Toyobavor: BMW vyvine s Toyotou nový sporťák, naváže na slavnou Celicu

Německo-japonská kooperace se má zaměřit také na pokrokové odlehčené materiály, profitovat z nich mají nejen sportovní vozy, ale i ty masové.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyobavor: BMW vyvine s Toyotou nový sporťák, naváže na slavnou Celicu

24.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toyobavor: BMW vyvine s Toyotou nový sporťák, naváže na slavnou Celicu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německo-japonská kooperace se má zaměřit také na pokrokové odlehčené materiály, profitovat z nich mají nejen sportovní vozy, ale i ty masové.

Snižování nákladů je v automobilovém průmyslu odvěkým hybatelem dění. A v posledních letech je kvůli skomírajícím evropským trhům ještě aktuálnější. Firmy se přitom k danému výsledku mohou propracovat hned několika způsoby, přičemž minimálně dva z nich jsme na našich stránkách již několikráte zmínili - modulární platformy a společný vývoj několika různých značek. Díky tomu Volkswagen představil své MQB, Volvo má SPA, Nissan CMF a Ford chystá hned tři verze modulárních komponentů. Fiat a Mazda pak společně postaví malé roadstery, zatímco Mitsubishi již delší dobu vyrábí společně s Peugeotem a Citroënem crossovery.

Nejnovější kooperace se pak týká japonské Toyoty (která již spolupracuje s Peugeotem, Citroënem, Lotusem či Subaru) a BMW. Obě značky přitom podobnou myšlenku prezentovaly již loni v červnu, teprve nyní však došlo na podpisy smlouvy. O jeden společný model zde ovšem nepůjde, kooperace by totiž postupně měla nabobtnat do obřích rozměrů.

V první fázi se BMW a Toyota zaměří na vývoj nového sportovního automobilu, který by se na straně Japonců stal nástupcem modelu Celica, zatímco v případě Němců by zřejmě došlo na další generaci Z4. Daný vůz by tak mohl v případě hierarchie jedné automobilky snadno stát nad kupé GT 86 (zvané pro vývoj ve spolupráci s FHI Toyobaru), zatímco té druhé by přinesl kýžené snížení hmotnosti.

Společný vývoj tak bude sledovat hlavně odlehčené materiály a nové technologie, které by pomohly rozhýbat prodeje BMW Z4. Obě značky by přitom komponenty vyvinuté v rámci kooperace chtěly využít i při výrobě masovějších modelů, což by napomohlo snížení nákladů. Kromě hliníku či vysokopevnostní oceli se totiž počítá s větším zapojením karbonových vláken.

Je samozřejmě otázkou, kdy oba vozy uvidíme na ulici, společnou platformu však BMW i Toyota chtějí dokončit ještě letos. Do dvou let pak dorazí prototyp vozu poháněného palivovými články, na který se zaměří druhá část kooperace. Model s alternativním pohonem měl dostat buď nové lithium-vzduchové baterie, nebo palivové články. Sériový vůz by automobilky BMW a Toyota rády představily do konce roku 2020.

Ani to ale neznamená konečnou ve společných krocích německé a japonské značky. Poslední fáze je přitom tou nejjednodušší, neboť se týká stávajících turbodieselů BMW. Ty totiž velmi brzy uvidíme i pod kapotami modelů Toyoty, i o tom již víme z loňska.


Toyobavor: BMW vyvine s Toyotou nový sporťák, naváže na slavnou Celicu - 1 - BMW Z4 Design Pure Balance 1Toyobavor: BMW vyvine s Toyotou nový sporťák, naváže na slavnou Celicu - 2 - BMW Z4 Design Pure Balance 2Toyobavor: BMW vyvine s Toyotou nový sporťák, naváže na slavnou Celicu - 3 - BMW Z4 Design Pure Balance 2012 01Toyobavor: BMW vyvine s Toyotou nový sporťák, naváže na slavnou Celicu - 4 - BMW Z4 Design Pure Balance 2012 02Toyobavor: BMW vyvine s Toyotou nový sporťák, naváže na slavnou Celicu - 5 - BMW Z4 Design Pure Balance 2012 03Toyobavor: BMW vyvine s Toyotou nový sporťák, naváže na slavnou Celicu - 6 - BMW Z4 Design Pure Balance 2012 04Toyobavor: BMW vyvine s Toyotou nový sporťák, naváže na slavnou Celicu - 7 - BMW Z4 Design Pure Balance 2012 05Toyobavor: BMW vyvine s Toyotou nový sporťák, naváže na slavnou Celicu - 8 - BMW Z4 Design Pure Balance 2012 06Toyobavor: BMW vyvine s Toyotou nový sporťák, naváže na slavnou Celicu - 9 - BMW Z4 Design Pure Balance 2012 07
Současná generace BMW Z4 ztratila na své předchozí ostrosti i díky nárůstu hmotnosti. Nový model by to měl změnit

Toyobavor: BMW vyvine s Toyotou nový sporťák, naváže na slavnou Celicu - 10 - Toyota Celica 01Toyobavor: BMW vyvine s Toyotou nový sporťák, naváže na slavnou Celicu - 11 - Toyota Celica 02Toyobavor: BMW vyvine s Toyotou nový sporťák, naváže na slavnou Celicu - 12 - Toyota Celica 03Toyobavor: BMW vyvine s Toyotou nový sporťák, naváže na slavnou Celicu - 13 - Toyota Celica 04Toyobavor: BMW vyvine s Toyotou nový sporťák, naváže na slavnou Celicu - 14 - Toyota Celica 05Toyobavor: BMW vyvine s Toyotou nový sporťák, naváže na slavnou Celicu - 15 - Toyota Celica 06Toyobavor: BMW vyvine s Toyotou nový sporťák, naváže na slavnou Celicu - 16 - Toyota Celica 07Toyobavor: BMW vyvine s Toyotou nový sporťák, naváže na slavnou Celicu - 17 - Toyota Celica 08Toyobavor: BMW vyvine s Toyotou nový sporťák, naváže na slavnou Celicu - 18 - Toyota Celica 09
Poslední Toyota Celica se v ČR oficiálně neprodávala. Navíc disponovala jen pohonem předních kol. Nástupce vyvíjený společně s BMW by však obojí měl uvést na tu správnou míru

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.