Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyobavor II: Toyota uvede model s technikou BMW řady 1, v roce 2017
27.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Pod GT 86 se v nabídce Toyoty zařadí kompakt sportovního zaměření, který vzejde z dnešního BMW 1. Guláš? Přidejte si ještě motor od Yamahy.
Co se týče Toyoty, poslední týdny si u nás získává pozornost zejména informacemi o znovuzrozením Supry, o níž jsme se zmiňovali nejčastěji. Nedávno však svět obletěla zpráva o menším sporťáku, jehož hmotnost by neměla překročit tunu a v portfoliu japonské značky by našel místo pod GT 86. V této souvislosti jsme také hovořili o karoserii typu shooting brake kombinujícím prvky kupé a hatchbacku a jako příklad jsme uvedli VW Scirocco s interiérem 2+2.
Nyní se ukazuje, že takovým vozem bude jakési druhé dějství v příběhu, který jsme po vzoru Toyobaru uvedli pod šifrou Toyobavor. Půjde tedy o další sportovní vůz vyvíjený Toyotou ve spolupráci s BMW, který by mohl navázat na reinkarnaci slavné Celicu, nebo ji také nahradit. Je totiž možné i to, že Japonci změnili plány a chystaná novinka nebude další kupé, ale kompaktní, sportovně střižený model, který se na nás z vizualizací směje jako třídveřový hatchback velmi podobný mnichovské jedničce.
Ať už to bude tak, nebo onak, vůz s kódovým označením 69DZ má podle japonských médií využít designu a proporcí karoserie BMW zcela účelově, a sice aby měl zajištěn úspěch na evropské půdě. Kromě toho se mají Němci na stavbě vozu podílet i v tomto případě, třebaže pod kapotou nemá být nic většího než atmosférický 1,5litrový řadový čtyřválec s výkonem lehce přesahujícím 130 koní a točivým momentem vrcholícím na 150 Nm. Agregát údajně bude odvozen od jednotky 2NR-FKE a na jeho vývoj budou dohlížet i experti od Yamahy.
Zážehová jednotka bude se zadními koly spojena prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky, ale pro zájemce bude v ceníku také příplatková automatická skříň. Asi to není kombinace, která by někomu mohla vzít dech, ještě je ale nutné brát v potaz hmotnost nepřekračující hranici jedné tuny. Rázem je i 130 koní docela odpovídající porce na zábavu. Spolu s poměrem přes 140 koní na tunu bude dalším argumentem velmi nízká spotřeba paliva, jejíž hodnota se má usadit na 3,3 litrech na 100 km.
Tento projekt se prý dostane do výroby, jakmile oslaví v roce 2017 svojí výstavní premiéru. Už od roku 2015 bychom ho však měli pravidelně vídat po celém světě v podobě koncepčního kusu, přičemž poprvé se zjeví na půdě tokijského autosalonu. I kdybychom se tedy nedočkali nástupce Toyoty Celica, bude i takový model pro zábavu bude jistě vítaným zbožím. Podívejte se, jak by mohl vypadat...
Toyota pod GT 86 vyšle třídveřový hatchback s designem BMW řady 1 a motorem vypiplaným Yamahou. Výkon přes 130 koní bude na tunové auto stačit
Zdroj: Best Car Magazine přes 4 Wheels
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
včera - Nesmyslně těžké AMG GT dostalo kouř ve srovnání s „americkým kýblem”, vaz mu zlomila hned první zatáčka
16.12.2024 - Američané srovnali nejlevnější nová výkonná auta s cenou do 830 tisíc a vybrali to nejrychlejší, v Evropě můžeme jen závidět
13.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Fernandez potvrzen jako tester u Yamahy včera 15:42
- Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování včera 15:26
- Mostecký autodrom je po deseti letech na prodej. Zájemci jsou i ze zahraničí včera 15:26
- Jorge Navarro nazpět v Moto2 jako stabilní jezdec 15.12.2024
- Krize KTM se týká i MV Agusty 15.12.2024
Nejnovější články
- BMW už v lednu ukáže budoucnost interiérů svých aut, jde nad tím jen znovu kroutit hlavou
před hodinou - Bohaté lidi nezajímá, jaký pohon má jejich auto, tvrdí šéf Jaguaru. Je to ale opak toho, co už zjistila konkurence
před 3 hodinami - Nové levné SUV Škody se začalo vyrábět. Za jeho cenu to bude pecka jako hrom, která by Škodu vytáhla z problémů
před 4 hodinami - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
před 6 hodinami - Carlos Tavares poprvé promluvil od chvíle, kdy skončil jako šéf Stellantisu. Teď prý za všechno může EU
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva