Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Aqua Air: skalpovaná voda na hybridní mlýn míří do Tokia
14.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Koncepční kabriolet vychází z Toyoty Prius C, je však nepatrně kratší a nižší. V rámci spotřeby si prý neřekne o více než průměrných 2,82 l/100 km.
Doplněno 17:30 V průběhu dne se nám podařilo sesbírat nové fotky a informace rovněž o poslední chybějící části trojlístku, modelu Aqua Cross. Ten ve srovnání se standardním hatchbackem dostal populární černé plasty ve spodní části karoserie, s nimiž koresponduje jiná čelní maska, mlhovky a střešní ližiny. Uvnitř se pak dočkáme víceméně jen jinak zbarveného čalounění, pod kapotou by však tento model dostat hybridní pohonné ústrojí. O tom nám ale prý Toyota poví až na autosalonu.
Pro japonskou automobilku Toyota je domácí autosalon logicky velmi důležitý. Proto bychom se neměli divit náloži novinek, které v Tokiu představí, stejně jako neudiví ano to, že většina z nich staví na alternativním pohonu. Koncept FCV tak budou pohánět palivové články, zatímco Toyota FV2 by chtěla být koněm budoucnosti. To jsou ale fakta, která již delší dobu víte, proto přejděme k dnešní novince.
Než se ovšem konceptu Aqua Air pořádně podíváme pod kapotu, trochu osvětlíme jeho historii. Studie totiž vychází ze standardního hybridního hatchbacku, který je na japonském trhu prodáván jako Aqua, zatímco zbytek světa jej zná pod názvem Prius C. Platformu pak má společnou s nám dobře známým modelem Yaris, ačkoliv rozměrově je o pár centimetrů větší.
To je ostatně patrné i z otevřeného konceptu, který měří 3 990 mm na délku, 1 690 mm na šířku, 1 440 mm na výšku a v rámci rozvoru nabízí 2 550 mm. Je tak o deset milimetrů kratší a nižší než koncept Aqua G Sports, který Toyota představila na lednovém Tokio Auto Salonu a jenž by měl jít ještě v závěru tohoto roku do prodeje. Samozřejmě prozatím jen v Japonsku.
Aktuálně přitom není zcela jasné, zda novinka bude kroky svého příbuzného následovat (a teď nemyslíme zrovna přítomnost na stánku v Tokiu, kde se samozřejmě oba vozy vedle sebe ukážou). Identické pohonné ústrojí složené z 1,5litrového čtyřválce Atkinsonova cyklu, elektromotoru a převodovky CVT však jisté produkční možnosti naznačuje.
Raději ale nebudeme předbíhat záměrům Toyoty a počkáme na slavnostní představení, ke kterému dojde příští týden. Proto v závěru jen dodáme, že koncept Aqua Air nabídne stejně jako hatchback s pevnou střechou 100 koní a spotřebu 2,82 l/100 km. Přičemž na stánku oba modely doplní ještě studie Aqua Cross. O té ale prozatím není nic známo.
Toyota Aqua Cross
Toyota Aqua Air
Toyota Aqua G Sports
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 2 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 3 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 5 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 6 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis