zlepšení dynamiky vozu. Přesná čísla v tomto ohledu ale zatím bohužel nabídnout nemůžeme - Toyota zveřejnila pouze tolik, že vůz bude dodáván s čtveřicí motorů: benzinovými 1,3 a 1,6 a naftovými 1,4 a 2,0. K dispozici bude i hybridní verze, u které známe nejen objem spalovacího motoru (1,8, pochopitelně na benzin), ale i maximální výkon (136 koní) a standardně dodávanou převodovku (CVT). U ostatních nevíme ani to.
Z dalších detailů tak můžeme zmínit, že vůz i přes zachování stejného rozvoru náprav slibuje více prostoru pro cestující. Ani zde nemůžeme sloužit konkrétními daty krom jednoho údaje - objemu zavazadlového prostoru. I ten se mezigeneračně zvětšil a nyní nabídne až 360 litrů, a to i v hybridním provedení.
Výčet známých informací týkajících se evropského provedení nového Aurisu tím víceméně končí, pomoci si ale můžeme i daty uvolněnými při japonské premiéře. K motorům ani tak více říci nemůžeme, neboť v Zemi vycházejícího slunce bude Auris k mání s trochu jinými jednotkami (benzinové 1,5 a 1,8), alespoň jedna věc ale vypadá zajímavě i z našeho pohledu. V rámci pokusu oslovit i mladší než současnou klientelu bude Auris nově k mání také ve sportovně laděném provedení RS a podle všeho to nebude jen „all show, no go”. Vůz tedy dostal i dramatičtější vzhled, jinak se ale může pyšnit i výrazně přepracovaným podvozkem (zadní osa používá dvojitý lichoběžník), ostřejším řízením, kratšími převody a silnějším motorem 1,8i se zatím neznámým výkonem (čekat lze ale něco kolem 140-150 koní) a kombinovanou spotřebou 6,25 litru benzinu na 100 km jízdy. Jestli se něco podobného někdy objeví i v Evropě, to je otázka, ale... proč by nemohlo?
To je asi tak vše podstatné, co vám v tuto chvíli můžeme k novému Aurisu 2013 říci, fotografie hybridní i konvenční verze pochopitelně následují. Do prodeje by se novinka o přes označení modelového roku 2013 měla dostat ještě letos, záhy po premiéře v Paříži. Příští rok je pak očekáván také příchod varianty kombi.
Ale to všechno se ještě ukáže, konec konců i k hatchbacku vám ještě budeme mít co říci - spousta detailů je zatím stále zahalena rouškou tajemství.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Toto je nový Auris resp. Auris Hybrid 2013 zvenčí i zevnitř, část snímků zachycuje ostřejší provedení RS představené zatím jen pro japonský trh
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva