Toyobavor II: Toyota uvede model s technikou BMW řady 1, v roce 2017

Pod GT 86 se v nabídce Toyoty zařadí kompakt sportovního zaměření, který vzejde z dnešního BMW 1. Guláš? Přidejte si ještě motor od Yamahy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyobavor II: Toyota uvede model s technikou BMW řady 1, v roce 2017

27.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Toyobavor II: Toyota uvede model s technikou BMW řady 1, v roce 2017

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pod GT 86 se v nabídce Toyoty zařadí kompakt sportovního zaměření, který vzejde z dnešního BMW 1. Guláš? Přidejte si ještě motor od Yamahy.

Co se týče Toyoty, poslední týdny si u nás získává pozornost zejména informacemi o znovuzrozením Supry, o níž jsme se zmiňovali nejčastěji. Nedávno však svět obletěla zpráva o menším sporťáku, jehož hmotnost by neměla překročit tunu a v portfoliu japonské značky by našel místo pod GT 86. V této souvislosti jsme také hovořili o karoserii typu shooting brake kombinujícím prvky kupé a hatchbacku a jako příklad jsme uvedli VW Scirocco s interiérem 2+2.

Nyní se ukazuje, že takovým vozem bude jakési druhé dějství v příběhu, který jsme po vzoru Toyobaru uvedli pod šifrou Toyobavor. Půjde tedy o další sportovní vůz vyvíjený Toyotou ve spolupráci s BMW, který by mohl navázat na reinkarnaci slavné Celicu, nebo ji také nahradit. Je totiž možné i to, že Japonci změnili plány a chystaná novinka nebude další kupé, ale kompaktní, sportovně střižený model, který se na nás z vizualizací směje jako třídveřový hatchback velmi podobný mnichovské jedničce.

Ať už to bude tak, nebo onak, vůz s kódovým označením 69DZ má podle japonských médií využít designu a proporcí karoserie BMW zcela účelově, a sice aby měl zajištěn úspěch na evropské půdě. Kromě toho se mají Němci na stavbě vozu podílet i v tomto případě, třebaže pod kapotou nemá být nic většího než atmosférický 1,5litrový řadový čtyřválec s výkonem lehce přesahujícím 130 koní a točivým momentem vrcholícím na 150 Nm. Agregát údajně bude odvozen od jednotky 2NR-FKE a na jeho vývoj budou dohlížet i experti od Yamahy.

Zážehová jednotka bude se zadními koly spojena prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky, ale pro zájemce bude v ceníku také příplatková automatická skříň. Asi to není kombinace, která by někomu mohla vzít dech, ještě je ale nutné brát v potaz hmotnost nepřekračující hranici jedné tuny. Rázem je i 130 koní docela odpovídající porce na zábavu. Spolu s poměrem přes 140 koní na tunu bude dalším argumentem velmi nízká spotřeba paliva, jejíž hodnota se má usadit na 3,3 litrech na 100 km.

Tento projekt se prý dostane do výroby, jakmile oslaví v roce 2017 svojí výstavní premiéru. Už od roku 2015 bychom ho však měli pravidelně vídat po celém světě v podobě koncepčního kusu, přičemž poprvé se zjeví na půdě tokijského autosalonu. I kdybychom se tedy nedočkali nástupce Toyoty Celica, bude i takový model pro zábavu bude jistě vítaným zbožím. Podívejte se, jak by mohl vypadat...


Toyobavor II: Toyota uvede model s technikou BMW řady 1, v roce 2017 - 1 - Toyobavor nove info 2014 01Toyobavor II: Toyota uvede model s technikou BMW řady 1, v roce 2017 - 2 - Toyobavor nove info 2014 02
Toyota pod GT 86 vyšle třídveřový hatchback s designem BMW řady 1 a motorem vypiplaným Yamahou. Výkon přes 130 koní bude na tunové auto stačit

Zdroj: Best Car Magazine přes 4 Wheels

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.