Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota 86 GRMN: sériová verze dostala mnohé z toho, na co u GT86 čekáme
29.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Limitovaná edice shodila na hmotnosti 45 kg, posílila na 216 koním a chlubí se také kratšími převod či zrevidovaným podvozkem.
Prakticky již od příchodu Toyoty GT 86 do prodeje se spekuluje o silnějším provedení. Bohužel však dosud žádná taková verze nedorazila, tedy alespoň ne oficiální cestou. Dnes je ovšem situace o trochu příznivější, neboť představit si můžeme provedení GRMN 86. Pod něj se podepsala závodní divize Gazoo Racing Masters of Nürburgring, která plně spadá pod japonskou automobilku. Dá se tedy mluvit o továrním kousku, který dostal do vínku nižší hmotnost a vyšší výkon než standardní provedení. Než ovšem začnete nadšením skákat do vzduchu, musíme vás zarazit - všech 100 kusů limitované edice je určeno pouze pro domácí trh.
Oč tedy přijdeme? V prvé řadě o aerodynamičtější bodykit, který zahrnuje čelní spoiler, karbonovou kapotu motoru, okna z plexiskla a mohutné zadní křídlo. Standardem jsou dále 17palcová litá kola, se kterými jsou spojené širší zadní pneumatiky než u základní verze a také šestipístkové přední a čtyřpístkové zadní odvětrávané brzdy. Tyto modifikace přitom nezlepšily pouze přítlak, ale zároveň v kombinaci s okleštěným interiérem stojí za 45kilogramovou dietou.
V kombinaci s nižší hmotností lze očekávat také vyšší výkon, ačkoliv dvoulitrový boxer počítá i nadále s atmosférickým plněním. Nově však produkuje 216 koní a 217 Nm točivého momentu namísto 200 koní a 205 Nm. Nakolik tyto úpravy ovlivnily jízdní dynamiku, to již divize GRMN nezmiňuje. Jelikož ale šestistupňový manuál počítá také se zkrácenými převody, dá se předpokládat, že čas potřebný ke zrychlení z klidu na stovku poklesl citelně pod 7 sekund.
Jak jsme uvedli výše, k dispozici bude sto exemplářů, přičemž cena každého startuje na 6 580 000 yenech (cca 1 347 500 Kč). Prodej bude odstartován po lednovém autosalonu v Tokiu, kde si verze GRMN 86 odbude svou živou premiéru stejně jako koncept, který sériové verzi před dvěma roky předcházel. Po celou tu dobu přitom divize Gazoo Racing sbírala cenná data při testech i závodech na Severní smyčce, aby produkční model nebyl zklamáním.
Toyota GT 86 dostala od divize GRMN do vínku nižší hmotnost, vyšší výkon a aerodynamický bodykit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 27 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 26 minutami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 2 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva