Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Aqua Air: skalpovaná voda na hybridní mlýn míří do Tokia
14.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Koncepční kabriolet vychází z Toyoty Prius C, je však nepatrně kratší a nižší. V rámci spotřeby si prý neřekne o více než průměrných 2,82 l/100 km.
Doplněno 17:30 V průběhu dne se nám podařilo sesbírat nové fotky a informace rovněž o poslední chybějící části trojlístku, modelu Aqua Cross. Ten ve srovnání se standardním hatchbackem dostal populární černé plasty ve spodní části karoserie, s nimiž koresponduje jiná čelní maska, mlhovky a střešní ližiny. Uvnitř se pak dočkáme víceméně jen jinak zbarveného čalounění, pod kapotou by však tento model dostat hybridní pohonné ústrojí. O tom nám ale prý Toyota poví až na autosalonu.
Pro japonskou automobilku Toyota je domácí autosalon logicky velmi důležitý. Proto bychom se neměli divit náloži novinek, které v Tokiu představí, stejně jako neudiví ano to, že většina z nich staví na alternativním pohonu. Koncept FCV tak budou pohánět palivové články, zatímco Toyota FV2 by chtěla být koněm budoucnosti. To jsou ale fakta, která již delší dobu víte, proto přejděme k dnešní novince.
Než se ovšem konceptu Aqua Air pořádně podíváme pod kapotu, trochu osvětlíme jeho historii. Studie totiž vychází ze standardního hybridního hatchbacku, který je na japonském trhu prodáván jako Aqua, zatímco zbytek světa jej zná pod názvem Prius C. Platformu pak má společnou s nám dobře známým modelem Yaris, ačkoliv rozměrově je o pár centimetrů větší.
To je ostatně patrné i z otevřeného konceptu, který měří 3 990 mm na délku, 1 690 mm na šířku, 1 440 mm na výšku a v rámci rozvoru nabízí 2 550 mm. Je tak o deset milimetrů kratší a nižší než koncept Aqua G Sports, který Toyota představila na lednovém Tokio Auto Salonu a jenž by měl jít ještě v závěru tohoto roku do prodeje. Samozřejmě prozatím jen v Japonsku.
Aktuálně přitom není zcela jasné, zda novinka bude kroky svého příbuzného následovat (a teď nemyslíme zrovna přítomnost na stánku v Tokiu, kde se samozřejmě oba vozy vedle sebe ukážou). Identické pohonné ústrojí složené z 1,5litrového čtyřválce Atkinsonova cyklu, elektromotoru a převodovky CVT však jisté produkční možnosti naznačuje.
Raději ale nebudeme předbíhat záměrům Toyoty a počkáme na slavnostní představení, ke kterému dojde příští týden. Proto v závěru jen dodáme, že koncept Aqua Air nabídne stejně jako hatchback s pevnou střechou 100 koní a spotřebu 2,82 l/100 km. Přičemž na stánku oba modely doplní ještě studie Aqua Cross. O té ale prozatím není nic známo.
Toyota Aqua Cross
Toyota Aqua Air
Toyota Aqua G Sports
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 2 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 3 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva