Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota a Subaru budou dál vyrábět sporťák. Dorazí facelift GT 86 i nová generace
9.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizovaná GT86 posílí pohonné ústrojí mechanickou cestou, nikoliv však přeplňováním. To elektrické možná dorazí v příští generaci.
O modernizaci Toyoty GT 86 a Subaru BRZ se mluvilo již mnohokrát, přičemž pokaždé byl v centru všech řečí vyšší výkon. Stávající provedení totiž zásobuje zadní kola 200 koňmi, což pro mnohé není dostatečná porce. Je sice otázkou, zda by tito negativisté přispěli do firemních kas ve chvíli, kdy by se dané stádo rozrostlo třeba o padesátku dalších hlav, nicméně i tak zůstává faktem, že jakmile si na standardní výkon zvyknete, začnete toužit po větší porci - zbytek auta by prostě zvládl víc.
Obě automobilky se rozhodly vyjít fanouškům vstříc v rámci faceliftu, který nejspíše dorazí v příštím roce. Na turbodmychadlo ovšem můžeme zapomenout, neboť šéf projektu Tetsuya Tada v něm vidí více negativ než pozitiv. „Největší stížností spojenou s těmito motory je zvuk. Vysoká komprese je skoro stejná jako u dieselů, takže prostě znějí nudně.“ Nicméně i duchovní otec GT 86 přiznal, že přeplňování je cestou budoucnosti.
Podle Tady by ovšem dané turbodmychadlo mělo být malé, s vyšší kompresí a především poháněné elektricky, nikoliv výfukovými plyny. Jako takové by zaručovalo dobrou odezvu na plyn. Nicméně než se tak stane, chce Toyota prozkoumat veškeré další možné způsoby, jak dosáhnout vyššího výkonu. Přeplňování je totiž prý velmi snadnou cestou, kterou se značka vydat nechce. A to nikoliv jen kvůli zvuku, ale také kvůli ponížení otáček.
Zda se ovšem e-turba dočkáme již v příští generaci, to je sporné. Danou záležitost tedy prozatím nechme spát a pojďme se věnovat zmiňovanému faceliftu, který výkon stoprocentně navýší, ovšem jen nepatrnou měrou. Mimo to dorazí také s poladěným podvozkem, účinnějšími brzdami a agresivnější vizáží. Jak navíc přiznal Tada, k mání nebude jen standardní verze, ale rovněž i dynamičtější, která dostane do vínku karbonovou střechu.
Všechny tyto změny mají přispět k větší dynamičnosti, bohužel však na druhou stranu budou vykoupeny poněkud vyšší cenou. Ta nejspíše začne šplhat směrem k milionu korun, neboť stávající provedení startuje na 829 900 Kč. Pro Toyotu ovšem nepůjde o zásadní problém, neboť GT 86 je ve firemní hierarchii považováno za prostřední model, roli základu převezme produkční verze konceptu S-FR.
Tím máme facelift probraný, na malý okamžik se tedy můžeme vrátit k druhé generaci. K té skutečně dojde, přičemž značky Toyota a Subaru na ní budou opět spolupracovat. Vše potvrdil Yasuyuki Yoshinaga, šéf Fuji Heavy Industries, podle kterého nakonec došlo k dohodě. Mimo hru jsou tak zkazky, podle nichž mělo příští kupé GT 86 stát na platformě MX-5 jako vyústění kooperace s Mazdou.
Mimo to Yoshinaga také dodal, že Subaru hodlá limitovat globální produkci na 1,03 milionu vozů, která může časem narůst na 1,1 milionu vozů. Tím však expanze skončí, neboť značka hodlá zůstat okrajovým hráčem. Jelikož přitom zhruba 600 tisíc z daného množství má zůstat v Americe, je zřejmé, proč se v Evropě některých novinek zkrátka nedočkáme.
Toyota GT 86 se v příštím roce dočká faceliftu, který přinese vyšší výkon i agresivnější design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před hodinou - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 2 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 4 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 09:59 - Spectral
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie